Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[ALL AFN] Zmiana dawki starowej


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Chciałem zmienić dawkę startową, ale nie wiem czy zmiejszyć tą wartość czy zwiększyć (mam rozbieżne informację co innego piszą na tdi tuning, przy czym na dole jest opinia że powinno być odwrotnie i ja znalazłem artykuł gdzie jest napisane odwrotnie niż na tdi tubing, więc proszę o odpowiedź tylko te osoby co to robiły a nie gdzieś wyczytały), żeby otrzymać większą dawkę podczas rozruchu.

Prosiłbym o szybką i konkretną odpowiedź bo autko stoi a muszę je jakoś odpalić i nie każcie szukać w googlach bo tam znalazłem różne opionie, później mogę je wam przedstawić.

Opublikowano

jest odwrotnie czym mniejsza wartośc np.2.8 tym więcej paliwa dostaje jak jest wartośc 4 mg to dostaje mniej paliwa

wybieramy 1-engine

11 login i tu wpisujemy zaleznie od silnika 12233 (napewno pasuje do wszystkich na VP-37)

10 adaptacja

W adaptacji zaczynamy od :

1. wplywa na dawke paliwa na wolnych obrotach i czym jest mniejsza (wtedy dostaje wiecej paliwa)tym auto szybciej sie zbiera i lepiej reaguje na dodawanie gazu, nalezy pamietac aby nie ustawiac mniejszej niz 2,2 mg

2. ustawiamy wolne obroty silnika

3. wspolczynnik wypelniania EGR (podajac graniczne wartosci mozna go wylaczyc calkowicie)

4. nie

5. dawka startowa ma wplyw na uruchamianie silnika i w tym przypadku czym mniejsza tym dostaje wiecej paliwa

Nalezy pamietac , ze przed zmianami zapisujemy wartosci jakie byly wczesniej a poz zmianie robimy test jak sie silnik zachowuje (test jest nad save ). Kazde zmniejszenie dawki faktycznie zwieksza ilosc paliwa .

standardowe ustawienie to 32768

Opublikowano

To jest przekopiowane z turbo-diesel.pl

A na tej stronie jest chyba błąd dla silnika AFN, zjedź na sam dół i zobacz komentarz. Ja znalazłem w google informacje że należy zwiększyć tą wartość aby zwiększyć dawkę przy starcie. Pytałem się również mechanika i on potwierdził że wartością trzeba podjechać do góry.

Zaraz zaczynam adaptację więc zobaczę jak to będzie w rzeczywistości.

Jak już będę wiedział co i jak to umieszczę informację w którą stronę jest prawidłowo.

Opublikowano

to jest przekopiowane z tego forum i nie raz już ustawiałem dawkę paliwa w AFN I jeśli dam mnięjsza dawkę czyli 2.8 tak jak mam u siebie ustawione to auto jest mocniejsze niż przy ustawieniach 4mg a na tą stronę co podałeś to jeszcze nie zaglądałem

Opublikowano

kolega wyżej ma rację.... robiłem to w swoim AFN-ie i im niższa wartość tym dawka większa. Tylko nie schodź poniżej 3mg....mi przy 2,2 zalewało silnik i chodził nierówno, dodawał sobie obrotów....

Opublikowano

No nie wiem przetestowałem i nie widzę różnicy (mowa o dawce startowej a nie dawce paliwa podczas normalnej jazdy czyli kanał 05):

Jak wpisałem maks to mam tak:

http://www.vaglog.rtnet.pl/mily_70426.html

Jak wpisałem min to mam tak:

http://www.vaglog.rtnet.pl/mily_70425.html

I znowu wpisałem maks:

http://www.vaglog.rtnet.pl/mily_70427.html

Po logach nie widzę różnicy i w odpalaniu też.

To co zostaje ustawić na 0 i zobaczyć w praktyce jak będzie odpalał. Później na maks i znowu zobaczyć inaczej chyba się nie da.[br]Dopisany: 29 Styczeń 2012, 17:24_________________________________________________Tu jest napisane odwrotnie: http://chomikuj.pl/wiciux6/Warsztat/Adaptacje+GRUPA+VAG/Zmiena+odczyt+dawki+paliwa+z+nastawnika+oraz+Zmiana+dawki+rozrochowej,429318151.rtf , komentarz pod turbo-diesel.pl też daje do myślenia.

