MarianekZg Opublikowano 9 Lutego 2012 Opublikowano 9 Lutego 2012 Szanowni koledzy mam poważny problem. Od jakiegoś czasu zaczęły mi się świecić światła stopu po postoju dłuższym niż 4-5 godzin. Podejrzewałem, że to może być przez słaby akumulator, swoją drogą był padaczka więc dziś wymieniłem. W między czasie sprawdzałem VAG-iem czy są jakieś błędy - nie było żadnego (podejrzewałem również czujnik stopu). Aku. założone dziś nowe autko stało od godziny 14.30 do tej chwili czyli powiedźmy do 19.00 i światła stopu znowu się zapaliły :wallbash: Jak możecie to podpowiedzcie o co tu chodzi ;( ;( ;(
wrclaguna Opublikowano 9 Lutego 2012 Opublikowano 9 Lutego 2012 A teraz są jakies błedy ? sprawdz czujnik pedału hamulca ewentualnie Modul MCE moze wilgoć sie tam dostaje od obudowy kompa ECU
studziany Opublikowano 9 Lutego 2012 Opublikowano 9 Lutego 2012 Obstawiam czujnik pedału hamulca tak jak kolega wyżej napisał. Podpięcie Vaga obowiazkowe.
MarianekZg Opublikowano 9 Lutego 2012 Autor Opublikowano 9 Lutego 2012 A teraz są jakies błedy ? sprawdz czujnik pedału hamulca ewentualnie Modul MCE moze wilgoć sie tam dostaje od obudowy kompa ECU w tej chwili nie wiem ponieważ nie mam VAG-a - musiał bym podjechać do kolegi [br]Dopisany: 09 Luty 2012, 19:23_________________________________________________ Obstawiam czujnik pedału hamulca tak jak kolega wyżej napisał. Podpięcie Vaga obowiazkowe. jeśli czujnik by padł to nie działał by tempomat i wcześniej by były jakieś błędy a nie było natomiast problem był
zbigok Opublikowano 9 Lutego 2012 Opublikowano 9 Lutego 2012 Przerabiałem temat. Na 99% padł czujnik stopu. Pedał hamulca na postoju delikatnie opada i jak czujnik już nie domaga to zamyka obwód. Na początku myślałem, że wystarczy wystawić trochę ten cypelek i będzie ok. Przez jakiś czas było, ale problem wracał. Kupiłem nowy czujnik, tylko że zamiennik do Octavii i już działa chyba ze trzy lata i na razie zero problemów. http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=70537.0;highlight=czujnik+stopu
Bart-S Opublikowano 9 Lutego 2012 Opublikowano 9 Lutego 2012 Zbigok dobrze podpowiada - czujnik stopu to 2 czujniki w jednym (hamulca i świateł stopu). Jeśli pedał hamulca opadnie minimalnie to załączy czujnik świateł ale nie wejdzie jeszcze w zakres "Brake Test Switch-a" (czyli tempomat nadal będzie działał). Dlatego też obstawiam czujnik stopu: 1K2 945 511 RDW (47zł)
MarianekZg Opublikowano 9 Lutego 2012 Autor Opublikowano 9 Lutego 2012 :notworthy: wszystkim za opinie, podpowiedzi - w najbliższym czasie zamelduję co było faktycznym powodem tego problemu
Panton Opublikowano 9 Lutego 2012 Opublikowano 9 Lutego 2012 Bart-S teorie można w prosty sposób potwierdzić lub obalić... wystarczy "podeprzeć" pedał czymkolwiek by nie miał możliwości "opadania"... dotykania.... i rano sprawdzić czy problem się pojawił (święcące światła stopu) ale ja doskonale wiesz padający czujnik ma swoje objawy (błędy, kontrolki na blacie ESP, ABS, dziwne zachowania...) u Mario nic takiego nie występuje, nie ma błędów a do pracy czujnika nie można się przyczepić (był u mnie dwa dni temu i sprawdzałem VCDSem)... czas pokaże kto miał rację.
MarianekZg Opublikowano 9 Lutego 2012 Autor Opublikowano 9 Lutego 2012 Panton dziś dwa razy zapalił mi się ESP raz podczas jazdy, drugi raz dziś wieczorem podczas testów i odpalania - przy pierwszym odpaleniu zapalił się ESP a za chwilkę przy kolejnym już się nie zapalił. Natomiast ani raz nie zapalał mi się ABS
Panton Opublikowano 9 Lutego 2012 Opublikowano 9 Lutego 2012 to, że podczas jazdy potrafi Ci się zapalić ESP to tylko świadczy o tym, że Twoje zawirusowane 1.9 potrzebuje quattro ........zanim pojedziesz do ASO po nowy czujnik zrób to co Ci mówiłem dzisiaj i zobaczymy jaki będzie efekt... :gwizdanie:
Bart-S Opublikowano 9 Lutego 2012 Opublikowano 9 Lutego 2012 Bart-S teorie można w prosty sposób potwierdzić lub obalić... wystarczy "podeprzeć" pedał czymkolwiek by nie miał możliwości "opadania"... dotykania.... i rano sprawdzić czy problem się pojawił (święcące światła stopu) ale ja doskonale wiesz padający czujnik ma swoje objawy (błędy, kontrolki na blacie ESP, ABS, dziwne zachowania...) u Mario nic takiego nie występuje, nie ma błędów a do pracy czujnika nie można się przyczepić (był u mnie dwa dni temu i sprawdzałem VCDSem)... czas pokaże kto miał rację. Heeh to się zgraliśmy. Przed przeczytaniem Twojego posta wpadłem na podobny pomysł. Poprosiłem Mario aby w momencie wystąpienia usterki sprawdził czy może przyciągnąć pedał hamulca do siebie - dało się, światła stopu zgasły. Chyba wszystko jasne
Panton Opublikowano 10 Lutego 2012 Opublikowano 10 Lutego 2012 Bart-S zgadza się... (rozmawiałem z nim) teraz można z czystym sumieniem wysłać Mario do ASO po nowy czujnik... chociaż nie określiłbym tego "padł czujnik pedału stopu" ponieważ sam czujni jest na 100% sprawny i spełnia swoją rolę.... a problem tylko polega na tym, że się "wyrobił" a tym samym zwiększyła się jego czułość co powoduje TYLKO dolegliwości jak w temacie....
Bart-S Opublikowano 11 Lutego 2012 Opublikowano 11 Lutego 2012 Bart-S zgadza się... (rozmawiałem z nim) teraz można z czystym sumieniem wysłać Mario do ASO po nowy czujnik... chociaż nie określiłbym tego "padł czujnik pedału stopu" ponieważ sam czujni jest na 100% sprawny i spełnia swoją rolę.... a problem tylko polega na tym, że się "wyrobił" a tym samym zwiększyła się jego czułość co powoduje TYLKO dolegliwości jak w temacie.... Nie sposób się z Tobą nie zgodzić
MarianekZg Opublikowano 11 Lutego 2012 Autor Opublikowano 11 Lutego 2012 Pozwolę sobie zameldować iż po wymianie czujnika światła STOP (ASO 47.10 pln-ów) problem zniknął :decayed: - całonocne testy potwierdziły słuszność wymiany wyżej wymienionego :good: :good: :good: Faktycznie "czułość" czujnika jest w tej chwili zdecydowanie mniejsza a pierwszy skok pedału bez uruchamiania się świateł zdecydowanie dłuższy :good: :)
Rekomendowane odpowiedzi