Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Dziwne zachowanie układu elektrycznego?


bassxclub

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Wnioskuję, że audi a4 b5 to złom - ciężko mi już twierdzić inaczej - ale to inna para kaloszy.

Mam znowu problem - tym razem coś z elektryką. Zaczęło się od tego, że zaczęło przygasać światło (tj. zaczęły przygasać światła mijania, lapka wewnątrz auta, dziwne skoki obrotów. Od wczoraj natomiast zaczęło padać wszystko - zgasły światła mijania i brak świateł drogowych (po włączeniu świateł pali się zielona kontrolka oraz lekko podświetlona niebieska świateł drogowych - po włączeniu drogowych zaczyna się niebieska świecić normalnie, ale światła drogowe się nie świecą), włączyła się kontolka pomarańczowa ABSu, wyłączyły zegary (brak obrotów, prędkościomierza, przyciemniony wskaźnik temperatury zewn.) i jakby momentami brakowało mocy przy przyśpieszaniu. Dla zmyłki włączyłem natomiast światła przednie halogenowe (te "boki") , żeby tylko mnie policjanci nie zatrzymali. Podczas gdy wyłączają się zegary, brakuje również zasilania na radiu oraz klimatronik jakby mniej dostawał prądu, bo ledwo widać co się dzieje na jego wyświetlaczu.

Czy ktoś z Was spotkał się z takimi objawami? Za niedługo pójdę sprawdzić pod VAGiem co wyświetla. Może to być moduł komfortu? Cały komputer szaleje? Zwarcie? Wtf?

Pozdrawiam.

---------- Post added at 15:50 ---------- Previous post was at 13:52 ----------

Moje pierwsze spostrzeżenia.. Prawdopodobnie kostka stacyjki. Teraz tylko pytanie - jak się do niej dostać bez zdejmowania kierownicy... Ktoś miał ten sam problem? Dodatkowo zauważyłem, że poprzedni właściciel wstawił bezpieczniki 15A, gdzie od świateł powinny być 10A. Możliwe, że stacyjka zrobiła zwarcie, bezpiecznik nie zareagował, a żarówy poszły się palić... ;-/ Skąd takie przypuszczenie? Sprawdziłem zasilanie na żarówkach - jest. Także tutaj kwestia braku napięcia odpada (ew. przełącznika świateł). Dodatkowo wywalenie zegarów, klimy i radia - wszystko przecież traci napięcie po wypięciu kluczyka ze stacyjki... Ale to będę pewny jak się dobiorę do stacyjki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Domyślam się, ale prosiłbym o ewentualne rady z której strony najlepiej i najwygodniej uderzyć... ;-) Kupiłem żarówki.... światła mijania działają. Nadal jednak świeci się na 50% niebieska kontrolka świateł drogowych bez ich włączania (czy jest to jakiś czujnik, że nie ma np. świateł drogowych?)... Jak manetką włączam drogowe to lampka ta zaczyna świecić normalnie jak przy "długich", ale same żarówy się nie świecą, bo podejrzewam, że są przepalone...

Mijania sprawdziłem już na bezpiecznikach 10A, bo były 15A wstawione.. A z tego co się orientuję, to drogowe są odseparowane od mijania i są na 10A bezpiecznikach - dziwnym zbiegiem okoliczności przepaliły się mijania, drogowe, a zostały halogeny (boczne) i postojówki?...

Jutro po pracy postaram się dostać do tej kostki w stacyjce, tylko łatwiej by mi było jakby ktoś opisał mniej więcej z której strony bić ;-) szybciej i łatwiej by mi było... ;-) No i mam nadzieję, że zanikające napięcie na radiu, klimie i zegarach w tym samym momencie prowadzi do tej kostki...

Pozdrawiam i dziękuję za pomoc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jihad... trafne spostrzeżenie ;-) okazuje się, że regulator napięcia wariuje i skoki zauważyliśmy dochodzące do 25V ;-) Multimetrem cyfrowym jaki posiadam nie da rady tego wyłapać... Jutro regulator kupie, wstawię i zobaczymy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak.. bezpieczniki sprawdzone a akumulator nowy centra futura siedzi ;-) Zastanawiało mnie przygasanie świateł w jednym momencie i ten ABS... jak mi znajomy elektryk powiedział - przy skokach napięcia ABS szaleje - i to się sprawdziło właśnie... ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posprawdzaj jeszcze czy wszystkie masy dobrze przykręcone. Być może gdzieś gubi mase.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok auto naprawione. Jeszcze raz... Okazało się, że regulator napięcia skakał 15-25V - akumulator przeładowany. Spaliło mi żarówki H7 mijania + drogowe. Kontrolka niebieska (50% światła) oznacza problem z żarówkami drogowymi (doszedłem do tego przez odpięcie bezpieczników od drogówek) - nigdzie nie mogłem znaleźć co ona oznacza - teraz już wiem, a może i inni na tym skorzystają ;-P Wymieniony regulator - napięcie w normie... Oby nie padł znowu. Dowiedziałem się od znajomego, że w Elblągu można wymienić alternator na regulowany z 2 letnią gwarancją za 100zł - następnym razem chyba się na to zdecyduję, bo taniej wychodzi wymienić i mieć spokój...

A właśnie - ABS i LAMBDA miały błąd przez zbyt wysokie skoki napięcia - teraz już jest wszystko ok.

Ps. Temat do zamknięcia. Mam nadzieję, że innym też pomoże rozwiązanie mojego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Wnioskuję, że audi a4 b5 to złom - ciężko mi już twierdzić inaczej - ale to inna para kaloszy.

Ale cofasz słowa że audi A4 B5 to złom ?:naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Póki co boję się nim jeździć, więc nie cofam niestety ;-) im bardziej podchodzę do niego jak do swojej kochanki.. tym więcej pokazuje mi fochów. I zaczynam myśleć, że ponad połowę auta wymieniłem - to są rzeczy, które mogą mnie jeszcze zaskoczyć niestety//// ;-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...