avioncs Opublikowano 28 Stycznia 2012 Opublikowano 28 Stycznia 2012 Witam, mam następujący problem z moim silnikiem 1,6 ALZ, przejechane 220tys. km: 1. Zauważyłem że od pewnego czasu autko nie łapało temperatury więc postanowiłem wymienić termostat- pomogło trzyma ładnie 90st. 2. Zauważyłem że auto zaczęło brać olej- muszę dolewać około 300ml na 500km, dodatkowo zwiększyło się zużycie paliwa z 7l do 9l(mam lekką nogę). 3. Zauważyłem także że sporo oleju wydostaje się poprzez odmę. 4. Co kilkadziesiąt km-ów zapala się inspekcja, VAG wskazuje na: 16804 System katalizatora poniżej progu wydajności strona 1 brak osprzętu / nie związany ze sprzętem -czy jest to błąd związany z czujnikiem za katalizatorem? innych błędów dla silnika nie stwierdziłem. 5. Do czego służy następujące ustrojstwo http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0319211c1cab4aeb.html? 6. Jak wygląda możliwość podmiany silnika 1,6 ALZ na coś mocniejszego np. 1,8T? 7.Macie dostęp do dokumentacji silnika ALZ? Co proponujecie? Zlecić wymianę uszczelniaczy na zworach czy mierzyć ciśnienie w cylindrach?
ponczo Opublikowano 28 Stycznia 2012 Opublikowano 28 Stycznia 2012 Czy po nocy gdy odpalasz silnik nie widać niebieskiego dymu z wydechu? Posprawdzaj wszystkie wężyki od podciśnienia, zaworki itp. Możliwe, że gdzieś jest nieszczelność lub niedziałający zaworek. Na Twoim miejscu pozbył bym się katalizatora - być może jest on zapchany a przy tym przebiegu i tak nie spełnia swojej roli - przez to mogło wzrosnąć spalanie. Jeśli chodzi o podmianę silnika - moim zdaniem jest to nieopłacalne. Lepiej sprzedać to co masz i kupić coś innego z silnikiem 1.8T
avioncs Opublikowano 29 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2012 Witam, dzięki za odpowiedź, myślisz że tak duże zużycie może wynikać z nieszczelności podciśnienia? masz jakiś sposób na sprawdzenie nieszczelności? (kolor spalin sprawdzę jutro dam znać) pozdrawiam
ponczo Opublikowano 29 Stycznia 2012 Opublikowano 29 Stycznia 2012 Witam, dzięki za odpowiedź, myślisz że tak duże zużycie może wynikać z nieszczelności podciśnienia? masz jakiś sposób na sprawdzenie nieszczelności? Wszystko zależy od silnika, ja w swoim Audi 80 z silnikiem ABC 2.6 V6 miałem tylko podciśnienia - nie było przepływomierza i auto paliło jak smok i szarpało w czasie jazdy gdy była nieszczelność - łapało lewe powietrze. Na wstępie sprawdź wszystkie wężyki - czy nie mają gdzieś przetarć/pęknięć. Jeśli jakiś wężyk wygląda nieciekawie to go wymień - na pewno nie zaszkodzi. Czasem słychać jak gdzieś zasysa powietrze - szczególnie jak się przygazuje- dokładnie się przysłuchaj. Co do spalania oleju - jeśli nie kopci na niebiesko pod odpaleniu na zimnym i pod obciążeniem jak się zagrzeje to raczej nie będzie to wina uszczelniaczh zaworowych. Podjedź na podnośnik i ściągnij osłonę pod silnikiem i dokładnie sprawdź czy nigdzie nie masz wycieku. Co do zwiększonego spalania - wywal katalizator i przyjrzyj się pracy sondy lambda - czasem jest uszkodzona i nie wywali błędu na VAGu.
luciano Opublikowano 29 Stycznia 2012 Opublikowano 29 Stycznia 2012 Nie wiem jakie trasy robisz,ale 9 litrów przy tej temperaturze jak dla mnie o.k .A 7 to nie jeden właściciel diesla chciałby mieć.
