Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Hałasujące sprzęgło


podsi

Rekomendowane odpowiedzi

witam gdy wcisne sprzeglo slychac jakies czestrzenie jak by metal o metal itp .. wymienilem kompletne sprzeglo nie pomoglo usterka nadal istniej wiec nie bylo to lozysko sprzegla .. nadmieniam iz sprzeglo dziala doskonale w 100% jednak ten dzwiek jak sie stoi jest dobijajacy ... wie ktos moze co tam moze bys jeszcze do wymiany pomijajac juz sprzeglo czy jest jeszcze jakies lozysko idac w strone skrzynii ktore moze tak dawac w dupe czy jakas inna sprawa ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ze to nie dwumas ze go wygladzali przy wymianie sprzegla a jesli by to byl dwumas to mogly by byc objawy slizgania przy wysokich obrotach czy szarpniecie

zmien warsztat

dwumas zapewnia rownomierna - bez drgan prace silnika na biegu jalowym, oraz gladkie rowniez bez drgan i szarpan miany biegow.

nie ma nic wspolnego z poslizgiem sprzegla :doh1:

na poczatku uszkozony dwumas bedzie wydawal rozne dzwieki. wymieniali lozysko wyciskowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie kazdy wymienia ze sprzeglem lozysko, ale jezeli miales wymieniane ze sprzeglem lozysko, to byc moze to wlasnie to.

wtedy pozostalby dwumas

moglbys nagrac ten dzwiek? :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łożysko igiełkowe przy dwumasie :shocked:

przeciez koło zamachowe jest mocowane do kołnierza wału korbowego, a wał korbowy pracuje na łożyskach typu czop - panewka,

w mechanizmie sprzęgła jest tylko łożysko wyciskowe (oporowe) a kolejne łożysko (ale kulkowe) to dopiero wałka napędowego skrzyni biegów, które nie pracuje gdy jest wciśnięte sprzęgło więc łatwo je wykluczyc.

jest jeszcze jedna mozliwosc, ze bendix rozrusznika sie nie cofa i haczy sie z wiencem zębatym kola zamachowego. lub też koło zamachowe ( dwumas) został zamontowany bez odpowiedniego dystansu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łożysko igiełkowe przy dwumasie

Nie ma się co dziwic, bo kolega angelo77 prawdę pisze, a wspomniane łożysko pracuje właśnie w momencie gdy sprzęgło jest rozłączone, i może powodowac opisywane objawy.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moglbys nagrac ten dzwiek?

nagrac dyktafonem w tel ?)) watpie czy cos z tego wyjdzie ale co mi zalezy :))

aha nie wspomnialem ten halas byl juz przed wymiana sprzegla ,,bo wymienili je twierdzac ze tj wina lozyska ,,. wymienili komplet a to jednak nie to i dalej cos trzeszczy przy wcisnietym sprzegle ...a jak sie rusza i dodaje gazu przy puszczeniu sprzegla to juz wogole odlot hehehe bo wtedy obroty sa wiksze i halas wzrasta :((

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łożysko igiełkowe przy dwumasie

Nie ma się co dziwic, bo kolega angelo77 prawdę pisze, a wspomniane łożysko pracuje właśnie w momencie gdy sprzęgło jest rozłączone, i może powodowac opisywane objawy.

przeciez to jest wlasnie łożysko wyciskowe czy jak tam kto woli nazywac oporowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łożysko igiełkowe przy dwumasie

Nie ma się co dziwic, bo kolega angelo77 prawdę pisze, a wspomniane łożysko pracuje właśnie w momencie gdy sprzęgło jest rozłączone, i może powodowac opisywane objawy.

przeciez to jest wlasnie łożysko wyciskowe czy jak tam kto woli nazywac oporowe

Łoo to mi chodziło-chodzi, nr 19 na screen'ie :)

834d5ee17df2ab2em.jpg

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki dźwięk wydaje uszkodzony dwumas http://www.wrzuta.pl/film/zfiu8eNuTz/kolo_dwumasowe_uszkodzone , i przeważnie słychać to tylko po załączeniu sprzęgła jak nie jest dociśnięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łożysko igiełkowe przy dwumasie

Nie ma się co dziwic, bo kolega angelo77 prawdę pisze, a wspomniane łożysko pracuje właśnie w momencie gdy sprzęgło jest rozłączone, i może powodowac opisywane objawy.

przeciez to jest wlasnie łożysko wyciskowe czy jak tam kto woli nazywac oporowe

Łoo to mi chodziło-chodzi, nr 19 na screen'ie :)

834d5ee17df2ab2em.jpg

Pozdrawiam!

aaaaa, no fakt,

ale to nie przy dwumasie tylko w kolnierzu walu korbowego, fakt to jest lozysko w ktorym pracuje walek napedowy skrzyni w gdy jest wcisniete sprzeglo - rozlaczone.

to lozysko jest dosyc trwale i jego uszkodzenie przewaznie nastepuje w przypadku wyjatkowo niedblalym lub brudnym montazu skrzyni,

kolega nic nie pisal w jakich warunkach mu halasuje, rozumiem ze zawsze, na biegu jalowym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam to łożysko faktycznie jest trwałe ale też wkońcu się zużywa.Przy wymianie sprzęgła często za-pominają o jego istnieniu i nawet go nie sprawdzają . U mnie w lt-ku jak sie zatarło to przy ruszaniu pisk był jakbym ruszał z piskiem opon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale to nie przy dwumasie tylko w kolnierzu walu korbowego

W AAH łożysko to znajduje się właśnie w dwumasie, niestety nie wiem jak to wygląda w innych silnikach :mysli:

Pozdrawiam! :th:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...