Selim Opublikowano 10 Maja 2023 Opublikowano 10 Maja 2023 Panowie, wymieniłem radar 8T0 907 568 B (slave) na na inny i w dalszym ciągu jest brak komunikacji między sterownikami. Są dwa błędy w 3C. poniżej screany oraz pełny autoscan. Ma ktoś pomysł gdzie szukać błędu? Log-WAUZZZ8K7EN045922-168660km_1234.txt
wrclaguna Opublikowano 11 Maja 2023 Autor Opublikowano 11 Maja 2023 Sprawdzane były cany ? zasilanie ?
Selim Opublikowano 11 Maja 2023 Opublikowano 11 Maja 2023 2 godziny temu, wrclaguna napisał(a): Sprawdzane były cany ? zasilanie ? Tak, cany i zasilanie ok. Czy to może być wadliwy serownik matser ( 8T0 907 566B?)
Ramsay Opublikowano 29 Maja 2023 Opublikowano 29 Maja 2023 Witam. Panowie, nie mogę od jakiegoś czasu odpalić asystenta. ;/ Jest zamontowany fabrycznie, wcześniej wszystko działało bez problemu, później dłuższy czas nie był używany i teraz nie odpala w ogóle. Myślałem, że może przycisk do wymiany ale nic to nie dało. W MMI mogę ustawić jasność diod, zapalają się. Przycisk też się podświetla ale jak go wciskam to nie zapala się ta lampka na dole(jak wchodzę w sterownik asystenta to świeci się). Brak błędów na zegarach i w VCDS. Ma ktoś może pomysł od czego zacząć szukać ?
tomasm64 Opublikowano 30 Stycznia Opublikowano 30 Stycznia (edytowane) Witam. Mam niestety od jakiegoś czasu ponownie problem z asystentem. Wcześniej był błąd i wymiana SLAVE. Tym razem błąd jak na foto: ale nie wiem czego dotyczy ?! Podmieniłem (ciężko znaleźć !!!) inny SLAVE ale to nic nie dało . Błędu nie mogę skasować czyli coś nie tak ale z którym modułem, czy tym razem z MASTER?! Żadnych innych błędów dot. tematu w VCDSie. Edytowane 2 Lutego przez tomasm64
Muskel1 Opublikowano 30 Stycznia Opublikowano 30 Stycznia Wrzucamy zawsze pełny auto-scan a nie kody błędów czy zdjęcia.
michalspam94 Opublikowano 7 Czerwca Opublikowano 7 Czerwca (edytowane) Cześć, zostawię to tu. Po raz kolejny przeanalizowałem informacje z różnych stron i wygląda to tak: Na zielono te co podobno obsługują, na czerwono te co nie, a na czarno te co brak info. Podpowiem - patrzcie na nr HW najlepiej. Nr HW 8R0907468: 8R0907468 Nr HW 8R0907468A: 8R0907468A, 8R0907468F, 8R0907468L, 8R0907468R, 8R0907468AC Nr HW 8R0907468B: 8R0907468B, 8R0907468G, 8R0907468M, 8R0907468S Nr HW 8R0907468C: 8R0907468C, 8R0907468H, 8R0907468N, 8R0907468T, 8R0907468AE Nr HW 8R0907468D: 8R0907468D, 8R0907468J, 8R0907468P, 8R0907468AA, 8R0907468AF Nr HW 8R0907468E: 8R0907468E, 8R0907468K, , Nr HW 8T0907468D: 8T0907468D -> Nr HW 8T0907468H: 8T0907468H Nr HW 8T0907468E: 8T0907468E -> Nr HW 8T0907468J: 8T0907468J Nr HW 8T0907468F: 8T0907468F -> Nr HW 8T0907468K: 8T0907468K Nr HW 8T0907468H: 8T0907468H, 8T0907468M, 8T0907468R, 8T0907468AB, 8T0907468AF Nr HW 8T0907468J: 8T0907468J, 8T0907468N, 8T0907468S, 8T0907468AC, 8T0907468AG Nr HW 8T0907468K: 8T0907468K, 8T0907468P, 8T0907468T, 8T0907468AD, 8T0907468AH Nr HW 8T0907468L: 8T0907468L, 8T0907468Q, 8T0907468AA, 8T0907468AE, 8T0907468AJ Reszta informacji o funkcjach modułu CAN Gateway tutaj: Edytowane 7 Czerwca przez michalspam94
Muskel1 Opublikowano 7 Czerwca Opublikowano 7 Czerwca Krótko mówiąc, potrzebujesz Gateway obsługujący CAN Extended, dodatkowo jeżeli na pokładzie jest MOST, to potrzebujesz jeszcze sterownik obsługujący także MOST.
