Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż i działanie asystenta zmiany pasa ruchu - Audi Side Assist w Audi A4 B8 2008-2012


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie, wymieniłem radar 8T0 907 568 B (slave) na na inny i w dalszym ciągu jest brak komunikacji między sterownikami.

Są dwa błędy w 3C.

poniżej screany oraz pełny autoscan. 

Ma ktoś pomysł gdzie szukać błędu?

 

 

 

obraz.png.1cd32eee102449ea951ecdd16903c3f1.png

Log-WAUZZZ8K7EN045922-168660km_1234.txt

Opublikowano

Sprawdzane były cany ? zasilanie ?

Opublikowano
2 godziny temu, wrclaguna napisał(a):

Sprawdzane były cany ? zasilanie ?

Tak,  cany i zasilanie ok.

Czy to może być wadliwy serownik matser ( 8T0 907 566B?)

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam. Panowie, nie mogę od jakiegoś czasu odpalić asystenta. ;/ Jest zamontowany fabrycznie, wcześniej wszystko działało bez problemu, później dłuższy czas nie był używany i teraz nie odpala w ogóle. Myślałem, że może przycisk do wymiany ale nic to nie dało. W MMI mogę ustawić jasność diod, zapalają się. Przycisk też się podświetla ale jak go wciskam to nie zapala się ta lampka na dole(jak wchodzę w sterownik asystenta to świeci się). Brak błędów na zegarach i w VCDS. Ma ktoś może pomysł od czego zacząć szukać ?

  • 1 rok później...
Opublikowano (edytowane)

Witam. 

Mam niestety od jakiegoś czasu ponownie problem z asystentem.

Wcześniej był błąd i wymiana SLAVE.

Tym razem błąd jak na foto:

 

13b82cd7b6e0e.jpg

 

 

ale nie wiem czego dotyczy ?! Podmieniłem (ciężko znaleźć !!!) inny SLAVE ale to nic nie dało . Błędu nie mogę skasować czyli coś nie tak ale z którym modułem, czy tym razem z MASTER?!

Żadnych innych błędów dot. tematu w VCDSie.

Edytowane przez tomasm64
Opublikowano

Wrzucamy zawsze pełny auto-scan a nie kody błędów czy zdjęcia. 

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)

Cześć,
zostawię to tu. Po raz kolejny przeanalizowałem informacje z różnych stron i wygląda to tak:

Na zielono te co podobno obsługują, na czerwono te co nie, a na czarno te co brak info. Podpowiem - patrzcie na nr HW najlepiej.
 

Nr HW 8R0907468: 8R0907468
Nr HW 8R0907468A: 8R0907468A, 8R0907468F, 8R0907468L, 8R0907468R, 8R0907468AC
Nr HW 8R0907468B: 8R0907468B, 8R0907468G, 8R0907468M, 8R0907468S
Nr HW 8R0907468C: 8R0907468C, 8R0907468H, 8R0907468N, 8R0907468T, 8R0907468AE
Nr HW 8R0907468D: 8R0907468D, 8R0907468J, 8R0907468P, 8R0907468AA, 8R0907468AF

Nr HW 8R0907468E: 8R0907468E, 8R0907468K,                     ,


Nr HW 8T0907468D: 8T0907468D -> Nr HW 8T0907468H: 8T0907468H
Nr HW 8T0907468E: 8T0907468E -> Nr HW 8T0907468J: 8T0907468J
Nr HW 8T0907468F: 8T0907468F -> Nr HW 8T0907468K: 8T0907468K

Nr HW 8T0907468H: 8T0907468H, 8T0907468M, 8T0907468R,   8T0907468AB, 8T0907468AF
Nr HW 8T0907468J: 8T0907468J, 8T0907468N, 8T0907468S,   8T0907468AC, 8T0907468AG
Nr HW 8T0907468K: 8T0907468K, 8T0907468P, 8T0907468T,    8T0907468AD, 8T0907468AH
Nr HW 8T0907468L: 8T0907468L, 8T0907468Q, 8T0907468AA, 8T0907468AE, 8T0907468AJ

Reszta informacji o funkcjach modułu CAN Gateway tutaj:

 

Edytowane przez michalspam94
Opublikowano

Krótko mówiąc, potrzebujesz Gateway obsługujący CAN Extended, dodatkowo jeżeli na pokładzie jest MOST, to potrzebujesz jeszcze sterownik obsługujący także MOST.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Niestety na moje pytanie nikt nie udzielił odpowiedzi, więc pozostawiam dla potomnych. Polift bezpiecznik zamiast w czerwonej kostce w bagażniku ma w czarnej przy drzwiach kierowcy - Pozycja 11, bezpiecznik 5A

Edytowane przez michalspam94
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Cześć grupo.
Zakupiłem sterowniki / radary: 8K0907566J (master) i 8K0907568J (slave)

Pochodzenie: Audi A5 Sportback Przedlift 2011 Anglik
Oryginalne kodowanie 0001108
 

Niestety odwrotnie wykrywa strony (podczas jazdy), ale lampki (podczas diagnostyki) prawidłowo. 

