Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL TDI] Co lepsze dla silnika?


niuniek222

Rekomendowane odpowiedzi

A to dziwne, bo umnie przy niby dobrze działającym egr, czyszczony niedawno, potrzeba ok 10km przy spokojnej trasie żeby było 90o

zapewne caly ten czas masz wlaczone ogrzewanie kabiny.

ew. termostat puszcza.

Nawiew oczywiście włączony, nie wiedziałem że aż tak spowalnia nagrzewanie sie silnika, zrobie test bez ogrzewania. Termostat wymieniany pół roku temu (stary puszczał).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy obecnych temperaturach (powyżej -10) swoje TDI zostawiam w garażu i pożyczam od siory benzyniaka. Jak jest -15 na dworze to jadąc tak do 2100 obr muszę zrobić z 12km żeby mieć wskaźnik na 90stopni (egr i termostat sprawny, ogrzewanie na 18) Zastanawia mnie tylko dlaczego jak już na climatronic jest 90 to na blacie ledwo wskazówka startuje do góry. Czujnik mam nowy, dogrzewasz (te dodatkowe 3 świece zatopione w płynie) też działa. Dodam tylko jak jadę tym 1.4 benzyną to 90stopni mam po średnio 2 max 3 kilometrach z ogrzewaniem na połowę, aż się rozbierać trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie ogrzewanie na 21 nadmuch na przednią szybę 3 kreski, kręcenie do 2500 rpm max, najpierw popyrkał minutę na wolnych zanim oskrobałem przednią szybę i zagrzał się w 7,5 km jazdy miejskiej do 90 na blacie.

Na klimatroniku zależy od kanału możesz mieć podaną temperaturę wyliczoną przez sam klimatronik na podstawie czasu uruchomienia silnika a nie temperaturę rzeczywistą. U mnie np mam klimatronik dokładany z auta z 95 roku i tam nie było czujnika temp płynu więc klimatronik bierze wartości zastępcze - zimą się one mają nijak do rzeczywistości, latem mniej więcej się zgadzają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi się nie nagrzewa w ogóle. Po 10 km zaczyna wstawać wskazówka na blacie. Termostat nowy, czujnik też (termostat wahler).

Zaraz ktoś napisze, że trzeba kupić ori :evil:. Kutwa !!! co to ma być??? To tylko termostat!!! Ogrzewanie działa po okolo 5-7 km a na klimie i na blacie *uj, wskazówka zaczyna się podnosić dopiero po tych 10km (około). Jak wiem, że blok silnika ma około 90st i trochę mocniej jadę mam około75 na climatroniku i niecałe 90 na blacie. Moc jest, pali ok tylko przy -15 otrzepie się ze śniegu(2-3sek.) i potem chodzi równo.

Jesli chodzi o to nagrzewanie na postoju to ja na chwilę odpalam, skrobie szyby i jadę. I tak trzeba robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znowu ile forumowiczów tyle opinii. Może ankieta ?

Ja osobiście każdemu autku daję chwilkę na rozprowadzenie oleju i lecę. Zazwyczaj 2~3 min pyrka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poniewaz, czesc wypowiadajacych sie, zamiast konstruktywnych wypowiedzi, wnioskow i uzasadnien, deklaruje bez zadnego uzasadnienia wlasna wizje uzytkowania zimnego silnika

watek zamykam. jezeli ktos chcialby dodac cos interesujacego prosze o PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...