Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymontowanie silnika 2.4 AGA


bania

Rekomendowane odpowiedzi

Potrzebuję info bo za parę dni na chwilę będe musiał wymontować swój silnik żeby go po paru godzinach włożyć z powrotem zastanawiam się jak to najlepiej zrobić ? Opcja z sankami zawiechą i skrzynią wydaje się być najlepsza może ktoś wie dokładnie co gdzie i jak i w jakiej kolejności ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik z sankami i skrzynią, odkręcasz od dołu wszytskie śruby od sanek (pod silnikiem i pod skrzynią), później odkręcasz zawieche od góry z kielichów i silnik wyjeżdza. Będzie sie trzymał tylko na kilku wężach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zapomnij o mechanizmie zamiany biegów, można rozpiąć na skrzyni a można wyciągnąć z całym mechanizmem odkręcając we wnętrzu. Jak masz automat to lepiej wypiąć na skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki chłopaki a ktoś sie może orientuję ile jest tych śrub od dołu ? i czy nie ma jakiś nietypowych śrub takich jak np gigant imbus na półośkach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadnych niestandardowych śrub nie ma także śmiało można kręcić. Sanki 4 śruby, "łapy tylne" sanek po 2 na stronę, łapy silnika (wsporniki pod poduszki) po 2 na stronę, to tak na szybko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście zdejmujesz przód:) jeżeli masz klime nabitą to z wężykami na bok z nią, odkręcasz kolektory, wypinasz kable, zdejmujesz filtr powietrza. Spokojnie dasz radę- w zeszłym tygodniu wyjęcie silnika ze skrzynią zajęło nam 1,5 godzinki:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a żę tak zapytam, po co wyjmujesz motor?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po to żeby wstawić blok 1,8 . i zapłacić 3% akcyzy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akcyzę płaci się na podstawie dokumentów dostarczonych do urzędu celnego. No chyba że czegoś nie wiemy i się nie dowiemy?

Tak, tylko że przed rejestracją można zmienić silnik, zrobić opinię rzeczoznawcy i zapłacić od tego co jest faktycznie w samochodzie a nie w dokumentach :) Jeśli ktoś potrzebuje informacji w tym zakresie to chętnie podpowiem co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej skali tzn a4 b5 to pikuś ale pomyśl o autach wartych 80tys z silnikiem np. 2.2 znany sposób i legalny .Moja audi wyceniają w UC na 14tys i 18% od tego miałbym zapłacić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki zabrałem się za to lekko nie jest ;P zastanawiam się jak z zawieszeniem przednim bo można całość można półoś odkręcić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki zabrałem się za to lekko nie jest ;P zastanawiam się jak z zawieszeniem przednim bo można całość można półoś odkręcić ?

półoś normalnie odkrecisz jeśli o to ci chodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale jeżeli odkręcam to zastaje cały mcperson wiec dolne wachacze odkręcać trzeba bo sanki robią out ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...