Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czy jest w A4 B5 tryb czasowy wycieraczek ?


Duro

Rekomendowane odpowiedzi

Podaj maila to Ci podesle. Mówisz o przejsciowce, która umożliwia szybki powrót do starego trybu?

Tu wystarczy kostka z okraglymi pinami meskimi. Do niej dolutujesz kabelki od nowego przelaznika i po sprawie. Ja gdzieś taka miałem, to wykorzystałem. Tylko musiałem trochę obudowę pociac, bo nie chciała spasowac.

Tak , ja wykorzystam stary przekaźnik i po rozebraniu go zostają piny i do nich przylutuje kabelki i pasuje idealnie w starą kostke

---------- Post dopisany 15-02-2014 at 20:02 ---------- Poprzedni post napisany 12-02-2014 at 21:10 ----------

i tak do starej kostki przekaźnika dochodzą tylko 4 kable

zielono biały

biało żółty

fioletowo czarny - dwa kabelki w jednym pinie

zielono fioletowy

Do starej manetki dochodzi 9 kabli

czarno zielony

cienki zielono żółty

czarno fioletowy

biało żółty

zielono żółty

niebiesko czerwony

zielono biały

biało czarny

biało czarny z zielonymi kropkami

Powiem szczerza myślałem że będzie łatwiej to ogarnąć , na razie nie wiem jak to ogarnąć , a jak sie ogarnie samą manetke to będzie działać ze starym przekaźnikiem czy trzeba i manetke i przekaźnik razem przełożyć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak podepniesz, to będzie śmigać, ale według starego sytemu. Co do przewodów, to jest ok. Liczba się zgadza. Zobacz pod gniazdem przekaźnika, do śruby będziesz miał przykręcony szósty przewód - niebiesko-czerwony. To będzie + po stacyjce. Masz napisane, jak to podpiąć.

3 przewody ze starej manetki to kierunkowskazy. W wątku jest tabelka, jak to podpiąć. I ze starej manetki zostanie Ci 6 kabli od wycieraczek. Jeden to tylna wycieraczka, a reszta to te o których pisałem. Część idzie do przekaźnika (po kolorach zobaczysz które), a część do silniczka wycieraczek z przodu (2 przewody). Podpinasz według tego, co Ci napisałem. Proponuję Ci wydrukować to sobie i zabrać do auta. Z opisem bez problemu powinieneś podpiąć to wszystko. Ja robiłem tylko ze schematem, a elektrykiem jakimś nie jestem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przydałby sie dzionek wolnego i ładna pogoda żeby to wszystko na spokojnie ogarnąć , sprysk tylnej szyby jest chyba w kostce od fisa ? Kierunki dolutowałeś do blaszek ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kierunki do blaszek lutujesz. Na górze, bliżej Ciebie jest chyba lewy, na górze dalsza blaszka to przerywacz, a na dole to prawy kierunek. Co do czasu, to ja to ogarniałem w 5 godzin chyba całość. Tylko, że jeszcze musiałem trochę wiązki popoprawiać po poprzednim właścicielu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta blaszka na górze to przerywacz kierunków ? a i w kostce od starego przekaźnika chyba nie ma kabelka z masą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na górze masz łącznie 4 blaszki:

dwie bliżej Ciebie to kierunek lewy

a dwie dalej Ciebie to przerywacz.

Faktycznie zobaczyłem, że u Ciebie nie ma masy przy przekaźniku. To nie jest problem, bo stamtąd blisko masz do źródła masy przy nogach kierowcy. Musisz dołożyć nowy przewód, bo inaczej nowy przekaźnik nie zadziała.

---------- Post dopisany at 22:17 ---------- Poprzedni post napisany at 22:14 ----------

biało czarny z zielonymi kropkami to jest przewód od przerywacza. Kierunki musisz podejrzeć z tyłu manetki przy wtyczce jest opisane, co jest co. Lewy kierunek będzie miał literkę L, a prawy R. Lewy jest na samej górze kostki manetki, a prawy na samym dole, ale kolorów kabli nie pamiętam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dobrze to zrozumiałem to poliftową manetke podpinamy tak :

Przedlift Polift

zielono żółty 53B Czarno fioletowy 53B

czarno fioletowy 53C czarno fioletowy 53C

niebiesko czerwony 53A niebiesko czerwony 53A

biało żółty INT biało żółty INT

czarno szary 53 czarno zielony 53

biało czarny L łączymy u góry z dolną blaszką lewej manetki

czarno zielony R łączymy u dołu z blaszką lewej manetki

cienki zielono żółty HW niebiesko fioletowy HW

zielono biały 53E i to brakuje kabelka 53E

biało czarny z zielonymi kropkami łączymy z górną blaszką u góry lewej manetki 49A

nie wiem tylko gdzie podłączyć spryskiwacz tylnej szyby i co zrobić z pinem 31 poliftowej manetki czyli MASA

jeśli sie myle niech ktoś poprawi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wejściu wtyczki do manetki poliftowej masz napisane, który pin od czego jest (np. 31, 53E itp.). Wszystko masz dobrze rozpisane. Ja masy nie podpinałem i działało u mnie, ale u niektórych bez podpiętej masy wycieraczki zatrzymywały się gdzieś na szybie - u Ciebie pewnie trzeba będzie to podpiąć, bo nie masz zmasowanego przekaźnika. Masa to pin 31 (pin nr 2). Zielono-biały 53E - musisz dołożyć w nowej kostce manetki dodatkowy pin i wpiąć go w miejsce oznaczone 53E (pin nr 3 manetki poliftowej).

