Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Tani sposób na uszkodzoną cewkę WN


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W moim ADR miałem przebicie na jednej z dwóch cewek w połączonym zespole 2 cewek i modułu. Jako, że nowa cewka to wydatek przynajmniej 600zł, więc postanowiłem spróbować taniej uporać się z problemem.

Po wyjęciu cewki z auta za pomocą pilki do metalu odciąłem podwójne cewki od modułu i z pozostałych po operacji wyprowadzeń poprowadziłem kable, które połączyłem z wejściem 2szt. cewek z FIATA cinquecento.

Od cewek do świec zastosowałem kable WN dopasowane w sklepie wg. długości i końcówek.

Całość zamontowałem na razie na małych kątownikach. Moduł przyczepiony na razie tymczasowo.

To na razie wersja beta, ale wygląda na to, że działa świetnie i co najważniejsze zaoszczędziłem sporo gotówki.

Potrzebne rzeczy:

-2szt. cewki WN od FIATA CC

-4szt. kabli WN z prostymi końcówkami

-kilka śrubek

-jakieś blaszki, kątowniki do zmontowania całości

Narzędzia:

-piłka do metalu

-lutownica

-klucz imbus do odkręcenia org. modułu

-narzędzia do zmontowania całości

7afc079d85d290a6m.jpg4b9c0fb7dd58dc8em.jpge1bf4fae295cdc8fm.jpg49f48c78bc26b21bm.jpg

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

ładne druciarstwo :naughty:

Opublikowano

Samoróbka nigdy nie będzie wyglądać jak oryginał, ale ma to działać niezawodnie. Ważne dla mnie było aby było dobrze zamontowane i zaizolowane. Jak trochę dopracuję mocowanie i dotnę osłonę silnika, to nie będzie widać różnicy z oryginałem. To na zdjęciu, to wersja "beta".

Chciałem się podzielić możliwością zaoszczędzenia złotówek przy dość częstej usterce jaką jest przebicie na cewce WN. Nie podoba się-trudno. Wy macie śmiech, ja mam na dołożeni np. do lepszych opon na lato.

Krytykujący pewnie zaopatrują się tylko w ASO, bo to oryginał, ale ja wiem, że nie zawsze rozwiązanie producenta musi być jedynie słuszne.

Opublikowano

Sory ale czegos takiego niestosowałbym bo każda cewka ma swoje wartości które sa dostosowane są danego typu silnika. A czy czesta jest to usterka ??? hmmm wątpie:? lepiej było by kupic silikon w sprayu i zaizolowac na troche przewody, i kupic uzywana cewke jak kombinować cos takiego.

Opublikowano

Używane cewki mają kilkanaście lat i za chwilę może być to samo. Silikonowanie nie pomoże na przebicie.

Akurat wspomniane wartości, czyli rezystancja została sprawdzona przed montażem i się zgadza. Wbrew pozorom mimo różnic w wyglądzie parametry takich podzespołów są podobne. Różnią się tylko wyglądem i mocowaniami.

Opublikowano
Samoróbka nigdy nie będzie wyglądać jak oryginał, ale ma to działać niezawodnie. Ważne dla mnie było aby było dobrze zamontowane i zaizolowane. Jak trochę dopracuję mocowanie i dotnę osłonę silnika, to nie będzie widać różnicy z oryginałem. To na zdjęciu, to wersja "beta".

Chciałem się podzielić możliwością zaoszczędzenia złotówek przy dość częstej usterce jaką jest przebicie na cewce WN. Nie podoba się-trudno. Wy macie śmiech, ja mam na dołożeni np. do lepszych opon na lato.

Krytykujący pewnie zaopatrują się tylko w ASO, bo to oryginał, ale ja wiem, że nie zawsze rozwiązanie producenta musi być jedynie słuszne.

Ja po prostu (pewnie jak większość) wychodzę z prostego założenia: nie kupuję auta na które mnie nie stać żeby je utrzymać...

Opublikowano

A czy ja ci zaglądam do portfela?

Nie wiesz na co mnie stać, a na co nie. Mogę sobie kupić tą cewkę w ASO za 900zł i z głodu nie umrę. ale po co, jak na elementy elektryczne nie ma gwarancji? Szczególnie, że mam LPG.

Kupiłem auto 2 miesiące temu i już włożyłem w nie ok 5tys.zł, choć nie wszystkie inwestycje były niezbędne. Wymieniłem rzeczy, na których połowa forum jeździła by jeszcze długo. Ale ja po prostu lubię jak wszystko działa. Do tego lubię to zrobić samemu, bo mam taką możliwość.

Nie opisywałem jak wymieniłem wydech, zawieszenie, rozrząc, hamulce, uszczelki w silniku i inne duperele, bo po co? Każdy wie jak one wyglądają. Opisałem coś, czego nie znalazłem nigdzie, żeby ktoś zrobił.