No i teraz nie wiem, ja po zmianie na maks i min nie widzę różnicy. Chyba muszę pojeździć na takich ustawieniach jakiś czas i później zmienić i zobaczyć.

Opublikowano

wszystko jest dobrze napisane tu i tam tylko pamiętaj, że w adaptacjach jest wartość kanału, którą możesz zmienić w pewnym zakresie, a w bloku pomiarowym masz wartość dawki paliwa i żeby dawka wzrosła (mniej mg) trzeba zwiększyć wartość kanału odpowiadającego za dawkę rozruchową

Opublikowano

nie widzisz różnicy w zapalaniu czy w jeździe bo zmieniając w kanale 05 jedynie możesz zauważyć różnice w zapalaniu

nastawnik jest źle ustawiony, RSW masz 0,640V a powinno być 0,740V, potem korekta dawki na 3,0mg 1,580V specjalnie po to by silnik lepiej zapalał, a jak nadal źle będzie zapalał czas wziąć się za filtr paliwa i szczelność układu, świece żarowe, rozrusznik lub akumulator, a jak auto dymi przy zapalaniu można podejrzewać wtryski że leją, RSW dawkę i wtryski ogarniesz u pompiarza

Opublikowano

Wiesz co z tą dawka paliwa to jest tak. Jak kupiłem było ustawione na 0,64 i dawka była w okolicach 4-5 i było ok gdyby nie odpalanie. Później mój mechanik mi przestawił tak jak powinno być czyli na 0,74 i dawka była 2,8-3,2 ale ja do niego wróciłem bo spalanie mi wzrosło z 5-6 litrów na 8-10 i było mało przyjemne szarpanie w momencie zwalniania, np jechałem na 4 biegu i zwalniałem i jak miałem ok 1200obr/min zaczynał nieprzyjemnie szarpać zwłaszcza jak chciałem przyśpieszyć z tych obrotów, nie podobało mi się to i wróciłem do mechanika żeby mi to ustawił no i ustawienia wróciły do "fabrycznych" czyli do 0,64 i dawka jest teraz ok 5-5,5.

Z tych ustawień jestem mega zadowolony brak szarpnięć, na mocy dużo nie stracił a spalanie na ostatnim baku wyszło mi 4,8l. Więc zakładam że tak ma być bo mi to pasuje.

Jeszcze pokombinuje z tym odpalaniem i będzie git.[br]Dopisany: 29 Styczeń 2012, 22:51_________________________________________________PS Mój mechanik powiedział że w pompie wtryskowej są jakieś sprężynki i trzeba by było się nimi zainteresować, możliwe że są do wymiany. Naładowałem akumulator na full i przepięknie zagadał. Może to tutaj jest problem, Zobaczę potestuję sobie te dawki startowe jak nie pomoże to chyba wymienię akumulator.[br]Dopisany: 29 Styczeń 2012, 22:55_________________________________________________

nie widzisz różnicy w zapalaniu czy w jeździe

Od samego początku tego wątku chodzi tylko i wyłącznie o zapalanie. Co do jazdy jest super.

Opublikowano

z tym szarpaniem dziwna sprawa, pewnie dawka za duża była, jeżeli mechanik ustawił owe 3mg przy włączonych światłach, nawiewie, radiu i nie do końca nagrzanym silniku to realna dawka mogła być poniżej 2mg.., po zmianie z 0,640V i dawki 5,5mg na 0,740V dawka powinna być z 7mg, nie możliwe jest po zmianie z 0,640V na 0,740V żeby z dawki 5mg zrobiło się 3mg, no chyba że po korekcje rsw mechanik skorygował też dawkę na 3mg, spalanie sprawdzasz tankując do pełna czy patrząc na fis?

Opublikowano

Nie mam fisa, tankuje po korek co miesiąc.

