Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Cieknie a nawet leje sie z pod uszczelki pokrywy. Brak pomysłów. HELP


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Jak zawsze z mega problemem..

Opisze po kolei co i jak.

Była sobie kiedyś stara uszczelka, w czerwcu zeszłego roku zmieniałem rozrząd więc pokrywa w góre. Potem złożyłem na starej uszczelce. Tak jeżdziłem do lutego ale denerwowało mnie to że ciągle leciutko się pociło ale olewałem sprawe. Decyzje o wymianie uszczelki podjąłem po tym jak zauwazyłem że zaczuna mi się mocno pocić z pod jednej ze śrubek na górze.

Kupiłem nowy zestaw Elringa z gumkami, założyłem i zadowolony pojechałem 20km. Przyejzdzam na miejsce, wychodze z auta i czuje że wali olejem. Otwieram maske a tam sie leje, dostłownie leje po całym obwodzie uszczelki jakby jej w ogóle nie było..

Zdziwiłem się zlekka ale cóż..

Wróciłem na chate, umyłem silnik. Zdjąłem pokrywe, wyczyściłem znowu wszytsko, odtłuściłem i dałem silikon(uszczelka została stara ta Elringa co zakładałem dzień wcześniej) zwykły czarny po jednej i po drugiej stronie.

Złożyłem do kupy, auto odstało 24h, pojechałem do szkoły 10km, pojeżdizłem po mieście wróciłem do domu, otwieram mache, patrze sucho. Myśle git.

Na drugi dzień rano otwieram mache i widze struge oleju... i tak się powtarzało 2 razy. Wycierałem, jak sobie chodził na wolnych i z przegazówkami godzine czasu to było sucho. Jak silnik stygnie zaczyna się lać. A leci w jednym miejscu tylko..

sprzedamglowica11921300.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Olej zbierał się w tym zagłębieniu i ścieka tak jest czerwona kreska.

Wnerwiłem się, i znowu, wydrapałem cały silikon odtłuszczane dwa razy, Nowa uszczelka, Elring Dirko masa z jednej i drugiej, odczekane 24h.

Po 2 dniach znowu to samo. Cieknie idelanie tak samo jak wcześniej w tym samym miejscu.

Znowu pojechałem po nową uszczlke ale jeszcze jej nie założyłem bo czekam na rade :P Co mam zrobić.. szlak mnie trafia już z tym.

Dziwi mnie to że na starej uszczelce, tej pierwszej gdzie pokrywe ściagałem 3 razy bo potem jeszcze rozrzad poprawiałem pociło się tak że tylko było lekko tłuste, ale żadnego wycieku, nawet kropelki.. zmieniłem tylko uszczelke i masakra..

Pokrywa oczywiście jak ta ze zdjecia.

Auto 1.9TDI AFN

Co mam zrobić?

Jechać kupić pokrywe drugą? Nową? Używke?(na mojej używce tez nie ciekło i nagle zaczeło) Czy jechać do warsztatu niech robią a potem reklamować co 2 dni? :P

Opublikowano

Miałem tak samo lecz z miską olejową, sprawę rozwiązał warsztat który miskę wyprostował a całą stronę od bloku silnika splanował, może tak jak u Ciebie - sprawdź czy prosta jest pokrywa a głowicę splanuj od strony pokrywy

Opublikowano

zapewne pokrywa jest krzywa sprawdź ja dokładnie najlepiej weź kawałek szyby posmaruj pokrywę do o koła lekko olejem i połóż na szybie zobaczysz czy wszędzie przylega czy nie jak nie to spróbuj wyprostować lub kup nową

Opublikowano

Kładłem pokrywe na stole, wydawała się prosta. Ale nawet, miejsce gdzie przylega uszczelka w pokrywie jest schowane pod takim rancikiem i niema jak sprawdzic czy jest prosta..

Opublikowano

sprawdź ją u dobrego mechanika, sprawdzą komputerowo czy jest prosta

Opublikowano
sprawdź ją u dobrego mechanika, sprawdzą komputerowo czy jest prosta

jak można pokrywę sprawdzić komputerowo :whistling:

Opublikowano

przyczyna - deformacja pokrywy.

To sa skutki dokrecania i odkrecania śrub w niewłaściwej kolejności i przykręcania ręka a nie kluczem dynamometrycznym z odpowiednim momentem.

Opublikowano

takiej pokrywy jak na fotce nie da się pokrzywić poprzez dokręcanie :wink: ponieważ nakrętki z podkładkami i uszczelniaczami dokręcają sie do oporu szpilki oczywiście taką siłą żeby nie zerwać gwintu

Opublikowano

Ale wyciek i tak jest spowodowany deformacją.

Tak przy okazji na przyszłość. Śruby pokrywy głowicy, powinny być dokręcane momentem 10 Nm.

Opublikowano

w przypadku zdeformowanej pokrywy pomoże coś stosowanie różnego rodzaju past uszczelniających zamiast uszczelek ?

Opublikowano

w tym narożniku gdzie ci się lyje to w głowicy jest otwór na "kołeczek" ustalający który jest elementem uszczelki -zwróciłeś na to uwagę?? kładąc uszczelkę, czy ci ten kołeczek wszedł w otwór??) bo to tak wygląda jakby ten kołeczek nie siedział w otworze i dlatego tak ci się to lyje...

co do dokręcania tej pokrywy zawsze zaczyna się od środkowej szpilki w wtedy lepiej się uszczelka układa - ja zawsze kręcę w takiej kolejności - środek -> zewnętrzna -> wewnętrzna...

aha - oryginalnie uszczelka leży w narożnikach piasty wałka rozrządu na kapkach masy uszczelniającej...białego koloru

krzywa pokrywa ... chyba ze ktos po demontarzu podklada ja pod kolo zastepujac klin... nigdy sie nie spotkałem...

Opublikowano

połóż pokrywę na równej powierzchni i zobacz czy się będzie bujała lub czy będzie ten narożnik odstawać od powierzchni...

a pokrywa leżała tyle czasu mi w garażu i ją wypieprzyłem...

Opublikowano

to sprawdzenie czy jest proste nazywa się liniał przymiarowy, pomiarowy coś takiego w warsztatach będą wiedzieć :)

Opublikowano

liniałem pomiarowym to można sprawdzać powierzchnie płaskie np glowice/blok silnika... pokrywy nie zmierzysz bo sie mierzy po przekatnej... wiec jesli miaja sprawdzac to sprawdzą tak ja napisałem post wyżej...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...