Mogłem kupić B6, B7 albo AUDI80 i zrobiłbym to samo.

Opublikowano
A czy ja ci zaglądam do portfela?

Nie wiesz na co mnie stać, a na co nie. Mogę sobie kupić tą cewkę w ASO za 900zł i z głodu nie umrę. ale po co, jak na elementy elektryczne nie ma gwarancji? Szczególnie, że mam LPG.

Kupiłem auto 2 miesiące temu i już włożyłem w nie ok 5tys.zł, choć nie wszystkie inwestycje były niezbędne. Wymieniłem rzeczy, na których połowa forum jeździła by jeszcze długo. Ale ja po prostu lubię jak wszystko działa. Do tego lubię to zrobić samemu, bo mam taką możliwość.

Nie opisywałem jak wymieniłem wydech, zawieszenie, rozrząc, hamulce, uszczelki w silniku i inne duperele, bo po co? Każdy wie jak one wyglądają. Opisałem coś, czego nie znalazłem nigdzie, żeby ktoś zrobił.

Mogłem kupić B6, B7 albo AUDI80 i zrobiłbym to samo.

A kto Ci zagląda do portfela :question: Świetnie jak Cię na wszystko stać oby Ci nigdy pieniędzy nie brakowało. Tylko, że to oznacza że jesteś; jakby to delikatnie; dziwny :facepalm:

Kup sobie może fiata czy coś jak masz mieć wiecej takich genialnych pomysłów...

Opublikowano

Miałem kilka FIATÓW i nie uważam, że to gorsze auta. Po prostu inne. Tak jak np. RENAULT, czy MERCEDES, których miałem 3szt.

Ale tam na forum nikt nie wyśmiewał odmiennego podejścia do problemu.

Czemu nie piętnujecie tak zmainy MULTITRONIKA czy nawet zwykłego automatu na manual jak właściciel szuka tańszego rozwiązania? Wtedy auto traci dużo więcej-funkcjonalność a nie tylko wygląd pod maską.

Opublikowano
Miałem kilka FIATÓW i nie uważam, że to gorsze auta. Po prostu inne. Tak jak np. RENAULT, czy MERCEDES, których miałem 3szt.

Ale tam na forum nikt nie wyśmiewał odmiennego podejścia do problemu.

Czemu nie piętnujecie tak zmainy MULTITRONIKA czy nawet zwykłego automatu na manual jak właściciel szuka tańszego rozwiązania? Wtedy auto traci dużo więcej-funkcjonalność a nie tylko wygląd pod maską.

Cóż jakie marki takie fora...

A odmiennym podejściem do tematu może być np kupienie zamiennika.

Nie wiem o co Ci chodziło z porównaniem tego co zrobiłeś do wymiany skrzyni biegów bo raczej nikt nie pakuje do Audi skrzyni z tico albo nie wymienia zębatek skrzyni na jakieś wyciągnięte z koparki...

Nie obraź się ale chyba nie rozumiesz za bardzo zamysłu istnienia tego forum...

Opublikowano
Nie obraź się ale chyba nie rozumiesz za bardzo zamysłu istnienia tego forum...

To możesz mi wyjaśnić ten zamysł?

Opublikowano
Nie obraź się ale chyba nie rozumiesz za bardzo zamysłu istnienia tego forum...

To możesz mi wyjaśnić ten zamysł?

Powiem Ci tak, są osoby, które kupują samochody i są osoby, które kupują marki samochodów. Ty najwidoczniej jesteś w tej pierwszej grupie.

Opublikowano

Panowie nie ma się co spierać każdy modzi jak mu się podoba fakt cewki w adr są drogie aż za drogie wedugł mnie ... jeśli działa jak należy to niech służy jak najdłużej.... wydanie 800zł na nową cewkę to trochę sporo do auta które kosztuje 7-10 000 tys... Powiedz mi jakie miałeś objawy padającej cewki??

Opublikowano

To, co zawsze-przebicie do masy. Skakała iskra z cewki do głowicy. Na benzynie i na gazie. Wzmagało się w wilgotne dni.

Opublikowano

jak mi cewka padła w adr to strasznie wypadały zapłony i na wolnych obrotach szarpało jak diabli, tylko mi się udało na szrocie dorwać oryginalną bosha roczną cewkę za 50pln (w intercars circa 3400pln!:slina:) (pewnie poprzedni właściciel rozbitej furki wymienił na nówke chwile przed unfallem) :)

Opublikowano

Jak się Panu spisują te cewki od cinquecento - bo chyba będę musiał zrobić to samo.

Opublikowano

Informuję wszystkich, że cewki sprawują się wyśmienicie. Trochę dopracowałem wygląd i wygląda już inaczej pod maską.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...