bartek723 Opublikowano 11 Lutego 2012 Opublikowano 11 Lutego 2012 Witam dziś rano strasznie się wystraszyłem otóż rozebrałem ten gumowy wąż który idzie od filtra powietrza do turbo i okazało się że jest w nim lód długości 5-6 cm i gruby może na 1cm. Rozebrałem to po to bo turbo dziwne dźwięki mi wydaje jak mam 1900 obr skrzeczy piszczy. Wiem że to opary z odmy są jakieś ale czemu to zamarzło??? Przecież to olej powinien być tylko jakiś czarny jak spaliny. Mam się martwić że turbo mi to rozwaliło?? Sprawdziłem wirnik się kręci luzów nie ma może tak kręci się deczko ciężej ale sprawdzałem to po nocy rano bez odpalania, auto stało na mrozie.[br]Dopisany: 11 Luty 2012, 19:56_________________________________________________po wyczyszczeniu na VAGu zero błędów autko przegoniłem kręci się do 4 tyś obr bez problemu kopa ma
Musashi Opublikowano 11 Lutego 2012 Opublikowano 11 Lutego 2012 w przedmuchach z odmy jest rowniez para wodna ( produkt spalania paliwa). poprzez odme trafia do ukladu ssacego przed turbnina. poniewaz jak to woda, ma tendencje do zamarzania w temp ponizej zera, po wylaczeniu silnika sie skrapla a nastepnie zamarza. byc moze eksploatujesz auto na krotkich odcinkach. taki sopelek trafiajac na wirujace lopatki turbiny moze narobic balaganu.
bartek723 Opublikowano 11 Lutego 2012 Autor Opublikowano 11 Lutego 2012 No właśnie jeżdżę dużo mam 18 km do roboty więc co rano taki dystans robię czy to znaczy że coś mi siada???
Musashi Opublikowano 11 Lutego 2012 Opublikowano 11 Lutego 2012 No właśnie jeżdżę dużo mam 18 km do roboty więc co rano taki dystans robię czy to znaczy że coś mi siada??? silnik dogrzewa sie do 90C na tym odcinku?
Tommy Gun Opublikowano 11 Lutego 2012 Opublikowano 11 Lutego 2012 Dlatego skutecznym rozwiązaniem jest zrobienie wolnej odmy, zarówno z oct jak i bez.
Michaloo24 Opublikowano 11 Lutego 2012 Opublikowano 11 Lutego 2012 Dlatego skutecznym rozwiązaniem jest zrobienie wolnej odmy, zarówno z oct jak i bez. Wybaczcie za moze głupie pytanie ale co to jest to "oct" ???
bartek723 Opublikowano 11 Lutego 2012 Autor Opublikowano 11 Lutego 2012 No właśnie jeżdżę dużo mam 18 km do roboty więc co rano taki dystans robię czy to znaczy że coś mi siada??? silnik dogrzewa sie do 90C na tym odcinku? No wiesz przy tych mrozach różnie było powyżej -13 były wahania na trasie 90 trzyma ale po mieście spadało ( wszystko powymieniałem od chłodnicy po olej filtry czujniki termostat itd) odma też nowa ale topran miałem ori z takim zbiorniczkiem ale rozwaliła się popękała.[br]Dopisany: 11 Luty 2012, 20:27_________________________________________________ Dlatego skutecznym rozwiązaniem jest zrobienie wolnej odmy, zarówno z oct jak i bez. widziałem watek o tym ale niema innego rozwiązania jak wpychanie jakiegoś korka w ten wąż do turbo jakiś inaczej to zaślepić??
Tommy Gun Opublikowano 11 Lutego 2012 Opublikowano 11 Lutego 2012 Ja użyłem skręcanej opaski i nasadki/zakrętki od płynu do czyszczenia przepływomierzy. Trzyma się dobre pół roku. Widziałem też korek od szampana
Musashi Opublikowano 11 Lutego 2012 Opublikowano 11 Lutego 2012 Ja użyłem skręcanej opaski i nasadki/zakrętki od płynu do czyszczenia przepływomierzy. Trzyma się dobre pół roku. Widziałem też korek od szampana piszesz o zatkaniu wylotu z odmy?
Tommy Gun Opublikowano 11 Lutego 2012 Opublikowano 11 Lutego 2012 Wylot z odmy puściłem pod auto, zaślepiłem otwór który jest przed turbo.
bartek723 Opublikowano 11 Lutego 2012 Autor Opublikowano 11 Lutego 2012 dawaj fotkę jak możesz bo nie bardzo wiem jak tą nakrętką to zaślepić [br]Dopisany: 11 Luty 2012, 21:18_________________________________________________Jeszcze mam pytanie czy ktoś tego próbował i jak to użyć ?? http://www.vdoleje.pl/20-127-egr-turbo-cleaner na włączony silniku czy nie bo jak turbinę wyczyścić tym ?? jest jeszcze taki piszą że na włączonym silniku 2tyś obr ale niema w pl tego chyba http://www.jlmlubricants.com/diesel-air-intake-and-egr-cleaner.html
Tommy Gun Opublikowano 11 Lutego 2012 Opublikowano 11 Lutego 2012 Jutro z rana wrzucę zdjęcie. Co do tego środka, metoda dość kontrowersyjna. Najbardziej ciekawi mnie, że skoro to cudo czyści EGR, gdzie dostają się ewentualne resztki. To samo tyczy się turbo...
Musashi Opublikowano 11 Lutego 2012 Opublikowano 11 Lutego 2012 Wylot z odmy puściłem pod auto, zaślepiłem otwór który jest przed turbo. a dlaczego sobie do kabiny tego weza nie wpusciles tylko pod auto?
pisarz1980 Opublikowano 12 Lutego 2012 Opublikowano 12 Lutego 2012 Ale jazda co ludzie wprawiają z autami , zgadzam się tylko z drugą odpowiedzią .Pozdrawiam Wszystkich.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się