Opublikowano

nie potrzebnie wracałeś do 0,640V, trzeba było tylko dawkę ustawić na 4-5mg

więc jak to było z tą korektą rsw i dawki?

Opublikowano

Teraz to już sam nie wiem, ale wiem że mi teraz fajnie spala i z mocy też jestem zadowolony.

Tylko tą dawkę startową nie wiem jak ustawić na kompie na 0 czy na 33268

Mechanik mi powiedział że na maksa, na stronie turbo-diesel napisal że:

engine

" login : 12233

adaptacja kanał 05

wpisać wartość max

u mnie wyszło max 33268

było 32768"

Po czym piszę:

"dawka startowa ma wplyw na uruchamianie silnika i w tym przypadku czym mniejsza tym dostaje wiecej paliwa"

Teraz jak to interpretować, pewnie jemu chodzi o tą dawkę 2,2 że im mniejsza tym więcej paliwa, ale adaptację trzeba zrobić na maksa. Czyli tak jak kolega kukis napisał. Podsumowując zmieniam w kanale 05 na full.

Teraz kolego co się tak uparłeś na ten nastawnik, mógłbyś mi to jakoś logicznie wyjaśnić, bo ja do tej pory myślałem że to jest dawka wtryskiwanego paliwa. A ty napisałeś że ustawić na 0,74 po czym skorygować na 5mg. Mogę podjechać żeby mi tak ustawił ale on już chyba mnie ma dosyć (takiego klienta). Boję się że jak mi ustawi na 0,74 to będzie to szarpanie, ono jest minimalne, ale mnie to wkurza i znowu będę do niego wracał i mu głowę zawracał.

Opublikowano

nic już nie kombinuj z nastawnikiem bo będzie na mnie :) jeżeli teraz auto jeździ ok zostaw w spokoju, nagraj filmik jak zapala bo może silnik zapala prawidłowo a ty szukasz dziury w... jeżeli rozrusznik będzie wolno kręcił będzie słychać na filmiku

Opublikowano

kolega wyżej ma rację.... robiłem to w swoim AFN-ie i im niższa wartość tym dawka większa. Tylko nie schodź poniżej 3mg....mi przy 2,2 zalewało silnik i chodził nierówno, dodawał sobie obrotów....

Kolego a czemu nie schodzić poniżej 3 ? Ja mam ustawione 2.8 i jest ok , wcześniej miałem 1 i wtedy to faktycznie silnik troche nierówno pracował ale dopiero jak sie rozgrzał , ale za to fajnie zapierdzielał . Osobiście uważam że nie ma co przesadzać i 2.8- 3 to max
Opublikowano

każdy silnik jest inny, dla jednego 3,0mg będzie ok, dla innego za duża i już, wystarczy że czujnik temp paliwa będzie o 10C zaniżał lub zawyżał i już mamy inne dawkowanie..

Opublikowano

Po prostu mi nie odpala (akumulator przełożyłem z passata, w passku odpala za pierwszym, więc po przełożeniu akumulatora tutaj też powinien, gdyby to był akumulator):

tu akutar za 3-cim razem

http://www.vaglog.rtnet.pl/mily_70399.html

Ale dzisiaj 5 prób i nic, dopiero jak załączyłem urządzenie rozruchowe to za 3 razem ruszył. Jutro na pewno będę miał problemy to podczas odpalania mogę go zvagować, tylko powiedz którą grupę.

Opublikowano

pokaż loga 000 basic setting :)

świece żarowe sprawne?

Opublikowano

http://www.vaglog.rtnet.pl/mily_70277.html

Świece raczej sprawne, w tamtym roku wymieniałem. Na dzień dzisiejszy nie sprawdzałem ale amperomierz leci do dołu, więc zakładam że sprawne. Sprawdzić mogę ale dopiero w weekend.

Opublikowano

z tego loga co pokazałeś to ja bym na twoim miejscu sprawdził rozrusznik

Bo poniżej jak dobrze pamiętam 250-280obr/min :shocked:to pompa paliwa nie podaje ropki na wtryskiwacze

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...