Jump to content
IGNORED

[B5 AHU] Napinacz paska wieloklinowego


rbs2360
 Share

Recommended Posts

Mam pytanko mam lekko pod kątem napinacz paska wieloklinowego i po zapaleniu rano lekko chroboli ok 1-2min i potem już jest dobrze tzn nie chroboli.

A pytanie brzmi czy cały napinacz do wymiany czy tylko rolka napinacza ?

Może ktoś już miał taki problem.

Link to comment
Share on other sites

U mnie tez ten napinacz zaczyna byc pod lekkim kątem i przy okazji wizyty w serwisie pytalem jaka jest cena ale nie pytalem czy mozna wymienic tylko rolke czy calosc. Wiec cena to okolo 320zl :kwasny: ori plus wymiana bynajmniej do mojego silnika

Link to comment
Share on other sites

Oj 320zł to ja nie dam tu sa tańsze za tą kwotę mam dwa.

http://www.allegro.pl/item337932376_napinacz_paska_wielorowkowego_vw_audi.html

Na 100% można samą rolke wymienić bo jest przykręcana. Tak mi się wydaje, że mogła sie wyrobić, a rolka kosztuje tylko 50zł.

Ale niech się wypowie ktoś kto ma pojęcie albo to robił. - to trochę nam rozjaśni

Link to comment
Share on other sites

Oj 320zł to ja nie dam tu sa tańsze za tą kwotę mam dwa.

http://www.allegro.pl/item337932376_napinacz_paska_wielorowkowego_vw_audi.html

Na 100% można samą rolke wymienić bo jest przykręcana. Tak mi się wydaje, że mogła sie wyrobić, a rolka kosztuje tylko 50zł.

Ale niech się wypowie ktoś kto ma pojęcie albo to robił. - to trochę nam rozjaśni

Z wymianą jest trochę problemów. U mnie była konieczność przy demontażu napinacza wymontowania chłodnicy, wentylatora i wisko.

Napinacz kupowałem ori

http://www.allegro.pl/item319295181_napinacz_paska_alter_audi_passat_1_9_tdi_97.html

Możecie zaryzykować i kupić zestaw naprawczy. http://moto.allegro.pl/item338320536_org_zestaw_napr_napinacza_paska_pk_1_9_vw.html

W związku jednak z ilością pracy włożoną w wymianę nie polecam "dziadowania" zestawami czy zamiennikami.

Wymiana samej rolki nie będzie dobrym rozwiązaniem, ponieważ luz i skos nie robi się tylko na niej.

Wg mnie najlepszym rozwiązaniem będzie kupno ori napinacza, mnie kosztowało to 240PLN napinacz + pasek conti 28PLN

Link to comment
Share on other sites

Potwierdzam skos robi się na napinaczu i musi być wymieniony cały. Chyba że ktoś potem woli wyrywac strzępy paska owinięte na kole pasowym wału :kwasny: a jeszcze jak jakiś strzęp dostanie się pod pasek rozrządu to potem masakra i wydatki :wallbash:

Link to comment
Share on other sites

U mnie jak napinasz skrzywił się mechanior (od kąd pamiętam jeżdzę tylko do niego) wymienił caly napinacz przy okazji wymiany rozrządu. Po wymianie miałem to ustrojstwo w ręku i skrzywienie było na napinaczu, rolka miała tylko delikatny luz na łożysku. Nie ma co kombinować ...... wymienić napinacz i rolkę.

Link to comment
Share on other sites

Ale ten z allegro kosztuje 150zł czyli mam dwa za jeden serwisie. A dodam że robie max 10tyś rocznie auto jak potrzymam 5 lat to co 50tyś nie przejeżdże ?

Link to comment
Share on other sites

Twoja sprawa, jeżeli chcesz to kupuj zamiennik z allegro, tylko pamiętaj.. "tanie mięso.. " :naughty:

Jeżeli masz czas i wymieniasz go sam i za jakiś czas możesz pokusić się o to samo, to nie ma sprawy.

Jeżeli zlecasz wymianę mechanikowi to zrób to przy okazji rozrządu (jeżeli masz niedługo wymianę) , nie ma co chłopa męczyć :>

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...