Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Przeładowywanie na 216, co na ratunek?


mazigt

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanownych forumowiczów. Mam problem z moim AFN-em założyłem koncówki 216, dawka ustawiona na 3.8mg. I cały czas przeładowywuje, przy spokojnej jezdzie pompuje cały czas 0.5 bar około.

Przy przyspieszaniu nawet potrafi ponad 2 bary napompować. Turbinke czyściłem jakieś 1000km temu. Na poczatku pomogło trochę, ale nie za bardzo. Cały czas ta sama sytuacja. Założyłem nowy przepływomierz i dalej nic.

Próbowałem regulować cisnienie sztangą, ale bez skutku czyli ciśnienie max spadało do okolicy 1bar, ale za to bardzo powoli osiagał zakładane ciśnienie, więc lipa. Co może być przyczyna takiego zachowania? Czy n75 mogłby odpowiadać za taką prace turbiny? Teraz strach wciskac gaz, bo odrazu wskakuje na ponad 1 bar. Pomocy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj :hi:

A skąd wiesz?

cały czas przeładowywuje, przy spokojnej jezdzie

Domyślam się ze nie przypuszczasz tylko podłączałeś WAG...

Jeśli tak to dlaczego nie podpinasz tu logów?

Z Twojego opisu raczej nie uzyskasz konkretnej odpowiedzi

A są tu na forum na prawdę dobrzy fachowcy ale potrzebne są im właśnie logi...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli to wartosc zmierzona, a nie przypuszczalna, to przyczyna bardzo prosta. wiecej paliwa z wtryskow, wiecej spalin. wiecej spalin wieksze rpm wirnika turbiny. wieksze rpm turbiny wyzsze cisnienie. ECU cisnienie kompensuje ustawieniem kierownic, a twoim wypadku maja brak zakresu regulacyjnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi to te parametry podczas jazdy, to mam zamontowany wskaźnik doładowania, więc widzę na żywo parametry turbiny, jak ona wstaje i jakie ma overbusty przy dodaniu gazu. KIedyś wyglądało to w ten sposób, że przy max bucie ładował 1.3 bar gdzieś i schodziło do 1.0, bo tak jest ustawione ciśnienie po chipie, a czego nie dadałem wczensiej samochód jest po lekkim programie, który miał zwiększyć moc na jakies 130km, ale nie mierzone to było na hamowni, ale było czuć ze znacznie lepiej jeżdzi, więc nie dociekałem co i jak. spalanie tez było takie samo.

Za chciało się więcej mocy i założyłem końcówki 216, ale jak widać więcej problemów niż pożytku. W takim razie co mogę zrobić aby zmniejszyć to ciśnienie? Czy jak zmniejsze dawke paliwa powiedzmy na 5-6mg to powinno mniejsze cisnienie pompować? Na poczatku mialem dawke ustawioną na 2.8mg i kopcił mocno, teraz jest około 3.8 i mało kopci.

Dodam jeszcze ze po wymianie przepływomierza odczyty sa takie same, A wygladaja dosyc dziwnie bo zakładana dawka powietrza jest okolo 280-290 na biegu jałowym, a pokazuje aktualne około 600.[br]Dopisany: 09 Luty 2012, 19:15_________________________________________________Log (0 - 003,011,003,011,003,011)[br]Dopisany: 09 Luty 2012, 20:29_________________________________________________Dadałem logi z cisnienia i z przepływki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego z logów 003 oraz 011 to można jedynie stwierdzić czy przepływka dobrze pokazuje czy turbo sie nie przycina i czy nie ma dzióry w dolocie. Zrób kolego logi jak pan bóg przykazał wszystkie pojedyńczo. Choć po jednym z logów 011 widać jakby turbo sie przycina Kolega z forum miał taki przypadek że wyczyścił turbo i przycinało się dalej a winne było to cięgno które steruje pierścieniem ono sie przycinało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc które są niezbędne grupy? Powiedzcie i zrobie je jutro i wrzuce tutaj. A turbo czyszczone było ze 3 tyg temu i chodzi bardzo ladnie ta sztanga. Kolektor przy okazji wyczyszczony był. Kata juz nie ma, oraz egr zaślepiony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi to te parametry podczas jazdy, to mam zamontowany wskaźnik doładowania, więc widzę na żywo parametry turbiny, jak ona wstaje i jakie ma overbusty przy dodaniu gazu. KIedyś wyglądało to w ten sposób, że przy max bucie ładował 1.3 bar gdzieś i schodziło do 1.0, bo tak jest ustawione ciśnienie po chipie, a czego nie dadałem wczensiej samochód jest po lekkim programie, który miał zwiększyć moc na jakies 130km, ale nie mierzone to było na hamowni, ale było czuć ze znacznie lepiej jeżdzi, więc nie dociekałem co i jak. spalanie tez było takie samo.

Za chciało się więcej mocy i założyłem końcówki 216, ale jak widać więcej problemów niż pożytku. W takim razie co mogę zrobić aby zmniejszyć to ciśnienie? Czy jak zmniejsze dawke paliwa powiedzmy na 5-6mg to powinno mniejsze cisnienie pompować? Na poczatku mialem dawke ustawioną na 2.8mg i kopcił mocno, teraz jest około 3.8 i mało kopci.

Dodam jeszcze ze po wymianie przepływomierza odczyty sa takie same, A wygladaja dosyc dziwnie bo zakładana dawka powietrza jest okolo 280-290 na biegu jałowym, a pokazuje aktualne około 600.

jedyny sensowny i kontrolowany sposob to zmiana map.[br]Dopisany: 09 Luty 2012, 22:40_________________________________________________na moj gust albo przeplywomierz mierzy jak chce albo masz nieszczelny dolot.

wlasciwie ciezko dokladnie ocenic. nie robi sie logow 3 grup jednoczesnie, poniewaz zmniejsza sie czestotliwosc probkowania. i wykonujac logi przyspieszamy do max dopuszczlnych rpm a nie jedziemy sobie jak tam pasuje.

a MAF na jalowym pokazuje 600 poniewaz prawdopodobnie nie dziala EGR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrób korekte tego programu pod nowe wtryski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...