Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Błąd 17746 Czujnik położenia wałka rozrządu


Zbyszek_7

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Dzisiaj przebadałem moje autko Vagiem i pojawił się błąd:

17746 Czujnik położenia wałka rozrządu strona 1 - przerwa/zwarcie do plusa

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

Po skasowaniu i uruchomieniu silnika błąd się pojawia ponownie.

Jakie są objawy uszkodzenia tego czujnika? Mam lekkie falowanie obrotów i przez to drżenie samochodu i dość wysokie spalanie, czy to może być ze sobą powiązane?

Gdzie się znajduje ten czujnik i jak go wymienić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to czunijk Halla

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=45015.0

Problemy tyczą się bodajże zapłonu. Niech ktoś doświadczony się wypowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Dzisiaj przebadałem moje autko Vagiem i pojawił się błąd:

17746 Czujnik położenia wałka rozrządu strona 1 - przerwa/zwarcie do plusa

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

Jakie są objawy uszkodzenia tego czujnika? Gdzie się znajduje ten czujnik i jak go wymienić?

Problemy z uruchamianiem, falowanie na wolnych.

Czujnik jest na wałku ssącym, dostępny po odchyleniu osłony rozrządu.

Wymienia się go wypinając wtyczkę i wykręcając dwie śruby M6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto odpala na dotyk nawet w duże mrozy. Ale falowanie obrotów delikatne jest. Gdzieś czytałem że ten błąd może pojawiać się przy badaniu vagiem na zgaszonym silniku, możliwe to? Czy napewno mam uszkodzony czujnik czy może przewód jest uszkodzony? [br]Dopisany: 10 Luty 2012, 10:16_________________________________________________Powiedzcie czy uszkodzenie tego czujnika może skutkować zwiększeniem spalania samochodu?[br]Dopisany: 10 Luty 2012, 22:35_________________________________________________Wykręciłem ten czujnik, przeczyściłem, sprawdziłem wtyczki ale chyba nic nie pomogło. Zrobiłem test: odłączyłem wtyczkę od czujnika i odpaliłem auto, odpaliło normalnie i chodziło też jak zwykle. Co ten czujnik daje skoro nie było zmian po jego odłączeniu??

Zna się ktoś na tym czy wszyscy są zieloni w tym temacie jak ja;)??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie widziałeś żadnej różnicy po odłączeniu tego czujnika to chyba jest padnięty, ale to tylko moje zdanie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem że błąd ten może się pojawiać jeśli jest źle założony pasek rozrządu... Muszę to sprawdzić. Drży mi delikatnie samochód na wolnych i lekko falują obroty, dym z rury też jakoś tak nie równomiernie wylatuje...szukam przyczyny..[br]Dopisany: 11 Luty 2012, 22:27_________________________________________________Dzisiaj dokonałem dwukrotnie wymiany czujnika halla. Pojechałem na szrot kupiłem używany oryginalny czujnik i po wymianie błąd na Vagu pojawia się ponownie. Gdy pojechałem oddać na szrot dali mi na próbę drugi, po którego wymianie również komputer wyrzuca błąd. W końcu oddałem i poprosiłem o zwrot pieniędzy.

Co może być przyczyną tego błędu? Czujnik już chyba odpada, napięcie do wtyczki dochodzi. Macie jakieś pomysły?? POMÓŻCIE :confused4:

---------- Post dopisany 11-05-2012 at 19:36 ---------- Poprzedni post napisany 22-02-2012 at 20:19 ----------

I mam diagnozę. U mnie okazał się problem z klinem na kole rozrządu. Do wymiany koło i trzeba prawidłowo ustawić cały rozrząd.

---------- Post dopisany at 19:36 ---------- Poprzedni post napisany at 19:36 ----------

I mam diagnozę. U mnie okazał się problem z klinem na kole rozrządu. Do wymiany koło i trzeba prawidłowo ustawić cały rozrząd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem swoje auto i od początku wywaląło mi ten błąd. Mechanicy zachodzili w głowe co to jest a kazdy miał inną teorie. W końcu udałem sie do ASO w Opolu i tam panowie problem rozwiązali. Okazało sie ze jakis magik robił cos z rozrządem i żle założył jakies koło ale niewiem czy na wale czy zębate. W każdym razie przyczyna leżała w złym ustawieniu rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcialbym sie podpiac pod temat. Mam nadzieje, ze jeszcze macie A4 B5 i ktos tu zajrzy i pomoze.

 

Posiadam 1.8 ARG (blizniaczy do ADR, ale moj ma elektroniczna przepustnice). 

Problem jest tego typu, ze wyskakuje mi znany z tego tematu blad 17746/P1338/004920 - Camshaft Position Sensor (G40): Open or Short to Plus 

Co udało mi się sprawdzic: 

- Podmieniłem czujnik na inny kupiony z allegro uzywany

- Podmienilem czujnik na kolejny od sprawnego ADR'a

- Pociagnalem nowy przewod sygnalowy na pin 2 we wtyczce do czujnika do pinu 86 w ECU. (Nie chcialem ruszac pinow 1 i 3 poniewaz widze na schemacie, ze idą rowniez do innych czujników)

Blad w dalszym ciagu wystepuje, a auto odpala normalnie - od strzala praktycznie, ale chodzi nie rowno...

Blad w niezmienionej formie wystepuje nawet, gdy odpale auto z odpiętą wtyczką od czujnika. 

 

 

Co tu moze byc? Zle ustawiony wałek ?? Prosze poradzcie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...