 

Kodowania umieszczone w tym wątku nie pokrywają mi się. Analizując wątek i różne kodowania doszedłem do pewnych teorii.

Wnioskuję, że kodowanie dla przedlifta przyjmuje poniższy schemat:
 

xx?xxxx - hak (0 - nie / 1 - tak) - potwierdzone

xxx?xxx - kierownica po prawej (0 - nie / 1 - tak) - potwierdzone

xxxx?xx - region ?

xxxxxx? - Rodzaj auta ? (1 - A4, 3 - A6, 8 - A5 Sportback) - zmiana z 8 na 1 nie spowodowała większych różnic poza słabszym wykrywaniem


Niektóre kodowania odbiegają jednak od normy jak w przypadku strony 19 - jest inny schemat ustawiania wartości.

 

Dlatego biorąc pod uwagę stronę 19 myślę, że wersje "poliftowe" kodowanie mają wg poniższego schematu:

 

+1 - kierownica po lewej 
+2 - kierownica po prawej

 

+20 - hak holowniczy

 

+300 - region: RoW
+200 - region: NAR

 

+10000 - Aktywacja asystenta zmiany pasa ruchu przez przycisk z lampką kontrolną

+20000 - Aktywacja asystenta zmiany pasa ruchu przez CAN/BAP z lampką kontrolną
+30000 - Aktywacja asystenta zmiany pasa ruchu przez CAN/BAP bez lampki kontrolnej

+40000 - Aktywacja asystenta zmiany pasa ruchu przez przycisk z lampką kontrolną (TSG)


Analizując również numery części, kodowania i występowanie numerów sterowników zakładam, że moduły, które wychodziły to (nr 4L0907566x to nr części, którą moduł zastępuje, 6PZ009014-xx to nr, który powtarza się na sterownikach o tych samych numerach i jest bardziej ogólny niż 4L0907566x):

 

8K0907566 6PZ009014-02 4L0907566A + 8K0907568 6PZ009014-22 4L0907568A

8K0907566A 6PZ009014-12 4L0907566B + 8K0907568A 6PZ009014-32 4L0907568B

8K0907566B 6PZ009014-13 4L0907566B + 8K0907568B 6PZ009014-33 4L0907568B

 

8K0907566D 6PZ009014-17 4L0907566B + 8K0907568D 6PZ009014-37 4L0907568B

8K0907566E 6PZ009014-18 4L0907566B + 8K0907568E 6PZ009014-38 4L0907568B

8K0907566F 6PZ009014-19 4L0907566B + 8K0907568F 6PZ009014-39 4L0907568B

 

8K0907566G 6PZ009014-81 4L0907566B + 8K0907568G 6PZ009014-91 4L0907568B

8K0907566H 6PZ009014-82 4L0907566B + 8K0907568H 6PZ009014-92 4L0907568B

8K0907566J 6PZ009014-83 4L0907566B + 8K0907568J 6PZ009014-93 4L0907568B

 

Na podstawie powyższych informacji oraz tego jak grupa VAG numeruje części podnoszę teorię (do sprawdzenia), że problem z nieprawidłowymi pinami lampek / problem z błędnym rozpoznaniem strony przez radar można skorygować kodowaniem.

Zakładam również, że w przypadku, gdzie Fedwo (strona 13) w temacie miał radary od innego auta można rozwiązać kodowaniem / adaptacją - niestety na jego materiałach nie widać jakie miał kodowanie.

 

W wątku była informacja, że sterowniki przedlifta pasują do przedlifta, a polifta tu i tu. 

Łącząc te informacje zakładam, że sterowniki, które pochodzą od 4L0907566B / 4L0907568B działają wg kodowania jako polift lub przedlift. 

Jeżeli ktoś z Was ma ochotę pomóc namierzyć co i jak w tym przypadku to proszę o podesłanie informacji jakie macie sterowniki (ostatnia literka A/B/... - do odczytania VCDSem), kodowanie (do odczytania VCDSem) i jak wygląda kostka przy lewym sterowniku w zderzaku (da się podejrzeć po odkręceniu lampy - nie trzeba ściągać zderzaka. Do tego prośba o info jakie to auto (A4/A5/Q5), po której stronie kierownica, i jaki rodzaj sylwetki (Avant/Sedan/Sportback/Coupe/Cabrio/itp.)

Edytowane przez michalspam94

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...