Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Temperatura silnika przy -15


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Sprawdzałem temperaturę na klimatroniku i do 55 rośnie błyskawicznie przez 1 km jazdy, a później już bardzo bardzo wolno około 70 stopni po jakichś 15-25km w miescie. Jak wyskoczę gdzieś poza miasto to złapie 82-90 ale jak na chwilę się zatrzymam to od razu spada nawet do 60.

Jakie macie temperatury u siebie? Bo nie wiem czy to norma w dieslach czy termostat do wymiany.

Aha, pali teraz jak smok, nie liczyłem go dokładnie ale z kilometrów wynika że 10-11 wciąga :disgust:

Opublikowano

termostat raczej do wymiany. 90stopni powinno być zarówno podczas jazdy jak i na postoju

Opublikowano

U znajomego bora wczoraj fakt, długo łapała temperaturę (było -20.5'C), ale jak złapała 90'C to już tak trzymała. Więc spróbuj przysłonić chłodnicę.

Opublikowano

U znajomego bora wczoraj fakt, długo łapała temperaturę (było -20.5'C), ale jak złapała 90'C to już tak trzymała. Więc spróbuj przysłonić chłodnicę.

to nie polonez czy fiacior - ma być 90st.C i już

stawiam na termostat

Opublikowano

nie przysłaniał chłodnicy co to ma do rzeczy :gwizdanie: powinien trzymać 90.

Opublikowano

Jak się przysłoni to powinien szybciej łapać temp. roboczą , ale jak jest walnięty termostat to po 1 i tak nie złapie sam z siebie 90'C a 2 że lepiej wtedy przysłonić bo szybciej złapie jakąkolwiek temp. :cool1:

Opublikowano

ok kolego.ale jak mu nie łapie 90 stopni to i tak termostat do wywalenia. jedynie tak jak piszesz dla sprawdzenia. osobiście nigdy nie stosowałem przysłaniania chłodnicy.bez tego ma być dobrze. :good:

Opublikowano

ok kolego.ale jak mu nie łapie 90 stopni to i tak termostat do wywalenia. jedynie tak jak piszesz dla sprawdzenia. osobiście nigdy nie stosowałem przysłaniania chłodnicy.bez tego ma być dobrze. :good:

Tego samego zdania jestem, do tej pory każde moja auto łapało 90 bez kartonów, ale teraz pierwszy własny dyszel i nie wiedziałem do końca jak to to się zachowuje w mróz ;)

Jeszcze pytanie, gdzie w AJMie jest termo? Trzeba zwalać rozrząd czy wymiana łatwiejsza?

Opublikowano

a sprobuj wylaczyc nawiew .... mi przy wlaczonym nawiewie tez ciezko utrzymac temp

Opublikowano

Przy takich temp. zewn. wolno łapie temperaturę szczególnie po mieście jeżdżąc 50 km/h. U siebie też zauważyłem, że jak jadę w korku z małą prędkością to wolno się zagrzewa, ale jak się wyskoczy poza miasto i leci się ok. 100 km/h to temp. szybko wzrasta. Szczególnie jak się nawiew wyłączy na chwilę.

Opublikowano

Przy takich temperturach ma prawo nie trzymać 90st przy postoju, to że temp spada to normalne :gwizdanie: u mnie bez EGR temp łapie po zrobieniu 12-15km ale jak tylko gdzies stane na postój to temp szybko spada :gwizdanie: termostat jak i cały układ chłodzenia w pażdzierniku robiony :wink4:

Opublikowano

ja mam identycznie jak autor piszę, temperatura powolutku wzrasta, a jak jest już 90C wystarczy że się na chwilkę zatrzymam to spada, sprawdzałem na 49 kanale dzisiaj miałem max 82 przy temp zewnętrznej -16C, przy wolnej jeździe też spada nawet poniżej 80. Termostat raczej trzyma, dotykałem przewody od chłodnicy i chłodnicę to było wszystko zimne.

Opublikowano

Przy takich temperturach ma prawo nie trzymać 90st przy postoju, to że temp spada to normalne :gwizdanie: u mnie bez EGR temp łapie po zrobieniu 12-15km ale jak tylko gdzies stane na postój to temp szybko spada :gwizdanie: termostat jak i cały układ chłodzenia w pażdzierniku robiony :wink4:

Dokładnie. Kolejny temat o dogrzewaniu się TDI na mrozie. Nie ustawiać 23oC tylko najelpiej OFF nawiew. Szybciej będzie się grzał.

Kązdy diesel na postoju się chłodzi.

Opublikowano

U mnie dokładnie tak samo, miałem 84 na klimatroniku i węże zimne, tzn że termostat ok, dużo ciepła pozera nagrzewnica, fizyki nie oszukasz

ja mam identycznie jak autor piszę, temperatura powolutku wzrasta, a jak jest już 90C wystarczy że się na chwilkę zatrzymam to spada, sprawdzałem na 49 kanale dzisiaj miałem max 82 przy temp zewnętrznej -16C, przy wolnej jeździe też spada nawet poniżej 80. Termostat raczej trzyma, dotykałem przewody od chłodnicy i chłodnicę to było wszystko zimne.

Opublikowano

poczekać aż mrozy puszczą i wtedy kolega zobaczy. :good:

Opublikowano

To że diesel rozgrzewa się zimą dłużej niż benzyna to wiem :wink4: Moim problemem nie jest to że długo się grzeje tylko że w ogóle nie łapie tej 90tki nawet po 40km w mieście nie będzie jej miał. Jedyny moment kiedy złapał 90 to jazda poza miastem z obrotami 2500-3000, po powrocie w teren zabudowany od razu 70 stopni. Pośmigam z wyłączonym klimatronikiem i poobserwuję na vagu jak to wygląda.

Jeszcze jedno pytanie przy jakiej temperaturze termostat się otwiera i węże od chłodnicy robią się gorące?

Opublikowano

jak twoja jazda po miescie to start i stop na swiatłach i jazda do 2tys to nigdy sie nie zagrzeje w ten sposób żaden diesel :wink4:

Opublikowano

Witam wszystkich, od poniedziałku mam ten sam problem z nagrzewaniem i spadającą temperaturą, myślałem że znowu termostat,wcześniej wymieniłem jakieś 2 m-c temu, więc dzisiaj reklamowałem tamten i założyli mi nowy,i co jade do domu -18oC i dzieje się to samo słabo łapie temp. i szybko gubi, klimatronik na HI , ale dobrze że przeczytałem ten post. Dzięki za info. czy diesel zawsze tak ma w zimie?

Opublikowano

niestety ten tak ma :thumbdown:

Opublikowano

, klimatronik na HI ,

:blink: :blink:

Zawsze w zimę będziesz miał tak z dieslem. Możesz mi powiedzieć po co Ci temp na HI ?? liczysz, że szybciej się zagrzeje wnętrze ??

No padłem jak to przeczytałem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...