Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Osiągi 235/45/17


mat-85

Rekomendowane odpowiedzi

Nie chodzi o komfort - jest OK myślałem, że będzie gorzej.

Chodzi o przyspieszenie.

Będzie odczuwalna różnica na przyspieszeniu między 235/45/17 a 225/45/17(biorąc pod uwagę mniejszy obwód i ździebko węższą gumę)?

Czy trzeba zakładać 205 żeby coś odczuć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

W 2011r jeździłem na ori 205/55R16 lato i zima.

Obecnie mam założone na lato 225/40R18 i mogę powiedzieć że:

- autko wolniej reaguje na gaz - trzeba wkręcić go na początku o około 400 do 500 obr/min więcej niż przy 205/55R16 żeby było porównywalny efekt.

- spalanie - jeszcze za krótko żeby coś powiedzieć ale na pewno od 0,5 do 1l więcej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na zime mam 225/16 dunlop winter sport 3d

na lato 235/45/17 conti

na conti mam mniejsze spalanie :)

a co do osiagow to jest wrazenie, ze troche wolniej przyspiesza, ale do zaakceptowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, przyśpieszanie jest trochę wolniejsze

Jestem w fazie decyzji o zwiększeniu mocy z 131 do 165 kucy ale zobaczymy. Muszę popytać jeszcze co i jak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie pytanko do osób dłużej już śmigających na większych kołach.

Mianowicie po założeniu kół 235/45/17 (przesiadka z 205/55/16) autko to muł bagienny - nie jedzie.

Skoro u Ciebie w 1.8T przy 235/45/17 czuć ogromną różnicę w spadku dynamiki to zapraszam do mnie do 90KM diesla na takich kapciach. Między 235 a 225 nie odczujesz praktycznie żadnej różnicy więc jak masz 235 w ok stanie to szkoda się bawić w wymianę na 225.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja dzisiaj jestem świeżo po zmianie kół z zimówek na stali 205/55R16 na letnie alu s-line 235/45R17 i powiem, że różnica w przyspieszeniu jest sporo odczuwalna oraz kierownica chodzi znacznie ciężej, dodać można że na koleinach również trzeba mocniej kiere trzymać, za to trakcja i zakręty bajka ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie pytanko do osób dłużej już śmigających na większych kołach.

Mianowicie po założeniu kół 235/45/17 (przesiadka z 205/55/16) autko to muł bagienny - nie jedzie.

Skoro u Ciebie w 1.8T przy 235/45/17 czuć ogromną różnicę w spadku dynamiki to zapraszam do mnie do 90KM diesla na takich kapciach. Między 235 a 225 nie odczujesz praktycznie żadnej różnicy więc jak masz 235 w ok stanie to szkoda się bawić w wymianę na 225.

chyba jaja sobie robisz

235 w kazdym silnikiu robi róznice, fizyki sie nie oszuka:wallbash: ja czuje róznice miedzy 225/17 na 7,5" a 215/18 na 8,5" i jak ktoś mi pisze ze nie czuje różnicy miedzy 225 a 235 to porostu śmiac mi sie chce totalny bulshiiiit, 16/7,5" 205 to auto jest rakietą, wporównaniu do letniego setupu trace sekunde na przyśpieszeniu(mierzone) a mam 165km, wiec nawet niechce wiedzieć jak przyspiesza takie 90km na 235:facepalm: przeróbiłem kazdy rozmair o d 15 do 18 z róznymi szekosciami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej jezdziłem na 205/55 R16 a od zeszłego sezonu na 225/40 R18. Na 18 wolniej wkręca się na obroty poprostu auto jest wolniejsze i to czuć a i spalanie tez jest większe od 0,5 minimum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

235 w kazdym silnikiu robi róznice, fizyki sie nie oszuka:wallbash: ja czuje róznice miedzy 225/17 na 7,5" a 215/18 na 8,5" i jak ktoś mi pisze ze nie czuje różnicy miedzy 225 a 235 to porostu śmiac mi sie chce totalny bulshiiiit, 16/7,5" 205 to auto jest rakietą, wporównaniu do letniego setupu trace sekunde na przyśpieszeniu(mierzone) a mam 165km, wiec nawet niechce wiedzieć jak przyspiesza takie 90km na 235:facepalm: przeróbiłem kazdy rozmair o d 15 do 18 z róznymi szekosciami

Z tym, że 235 robi różnicę się zgodzę i na pewno spada trochę dynamika auta. Podobnie jak z różnicą 225/17 7,5" a 215/18 8,5" w końcu szersza guma, większy rozmiar to na dodatek jeszcze szersza felga ale powiedz mi jaką różnicę odczujesz przy tej samej wielkości felgi (rozmiar, szerokość) jedynie przy gumie 225 a 235, na pewno będą jakieś różnicę ale raczej ich nie odczujesz bez pomiarów. Druga sprawa co to za porównanie 16" do 17" czy 18" i to jeszcze 205 do 235.

U siebie trochę przegiąłem z tymi 235 no ale cóż, takie są i takie już zostaną, byle do lata :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja odczuwam zmianę dynamiki przy 215-235 17", a moja kanapa przeciągu raczej nie robi.

pytanie jaki ma cel zakładanie aż 235 do niewielkiej mocy:eusathink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie czuję równicy między 15 na 17" 235/45 :mysli:

Może minimalna różnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie czuję między 16 -> 19 :shock3: może jakiś mało wrażliwy jestem :kwasny:

---------- Post added at 14:27 ---------- Previous post was at 14:26 ----------

ps. kowi dobre koło :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...