avioncs Opublikowano 29 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2012 Zastanawiam się ciągle nad tą odmą, ostatnio zauważyłem także że po włączeniu nadmuchu przy postoju w aucie czuć zapach spalin, benzyny (dość intensywny) natomiast w trakcie ruchu jest ok, nie stwierdziłem nieszczelność w układzie wydechowym, może to mieć związek z nieszczelną odmą? Co do zwiększonego spalania - wywal katalizator i przyjrzyj się pracy sondy lambda Sondę lambda sprawdzić w grupie 030 z tego co się orientuje? Ale jakie powinienem otrzymać wartości?[br]Dopisany: 29 Styczeń 2012, 12:45_________________________________________________Skontrolowałem spaliny-ciemny kolor i straszny smród wskazujący na spalanie oleju, może dlatego sonda za katalizatorem łapie olej w spalinach i ciągle włącza się inspekcja.[br]Dopisany: 29 Styczeń 2012, 15:41_________________________________________________Sonda Lambda pomierzona (blok 31)- wartości napięcia skaczą od 0,04V do 0,8V. Na wykresie wychodzi sinusoida.
ponczo Opublikowano 30 Stycznia 2012 Opublikowano 30 Stycznia 2012 Smród w aucie również może być spowodowany odmą. Jeśli będzie ona zapchana to silnik może wyrzucać olej w innych miejscach np. uszczelka pod pokrywą zaworów itp. dalej na kolektor wydechowy i już mamy smród w aucie gotowy Sprawdzałeś czy nie ma żadnych wycieków? Po Twoich pomiarach Vagiem stwierdzam, że sonda działa prawidłowo i na wykresie ma być sinusoida. Martwi mnie ciemny kolor spalin i ten spalany olej Jeśli silnik spalałby olej to spaliny powinny być raczej koloru jasnego/niebieskiego... Ciemny kolor wskazuje na duże dawki paliwa - nieszczelność w dolocie? Musisz zająć się wężykami podciśnienia/odmą i jeśli masz możliwość pozbądź się katalizatora.
avioncs Opublikowano 30 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2012 Dzięki za info, poczekam trochę aż się ociepli to wezmę się za węże w odmie; zastanawiam się natomiast nad tym katalizatorem-jeśli go usunę i założę strumienice to co z czujnikiem za katalizatorem?
bediks Opublikowano 30 Stycznia 2012 Opublikowano 30 Stycznia 2012 a sprawdzales stan odmy , wyciagales ja?? nie jest popekana czy zapchana??
ponczo Opublikowano 30 Stycznia 2012 Opublikowano 30 Stycznia 2012 Dzięki za info, poczekam trochę aż się ociepli to wezmę się za węże w odmie; zastanawiam się natomiast nad tym katalizatorem-jeśli go usunę i założę strumienice to co z czujnikiem za katalizatorem? Z tego co sie orientuje to druga sondę można wyłączyć w komputerze - nie zagłębiałem się jednak dokładniej w temacie Można też zastosować patent z dystansem Opis z innego forum: "Dystans ten normalnie jest przelotowy. Do drugiej sondy lambda docieraja spaliny oraz temperatura, czyli to co potrzebne do pracy. Jednak nie jest ona omywama bezposrednio przez gazy wylotowe co idzie w parze z tym, ze nie wykrywa zbyt duzej ilosci tlenków. Dzieki temu sonda stabilnie przekazuje sygnal i znika problem zapalajacej sie kontrolki. "
avioncs Opublikowano 4 Lutego 2012 Autor Opublikowano 4 Lutego 2012 Witam, po dłuższej przerwie stwierdziłem że przewód odpowietrzający: ulany jest olejem, a także blok silnika w okolicy tego przewodu. Czy to normalne że tym przewodem przelatuje duża ilość oleju? Czy może to być skutek jego zużycia(jest np. nieszczelny)?
