misiek26 Opublikowano 28 Lutego 2012 Opublikowano 28 Lutego 2012 Witam, Jak w temacie, przymierzam się do wymiany łańcucha, zabieraka, napinacza na nowe. Czy moglibyście podpowiedzieć jakie części muszę wymienić przy tej operacji. To nie będzie likwidacja wałków wyr. czy zmiana na napęd zębatkowy tylko profilaktyczna wymiana. Bardzo proszę o rady.
Musashi Opublikowano 28 Lutego 2012 Opublikowano 28 Lutego 2012 jest jedno ale... zanim sie zabierzesz chcialbys czesci. jezeli rozbierzesz i okaze sie zuzyte jest kolo zebate na wale, co zrobisz z czesciami? to bez filozofii, to co napisales + sruby mocujace. pamietaj ze zespol walkow, musi byc odpowiednio zsynchrnonizowany z walem korbowym.
misiek26 Opublikowano 28 Lutego 2012 Autor Opublikowano 28 Lutego 2012 Jeżeli to koło na wale okaże się zużyte to znaczy, że nie mam co wymieniać (koło na wale się nie zdejmuje?) tego wszystkiego? Myśle, że mechanik powinien sobie z tym poradzić. Ja tylko załatwiam części.
Musashi Opublikowano 28 Lutego 2012 Opublikowano 28 Lutego 2012 nie chodzi o brak mozliwosci jego demontazu, poniewaz taka jest, chociaz z reguly schodziw w kawalkach. CHodzi o to, ze jest niedostepne. Nie ma mozliwosci zakupu.
Musashi Opublikowano 28 Lutego 2012 Opublikowano 28 Lutego 2012 skoro napisalem ze nie ma tzn. ze nie ma. VAG wycofal ten system i zamiast tego wprowadzil zestaw naprawczy w postaci zespolu walkow z pompa napedzanych zebatkami. za ok 4000 PLN. poczytaj. jest sporo nt.
Boro76 Opublikowano 28 Lutego 2012 Opublikowano 28 Lutego 2012 Witam, Zębatkę na wał można znaleźć na allegro. Jest handlarz częściami z okolic Suchedniowa, który takie części ma. Poszukaj na allegro gdyby była potrzeba (często pokazane jest razem z wałem).
misiek26 Opublikowano 28 Lutego 2012 Autor Opublikowano 28 Lutego 2012 Czytam już od trzech lat. Od dnia kiedy kupiłem moją furkę, a skoro przez ten czas nic się nie działo a przebieg 155k to postanowiłem wymienić dla własnego spokoju. Pytałem o zamienniki ponieważ znalazłem na ebay.co.uk ten oto zestaw: http://www.ebay.co.uk/itm/AUDI-2-O-BLB-OIL-PUMP-REPAIR-KIT-/300671442175?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item46016a1cff Fakt koło zębate na wał nie jest oryginalne, ale jest to jakaś opcja
Boro76 Opublikowano 28 Lutego 2012 Opublikowano 28 Lutego 2012 O ile się nie mylę o w tym ogłoszeniu jest coś takiego: http://allegro.pl/zebatka-wal-u-audi-a4-a6-passat-tdi-03g105173-i2172123986.html
Musashi Opublikowano 28 Lutego 2012 Opublikowano 28 Lutego 2012 skoro koło oryginalne ulega zuzyciu, czegóż można się spodziewać po tego typu wyrobie? IMHO zbyt duzo pracy wymaga wymiana, aby eksperymentowac. P.S. mam identyczny silnik
misiek26 Opublikowano 28 Lutego 2012 Autor Opublikowano 28 Lutego 2012 Czyli wracając do samych części to będzie: łańcuch, napinacz, zabierak, małe koło zębate, ewentualnie koło na wał. Coś jeszcze?
audiomaniak Opublikowano 28 Lutego 2012 Opublikowano 28 Lutego 2012 Czytam już od trzech lat. Od dnia kiedy kupiłem moją furkę, a skoro przez ten czas nic się nie działo a przebieg 155k to postanowiłem wymienić dla własnego spokoju.Pytałem o zamienniki ponieważ znalazłem na ebay.co.uk ten oto zestaw: http://www.ebay.co.uk/itm/AUDI-2-O-BLB-OIL-PUMP-REPAIR-KIT-/300671442175?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item46016a1cff Fakt koło zębate na wał nie jest oryginalne, ale jest to jakaś opcja Zamiast wydawać pieniądze na te części z ebay-a wolałbym wywalić wałki i mieć spokój na zawsze:wink:
Boro76 Opublikowano 28 Lutego 2012 Opublikowano 28 Lutego 2012 Jeśli nic się nie dzieje to zębatka powinna byc ok. Ulega uszkodzeniu dopiero w momencie gdy łańcuch zaczyna szaleć (np plastikowa łyżwa w napinaczu jest pęknieta i buja łańcuch, wtedy zaczyna się ślizgać po zębatce i ścierać ząbki). Mała zębatka kosztuje w ASO grosze, a zazwyczaj ona się wyrabia. Tak więc nie ma co martwić się na zapas - powinno byc OK. ---------- Post added at 22:39 ---------- Previous post was at 22:38 ---------- Z tego co wiem łańcuch w ASO juz nie jest dostępny. Poszukaj na forum - wydaje mi się, że było coś o pasującym z innego silnika...
misiek26 Opublikowano 28 Lutego 2012 Autor Opublikowano 28 Lutego 2012 to tylko przykładowe ogłoszenie, wcale nie twierdze, że zamierzam to kupić bo faktycznie to za dużo - dokładam Ł100 i jest pompa o napędzie zębatkowym. Po prostu nadarzyła się okazja kupna paru klamotów z grosze
Musashi Opublikowano 28 Lutego 2012 Opublikowano 28 Lutego 2012 no wlasnie, najczesciej ulega zuzyciu zebatka na wale, z racji roli napedowej i wiekszej srednicy niz napedzana, przenosi wieksze obciazenia. zarowno silnik jak i walki pracuja krokowo - ulagaja duzym przyspieszeniom, a to zrodlo obciazen. czesto powodem jest uszkodzenie napinacza. jakas forma diagnozy, jest obserwacja obecnosci opiłków na korku spustowym miski olejowej.
misiek26 Opublikowano 29 Lutego 2012 Autor Opublikowano 29 Lutego 2012 Wniosek jeden - za dużo z tym zabawy, lepiej sprzedać auto póki śmiga. Myslę, że temat można uznać za zamknięty. dzięki
MASA81 Opublikowano 23 Maja 2012 Opublikowano 23 Maja 2012 Wniosek jeden - za dużo z tym zabawy, lepiej sprzedać auto póki śmiga.Myslę, że temat można uznać za zamknięty. dzięki Super podejście niech się inny fra... męczy
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się