michalspam94 Opublikowano 20 Czerwca Opublikowano 20 Czerwca (edytowane) Niestety na moje pytanie nikt nie udzielił odpowiedzi, więc pozostawiam dla potomnych. Polift bezpiecznik zamiast w czerwonej kostce w bagażniku ma w czarnej przy drzwiach kierowcy - Pozycja 11, bezpiecznik 5A Edytowane 26 Czerwca przez michalspam94
michalspam94 Opublikowano Niedziela o 21:31 Opublikowano Niedziela o 21:31 (edytowane) Cześć grupo. Zakupiłem sterowniki / radary: 8K0907566J (master) i 8K0907568J (slave) Pochodzenie: Audi A5 Sportback Przedlift 2011 Anglik Oryginalne kodowanie 0001108 Niestety odwrotnie wykrywa strony (podczas jazdy), ale lampki (podczas diagnostyki) prawidłowo. Kodowania umieszczone w tym wątku nie pokrywają mi się. Analizując wątek i różne kodowania doszedłem do pewnych teorii. Wnioskuję, że kodowanie dla przedlifta przyjmuje poniższy schemat: xx?xxxx - hak (0 - nie / 1 - tak) - potwierdzone xxx?xxx - kierownica po prawej (0 - nie / 1 - tak) - potwierdzone xxxx?xx - region ? xxxxxx? - Rodzaj auta ? (1 - A4, 3 - A6, 8 - A5 Sportback) - zmiana z 8 na 1 nie spowodowała większych różnic poza słabszym wykrywaniem Niektóre kodowania odbiegają jednak od normy jak w przypadku strony 19 - jest inny schemat ustawiania wartości. Dlatego biorąc pod uwagę stronę 19 myślę, że wersje "poliftowe" kodowanie mają wg poniższego schematu: +1 - kierownica po lewej +2 - kierownica po prawej +20 - hak holowniczy +300 - region: RoW +200 - region: NAR +10000 - Aktywacja asystenta zmiany pasa ruchu przez przycisk z lampką kontrolną +20000 - Aktywacja asystenta zmiany pasa ruchu przez CAN/BAP z lampką kontrolną +30000 - Aktywacja asystenta zmiany pasa ruchu przez CAN/BAP bez lampki kontrolnej +40000 - Aktywacja asystenta zmiany pasa ruchu przez przycisk z lampką kontrolną (TSG) Analizując również numery części, kodowania i występowanie numerów sterowników zakładam, że moduły, które wychodziły to (nr 4L0907566x to nr części, którą moduł zastępuje, 6PZ009014-xx to nr, który powtarza się na sterownikach o tych samych numerach i jest bardziej ogólny niż 4L0907566x): 8K0907566 6PZ009014-02 4L0907566A + 8K0907568 6PZ009014-22 4L0907568A 8K0907566A 6PZ009014-12 4L0907566B + 8K0907568A 6PZ009014-32 4L0907568B 8K0907566B 6PZ009014-13 4L0907566B + 8K0907568B 6PZ009014-33 4L0907568B 8K0907566D 6PZ009014-17 4L0907566B + 8K0907568D 6PZ009014-37 4L0907568B 8K0907566E 6PZ009014-18 4L0907566B + 8K0907568E 6PZ009014-38 4L0907568B 8K0907566F 6PZ009014-19 4L0907566B + 8K0907568F 6PZ009014-39 4L0907568B 8K0907566G 6PZ009014-81 4L0907566B + 8K0907568G 6PZ009014-91 4L0907568B 8K0907566H 6PZ009014-82 4L0907566B + 8K0907568H 6PZ009014-92 4L0907568B 8K0907566J 6PZ009014-83 4L0907566B + 8K0907568J 6PZ009014-93 4L0907568B Na podstawie powyższych informacji oraz tego jak grupa VAG numeruje części podnoszę teorię (do sprawdzenia), że problem z nieprawidłowymi pinami lampek / problem z błędnym rozpoznaniem strony przez radar można skorygować kodowaniem. Zakładam również, że w przypadku, gdzie Fedwo (strona 13) w temacie miał radary od innego auta można rozwiązać kodowaniem / adaptacją - niestety na jego materiałach nie widać jakie miał kodowanie. W wątku była informacja, że sterowniki przedlifta pasują do przedlifta, a polifta tu i tu. Łącząc te informacje zakładam, że sterowniki, które pochodzą od 4L0907566B / 4L0907568B działają wg kodowania jako polift lub przedlift. Jeżeli ktoś z Was ma ochotę pomóc namierzyć co i jak w tym przypadku to proszę o podesłanie informacji jakie macie sterowniki (ostatnia literka A/B/... - do odczytania VCDSem), kodowanie (do odczytania VCDSem) i jak wygląda kostka przy lewym sterowniku w zderzaku (da się podejrzeć po odkręceniu lampy - nie trzeba ściągać zderzaka. Do tego prośba o info jakie to auto (A4/A5/Q5), po której stronie kierownica, i jaki rodzaj sylwetki (Avant/Sedan/Sportback/Coupe/Cabrio/itp.) Edytowane 10 godzin temu przez michalspam94
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się