marzec39 Opublikowano 7 Marca 2012 Opublikowano 7 Marca 2012 Statyczne: Log (3 - 000) Log (2 - 001) Log (1 - 003) Log (5 - 004) Log (6 - 007) Log (7 - 013) Log (4 - 018) Log (0 - 023) Basic Settings: Log (1 - 000) Log (0 - 003) Log (2 - 011) Dynamiczne: Log (5 - 000) Log (6 - 001) Log (2 - 003) Log (4 - 004) Log (3 - 008) Log (1 - 010) Log (0 - 011)
goldi Opublikowano 7 Marca 2012 Opublikowano 7 Marca 2012 Termostat do wymiany kąt synchronizacji do ustawienia jest w dziale warsztat jak to zrobić oraz delikatne przeładowanie turbiny można przegonić autko czasem nie jezdzisz zbyt delikatnie a katalizator jest
marzec39 Opublikowano 7 Marca 2012 Autor Opublikowano 7 Marca 2012 kolego niedawno zalozyle drogie turbo na starym auto bylo zywe po wymianie mulowate jedzie od 2tys czasem od 4 kat jes jak z nim i bez niego tak samo jest auto nie chce jechac rozrzad to wiem mechanik mi powiedziel ale mowil ze to nie przeszkadza w niczym. Turbo kupilem okazyjnie za 300zl wiec juz nie mam do niego przekonania termostat wymienie rozrzad poprawie co zrobic z reszta? Zeby auto jechalo jak na starej turbinie moze byc wina przeplywki zalozylem droga i nadal jest cos z nia nie tak. Dziekuje za odpowiedzi
przemik Opublikowano 7 Marca 2012 Opublikowano 7 Marca 2012 Nic nie musisz robic przy samochodzie. Ten termostat faktycznie dziwnie się zachowuje ale czy jest na bank do wymiany. Trzeba by wykonac dodatkowe testy. Z logow wynika ze auto powinno ciagnac jak przeciag. Moze sie juz przyzwyczaiłes.
german81 Opublikowano 7 Marca 2012 Opublikowano 7 Marca 2012 to tubo zdecydowanie za pózno wstaje .mozesz jeszce sprawdzic czy kat nie jest zapchany
marzec39 Opublikowano 7 Marca 2012 Autor Opublikowano 7 Marca 2012 Na starym lepiej ciagnelo auto bylo zywe tylo ze podczas jazdy wpadalo w rezonans podczas przyspieszania bylo slychac jak by stare lozysko i auto zwalnialo na 2s i dalej ciagnelo slychac bylo nawet na postoju jak auto schodzilo z obrotow. Na tym auto ciagnie od 2tys i to jak by chcialo a nie moglo po zmianie biegow tak by obroty nie schodzily po nizej 2tys auto ciagnie po 15s i juz zalezoie czasem od 3tys od 3.5tys jak by cos sie blokowalo.
german81 Opublikowano 7 Marca 2012 Opublikowano 7 Marca 2012 tak jeszcze raz patrzyłem na twoje logi i stwierdzam ze ta tubina sie przycina nie jest dobrze wyczyszczona .spytaj sie mechanika jak wygladała muszla od stron goracej . rozepnij sztange z dzwignia od geometri i sprawdz czy geometria pracuje płynie i lekko w całym zakresie ok.2cm .mimo ze miałes czyszczona geometrie to nadal masz przeładowanie i wysoke wysterowanie n75 przy dobrze wyczyszczonej turbiunie powino byc miedzy 50-60% a u ciebie jest ponad 80%
marzec39 Opublikowano 7 Marca 2012 Autor Opublikowano 7 Marca 2012 turbine sam czyscilem od strony goracej nie bylo nagaru bo ktos jak by na tokarni zebral pisalem do pana ktory mi ja sprzedal napisal ze byla w niej robiona zmienna geometria mogl napisac w opisie przedmiotu. Sztanga sie nie przycina chodzi dobrze ale w sierodku do kulko co przesuwa lopatki jest delikatnie krzywe i z tego co zauwazylem ma wieksze luzy niz moja stara. ---------- Post added at 21:16 ---------- Previous post was at 21:14 ---------- a co musial bym zrobic w swojej starej ma mniejsze luzy niz obecnie zalozona sciagnelem rure od filtra i luz jest dosc duzy w porownaniu do mojej starej
german81 Opublikowano 7 Marca 2012 Opublikowano 7 Marca 2012 a jaki masz luz wzdłuzny czy poprzeczny ?
marzec39 Opublikowano 7 Marca 2012 Autor Opublikowano 7 Marca 2012 W mojej starej jest minimalnie wyczuwalny poprzeczny w obecnie zalozone przed zalozeniem byl rowniez minimalnie wyczuwalny poprzeczeny teraz jak by byl sporo wieksz wzdluzny jak by cos minimalnie bylo czuc pod palcami.
german81 Opublikowano 7 Marca 2012 Opublikowano 7 Marca 2012 jesli w twojej strej turbinie jest luz poprzeczy to jest ok . w starej turbinie wyczysc geometrie i bedzie smigac co do gwizdania no to z tym nic nie zrobisz .samgwizd nie oznacza ze turbo jest rozwalone jesli gwizdze i ma luz wzdłuzny to wtedy sie kwalifikuje do wymiany ,regeneraci .pamientaj ze jak edziesz czyscił stara turbine to muszla od strony goracej musi byc gładka w miejscu gdzie chodzi geometria nie moze byc tam zadziorów ani wrzerów tu masz filmik instryktarzowy http://www.youtube.com/watch?v=7v94DGI2h7I
przemik Opublikowano 7 Marca 2012 Opublikowano 7 Marca 2012 Ten filmik to ma wartosc pogladową bo merytorycznie to zadnej. Ja bym nic nie robil tylko pojezdzil troche dynamicznie - ta minimalna ilość nagaru powinna sie wypalić.
