Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVJ] Za ciepło?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hi.

Od dosyć dawna, jakieś 2 miesiące temu jak podpiąłem VAGa to zobaczyłem, że temperatura oscyluje w granicach 96*C na postoju (czasami potrafi dojść do 106*C). Jak pada deszcz czy coś to z maski leci para, bo jest dosyć ciepła, a jak ją otwieram to bucha gorącem, wszystkie elementy plastikowe są rozgrzane :D

Na zegarach trzyma cały czas 90*C, nie mam problemów z grzaniem. Ogólnie to brak jakichkolwiek objawów uszczelki pod głowicą, czy coś.

Po prostu niepokoi mnie, że osiąga taką temperaturę..

Opublikowano

Hę?

Opublikowano

Mam to samo przy 103C włącza mi się wiatrak.....długo nad tym myślałem i zmierzyłem mu temp podczas jazdy (VAG).......na 5 biegu trzymałem ok 3500rpm i tak przez 2-3 km i było 92*C podniosła się temp oleju i to wszystko........jak dla mnie samochód musi jeździć: Evil:

Opublikowano

ten stan bedzie sie pogłębiał

za jakis czas termostat do wymiany

Opublikowano

No ale w AVJ termostat jest elektroniczny przecież?

Opublikowano
ten stan bedzie sie pogłębiał

za jakis czas termostat do wymiany

mam tak od roku i nic się nie pogłębia.....no chiba że pisząc to myślisz za 20 lat będzie gorzej to wtedy się z tobą zgodzę :wink:

Opublikowano

Płyn się jeszcze nie zagotował jeszcze przy tych 100*C :D

---------- Post added at 19:22 ---------- Previous post was at 18:21 ----------

A jeszcze jedno, jak na postoju przygazuję do 2-3 tyś to słychać przelewającą się wodę w układzie, to jakiś objaw?

Opublikowano

przy jakiej temp??? może być słychać na zimnym silniku gdy po włączeniu ogrzewanie i osiągnięciu odpowiedniej temp przeleje ci się płyn przez nagrzewnicę. Ja generalnie tego nie słyszę..... mam samochód w ciepłym garażu : Taniec:

temp wrzenia dobrego płynu chłodniczego sięga ponad 130*C

Opublikowano

No jak już osiągnie te 90*C i na wolnych go przygazuję jak klima jest wyłączona to słychać przelewającą się wodę przez układ :D

Opublikowano

Przepraszam Cię kolego Fr0styyy ale przy zakupie następnego pojazdu proponuje udać się do salonu i wziąć nówkę. Czytam te Twoje problemy i kurcze pojąć nie mogę. Dobrze Ci Grzesiu napisał w którymś temacie. Każesz sobie pomóc, wymyślamy różne różności np. z tymi drganiami a Ty odpisujesz że raczej jest to dobre... Nie popierając tego niczym tylko: bo raczej to nie to.

No i jak mamy Ci teraz pomóc. Powiem Ci wymień termostat i jak dobrze zauważyłeś do najtańszych on nie należy. Ja wymieniałem go rok temu wraz z obudową i dałem 500zł. Wymienisz go??? Czy też powiesz że raczej to nie on bo trzyma 90 stopni??? No po prostu widocznie tak jest i już. Mi też paruje maska jak pada bo to normalne że silnik jest ciepły.

Opublikowano

Ciebie stać na wydanie 500 zł od tak sobie, mnie nie :) Wolę się upewnić, czy to normalne, czy nie. Od tego chyba jest forum :|

A co do drgań to co ja mogę? Wydam tysiąc na poduszki i dalej będzie tak samo? Odma w porządku, świecie ok, przepływomierz, turbina, kompresja ok to co może być? Wtryski? Mocy by nie miał.

Opublikowano

Stać nie stać ale musiałem wymienić bo przegrzewał się. Więc trzeba mieć poprawkę, że to nie nowe auto ale też być tak nie może że trzęsie mocno budą. Jeżeli to wszystko sprawdziłeś co jest w poście wyżej to zostają Ci tylko poduszki... A jeszcze inna sprawa, że nie ma sensu szukac problemów gdzie ich nie ma. Bo o ile trzęsienie budą jest problemem to nie wiem jaki problem w tym poście masz skoro termostatu i tak nie chcesz wymienić... Tyle ode mnie. I nie chodzi o to żeby Cię oczernić czy urazić tylko takie wolne zdanie z innej perspektywy.

Opublikowano

---------- Post added at 20:46 ---------- Previous post was at 20:45 ----------

[/color]

No ale w AVJ termostat jest elektroniczny przecież?

i myślisz że taki sie nie psuje ?

Opublikowano
---------- Post added at 20:46 ---------- Previous post was at 20:45 ----------

[/color]

No ale w AVJ termostat jest elektroniczny przecież?

i myślisz że taki sie nie psuje ?

Chodziło mi bardziej o to, że jest sterowany jakoś elektronicznie, a nie przez temperaturę jak zwykły :P

Opublikowano

to nie ma znaczenia czy jest sterowany elektronicznie czy jego praca jest związana z termiką układu

taki czy inny ma prawo sie zepsuc, ewentualnie jego zakres pracy moze sie zmienic jak w tym konkretnym przypadku

Opublikowano

Prawidłowa temperatura ile powinna wynosić i nie przekraczać?

Jutro zrobię logi temperatury żeby się upewnić.

Opublikowano

zakres pracy 90-110 stopni, przy czym 110 to juz sporo

jezeli temperatura pracy podczas jazdy nie przekracza 100 jest ok

Opublikowano

Wymieniaj termostat i zalewaj nowy G12 bo jak przyjdą upalne dni to wtedy będzie za puźno :naughty: Motor się przegrzeje zacznie się ślinić i brać olej :whistling:

FrOstyyy powoli robi Ci się całkiem pokaźna lista modów. :kox:

Opublikowano

FrOstyyy powoli robi Ci się całkiem pokaźna lista modów. :kox:

Ciekawe kto za to zapłaci :kox:

Miałem zrobić te logi dzisiaj to bateria w lapku padła na dobre... :/

Opublikowano

Dobra zrobiłem logi. Akurat byłem w trasie Stargard - Szczecin - Stargard, ale akurat logi się nie zapisały :| Przy 140 temperatura spada z 96*C do 79-82*C, jadąc 70 km/h temperatura dochodzi do 100*C.

Na szczęście mam logi z miasta i tak one wyglądają: Log (0 - 001,005,001,005)

Wniosek: termostat?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...