Spryskiwacz tylnej szyby jest oznaczony symbolem HW, więc sprawa załatwiona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm w starej manetce HW to tylna wycieraczka a sprysk jest w drugiej wtyczce , w poliftowej HW to spryskiwacz tylnej szyby a sama wycieraczka ?? jutro musze obadać poliftową manetke miernikiem , gdzie pokazuje sie sygnał po włączeniu tylnej szyby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według tego, co jest na schemacie w polifcie silniczek tylnej wycieraczki i spryskiwacz tylnej wycieraczki to jeden przewód. Z manetki wychodzi jeden przewód, który później się rozdziela i jeden idzie do silniczka tylnej wycieraczki, a drugi idzie do pompki tylnej wycieraczki.

Jeśli w przedlifcie są to dwa oddzielne przewody, to oznacza to, że trzeba je połączyć w jeden i podpiąć pod pin oznaczony HW w nowej manetce.

---------- Post dopisany at 21:34 ---------- Poprzedni post napisany at 21:28 ----------

I koniecznie musisz podpiąć masę (pin nr 2 o oznaczeniu 31), bo to jest masa do tylnej wycieraczki. I z tego, co widzę, to tylna wycieraczka jest właśnie masą sterowana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według tego, co jest na schemacie w polifcie silniczek tylnej wycieraczki i spryskiwacz tylnej wycieraczki to jeden przewód. Z manetki wychodzi jeden przewód, który później się rozdziela i jeden idzie do silniczka tylnej wycieraczki, a drugi idzie do pompki tylnej wycieraczki.

Jeśli w przedlifcie są to dwa oddzielne przewody, to oznacza to, że trzeba je połączyć w jeden i podpiąć pod pin oznaczony HW w nowej manetce.

---------- Post dopisany at 21:34 ---------- Poprzedni post napisany at 21:28 ----------

I koniecznie musisz podpiąć masę (pin nr 2 o oznaczeniu 31), bo to jest masa do tylnej wycieraczki. I z tego, co widzę, to tylna wycieraczka jest właśnie masą sterowana.

Jeśli jest tak jak mówisz i wycieraczka jest sterowana masą a pompka plusem to jak połączymy ten plus od sprysków i wycieraczki to może będzie to działało
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest to połączone w polifcie. Zresztą wysłałem Ci chyba schemat wycieraczek avanta poliftowego, to zobacz sobie. Z tym, że i pompka i wycieraczka muszą być sterowane masą, bo inaczej połączenie tych dwóch przewodów skutkowałoby albo zwarciem albo ciągłą pracą wycieraczek lub pompki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co dziś sprawdzałem to sprysk faktycznie jest sterowany + , co ciekawe po włączeniu przedniego sprysku pojawia sie masa na kablu od tylnego sprysku HW a po włączeniu tylnej wycieraczki pojawia sie masa na przednim sprysku 53C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zapomniałem, że to nie ten wątek. Ja mam u siebie na kompie rozpiskę pinów, które i gdzie trzeba podpiąć, żeby zmienić przedliftową manetkę z avanta na poliftową. Jak chcesz, to Ci ją podeślę, to będziesz wiedział, co i jak podpiąć. Myślałem, że w tym wątku to jest, ale to z innego wątku ją wziąłem. Jak coś, to mogę Ci podesłać, to będziesz wiedział, jak podpiąć tę manetkę.

Weź mi jeszcze napisz, jakie masz kolory przewodów i oznaczenia ich w manetce przedliftowej. Bo na w tej tabelce coś jest pokręcone. Nie mam schematu do avanta przedliftowego i nie bardzo mogę sprawdzić, jak to jest tam popodpinane. Ale porównam sobie kolory przewodów faktyczne ze schematem z polifta i spróbuję Ci ogarnąć to podpięcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej manetce przedliftowej sa takie kabelki :

Biało czarny -lewy kierunek L

Biało czarny z zielonymi kropkami -przerywacz kierunków 49A

Cienki zielono żółty - wycieraczka tylna HW

Czarno zielony - prawy kierunek R

Niebiesko czarny - + 53A

Zielono Biały - przerywacz wycieraczek 53E

Trochę grubszy zielono żółty - trzeci bieg 53B

Czarno fioletowy - sprysk szyby przedniej 53C

Biało żółty - pierwszy bieg INT

Czarno szary - drugi bieg i jeden cykl 53

w małej kostce sa tylko 2 kabelki chyba niebiesko szare

Jak możesz to podeślij tan schemat , masz mój adres @

---------- Post dopisany at 22:05 ---------- Poprzedni post napisany at 21:55 ----------

A tylna wycieraczka chodzi na innym przekaźniku ?? jak tak to gdzie on jest ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylna idzie bez przekaźnika. Z manetki idzie bezpośrednio sygnał na silniczek i pompkę. Jutro Ci wyśle schemat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie udało mi sie dzisiaj sprawdzić czym sterowana jest pompka i tylna wycieraczka w przedlifcie , może jutro .

---------- Post dopisany at 21:19 ---------- Poprzedni post napisany at 19:37 ----------

I jak znalazłeś ten schemat ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już Ci wysyłam. Zapomniałem. Zaraz będziesz miał na mailu.

---------- Post dopisany at 21:29 ---------- Poprzedni post napisany at 21:20 ----------

A do czego są te przewody z małej kostki? Jest przy nich jakieś oznaczenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...