bediks Opublikowano 4 Lutego 2012 Opublikowano 4 Lutego 2012 nie powinien byc mokry od oleju, jesli jest tzn ze jest nie szczelny a powinien byc, u mnie powodował on takie cuda ze nie pytaj, nawet błedy z przepływomierzem, wymienielem go na nowy w aso kosztuje on 190 zł ;( ale po rabacie dali za 150 , wymienielem , nie jest juz mokro, silnik chodzi jak pszczółka, dodam ze przez niego czasem musialem dolac oleju http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=225760.0 tu masz mój temat od odmy[br]Dopisany: 04 Luty 2012, 15:21_________________________________________________a i jakie błedy na vagu pokazuje
avioncs Opublikowano 4 Lutego 2012 Autor Opublikowano 4 Lutego 2012 Tak jak pisałem wyżej żadnych błędów nie stwierdziłem oprócz 16804.
ponczo Opublikowano 5 Lutego 2012 Opublikowano 5 Lutego 2012 Ten przewód to odpowietrzenie skrzyni korbowej - może znajdować się w nim olej - to normalne Uszczelnij dokładnie ten przewód i zobaczysz czy coś się zmieniło. Niektóre silniki musza mieć szczelne odmy bo inaczej jak napisał bediks będą działy się dziwne rzeczy w tym objawy o których pisałeś wcześniej. Ja w swoim TDI w Audi 80 mam odmę wywaloną w ogóle z dolotu i puszczony przewód pod pod auto - od czasu do czas skapnie z tego przewodu pare kropel mazi bo olejem jest to ciężko nazwać Proponuje uszczelnienie tego przewodu lub zakup nowego - skasowanie błędów, dolanie oleju i obserwowanie pracy silnika
bediks Opublikowano 5 Lutego 2012 Opublikowano 5 Lutego 2012 moj dlatego ze byl nieszczelny wywalal blad na wolnych obrotach o zbyt ubogiej mieszance bo powietrze z tego przewodu szlo w kosmos a powinno do dolotu i dalej do przepustnicy wiec myku pod auto zrobic nie moge ;-)
ponczo Opublikowano 5 Lutego 2012 Opublikowano 5 Lutego 2012 Wiem, wiem to PB a nie TDI Zobaczymy czy avioncs coś pomoże doprowadzenie odmy do ładu...
avioncs Opublikowano 5 Lutego 2012 Autor Opublikowano 5 Lutego 2012 Witam, w wolnej chwili zaglądałem pod maskę i zauważyłem że kolektor dolotowy jest upocony: Zastanawiam czemu kolektor się tak poci? Czy dużo jest roboty przy demontażu kolektora?
bediks Opublikowano 5 Lutego 2012 Opublikowano 5 Lutego 2012 sciagasz opaski pare srub i juz go nie ma , najlepiej razem z przepustnica wyjac, mozna od razu ja przeczyscic profilaktycznie, bo jesli odma jest socona to napewno w dolocie jest olej , jesli w dolocie to i napewno w przepustnicy
avioncs Opublikowano 12 Lutego 2012 Autor Opublikowano 12 Lutego 2012 Witam, wreszcie uporałem się z moim problemem;), może na początek obrazek: W czerwonym kwadracie tkwił mój problem: zaznaczony króciec wchodził do bloku silnika, postanowiłem sprawdzić, okazało się że brakuje tam uszczelki. Po uszczelnieniu w/w miejsca oraz przejrzeniu stanu całej odmy zniknął zapach oleju i spalin w kabinie, poziom oleju sprawdzony, dziś wybieram się w dłuższą trasę sprawdzę czy zmieni się stan oleju.
bediks Opublikowano 12 Lutego 2012 Opublikowano 12 Lutego 2012 ale jak brakuje, nie bylo jej?? pewny jestes?? ja swoja wygrzebalem srubokretem po wielu gimnastykach, jesli nie ma tzn ze ktos kiedys ja wymienil juz i zapomnial o uszczelce, jesli czytales moj post to przypomne ze w ASO powiedzieli mi ze tam nie ma zadnej uszczelki , a ja po wymiane swojej taka uszczelke wyjalem to albo ty nie miales swojej albo ja mialem przez kogos dolorzona
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się