marzec39 Opublikowano 7 Marca 2012 Autor Opublikowano 7 Marca 2012 stara turbina nie gwizdala. Podczas jazdy gdy przyspieszalem nagle auto zwalnialo na 2s i bylo slychac jak by stare lozysko sie zacieralo na biegu jalowym tez to bylo slychac jak po dodaniu gazu auto schodzilo z obrotow dlatego szukalem drogiej po zalozeniu obecnej auto nie chce jechc. Czyli po logach wszystkiemu winne turbo? Dzieki za filmik. Wedlug filmiku to identycznie czyscilem obecnie zalozona. ---------- Post added at 23:22 ---------- Previous post was at 23:18 ---------- wedlug logow waszym zdaniem po za synchronizacja rozrzadu termostatem i turbina wszystko jest wporzatku a to przeladowanie moze byc wina turbiny da sie to sprawdzic? Sam juz nie wiem co robic na starym turbo bylo ok a na tym jechac niechce czyscic stare i zakladac? Jesli sie da wogole. ---------- Post added at 23:27 ---------- Previous post was at 23:22 ---------- Chodzilo mi jesli cos pomoze czyszczenie jak juz pisalem wyzej po dodaniu gazu gdy auto schodzilo z obrotow bylo slychac takie jak by stare lozysko sie zacieralo i podczas przyspieszania w czasie jazdy bylo slychac ten dzwiek auto przychamowywalo w tym momencie i jechalo dalej.
Biszczan Opublikowano 8 Marca 2012 Opublikowano 8 Marca 2012 Kąt synchronizacji sobie ustaw na "0". Nie zajmie Ci to wiele czasu, natomiast żeby mieć pewność czy faktycznie termostat jest do wymiany to tak jak Przemek napisał zrób dodatkowe testy(na zimnym i rozgrzanym silniku wykonaj pomiary- w dziale diagnostyka jest ładnie opisane, poradzisz sobie bez problemu). Turbo powinno Ci już ładnie pompować od 1700obr./min.- mam ten sam problem- ostatnio przegoniłem auto konkretnie, ale to niczego nie zmieniło- mechanik który robił mi rozrząd twierdzi, że turbo dostaje za mało powietrza( Auto faktycznie zaczyna jechać tak od 2200obr dopiero). Tu masz klika logów do porównania przed przegonieniem auta: Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/Biszczan19_74482.html Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/Biszczan19_74487.html Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/Biszczan19_74486.html Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/Biszczan19_74481.html A to są logi od kolegi (B5 AJM ): Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/Biszczan19_74468.html Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/Biszczan19_74469.html Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/Biszczan19_74470.html Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/Biszczan19_74471.html U niego turbo pompuje już od tych 1700obr./min, przepływka też z początku mierzy lepiej i czuć to wyraźnie podczas przyspieszania, ale nie wiem czy niższe wartości MAF-u u mnie i u Ciebie mogą mieć aż tak duże znaczenie.
marzec39 Opublikowano 8 Marca 2012 Autor Opublikowano 8 Marca 2012 Kolego wiem jedno że na starej turbinie auto jechało dobrze po wymianie przestało jechał auto przegnalem jeździłem na mińsk maz nie szczędziłem go wtedy ale to niczego nie zmieniło jak nie chciał jechać tak nie chce ciągnie różnie od 2tys od 3.5 czasem dopiero łapie jak by coś się przycinalo
german81 Opublikowano 8 Marca 2012 Opublikowano 8 Marca 2012 Marzec39 a sprawdzałes czy to skrzypienie (dzwiek) jest słyszalny jak ruszasz reka za sztange ? trudno jest mi okreslic przyczyne tego dzwieku z twojego opisu ale na 70% jestem przekonany ze powodem tego dzwieku jest przycierajaca sie geometria to samo sie tyczy do tych 2s zmułek podczas przyspieszania . Biszczan jesli u ciebie geometria chodzi płynie bez zacinania sie w całym zakresie to skróc sztangeo o 1 obrót i juz powino byc ok
przemik Opublikowano 8 Marca 2012 Opublikowano 8 Marca 2012 Biszczan jesli u ciebie geometria chodzi płynie bez zacinania sie w całym zakresie to skróc sztangeo o 1 obrót i juz powino byc ok Zarąbista porada.... dawno juz takich mądrości nie czytalem na tym forum...
german81 Opublikowano 8 Marca 2012 Opublikowano 8 Marca 2012 Przemik to jak jest twoja porada ? nic nie ruszaj tak ma byc? jesli geometria dział płynie to jedyne rzeczy jakie maj wpływ na pózno wstajca turbine to zle wyregulowana sztanga badz padnieta vacumpompa lub nieszczellnosc w układzie podcisnieniowym ,zapchany kat i padniete wtryski badz pompowtryski
przemik Opublikowano 8 Marca 2012 Opublikowano 8 Marca 2012 jedyne rzeczy jakie maj wpływ na pózno wstajca turbine to zle wyregulowana sztanga badz padnieta vacumpompa lub nieszczellnosc w układzie podcisnieniowym ,zapchany kat i padniete wtryski badz pompowtryski A moze to, badz to, a moze tamto.. lista przypadkowa czy kolega ma w tej kolejności wymieniac/sprawdzac. Diagnoza troche rozstrzelona, ale doceniam dobre chęci. Pozdrawiam serdecznie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się