dewon24 Opublikowano 4 Listopada 2006 Opublikowano 4 Listopada 2006 witam :!: chciałbym wyłączyć abs bo droga hamowania jest obrzydliwie długa w szczególności że spadł dziś pierwszy śnieg czy wie ktoś jak to zrobić i czy wyjęcie bezpieczników jest bezpieczne? pozdrawiam
spanky Opublikowano 4 Listopada 2006 Opublikowano 4 Listopada 2006 wyjmij bezpiecznik .... P.S nastepnym razem wysil sie troszke i napisz cos .....
dewon24 Opublikowano 4 Listopada 2006 Autor Opublikowano 4 Listopada 2006 witam :!: tak więc denerwowało mnie zachowanie absu szczególnie na jezdniach innych niż suchy asfalt bez dziur,piasku itp a jak wiadomo to takich w polsce ze świecą szukać postanowiłem więc abs wyłączyć na zimę przynajmniej, bo droga hamowania nie ma końca tak więc wyjąłem dziś bezpieczniki od absu i przetestowałem auto na płycie lotniska na śniegu.... wynik - droga hamowania skróciła sie znacząco oczywiście kosztem sterowności nad autkiem gdyby ktoś też próbował wyłączyć to polecam przetestowanie zachowań auta w bezpiecznym miejscu aha oczywiście świeci się mi teraz pomarańczowa kontrolka abs i miga od ręcznego a po włączeniu stacyjki jest 3 x syg. dżwiękowy ps.mam nadzieję że nie uszkodzi to w jakikolwiek sposób auta :!: pozdrawiam :!: :!: :!:
mrog Opublikowano 5 Listopada 2006 Opublikowano 5 Listopada 2006 Ja w podobnym temacie więc sie podpinam. Co prawda nie mam zamiaru wyłączyć ABSu ale czy wy też (jak kolega powyżej) macie wrażenie że ABS bardzo wydłuża drogę hamowania?? Bo ja tak co mnie wkurza - chyba że u mnie coś nie tak z hamulcami? :???:
SebMis Opublikowano 5 Listopada 2006 Opublikowano 5 Listopada 2006 a oponki dobre masz, bo jak masz łyse letnie i będziesz próbował jeździć w takich warunkach to ABS na pewno nie pomoże :/
damos Opublikowano 5 Listopada 2006 Opublikowano 5 Listopada 2006 Ja w podobnym temacie więc sie podpinam. Co prawda nie mam zamiaru wyłączyć ABSu ale czy wy też (jak kolega powyżej) macie wrażenie że ABS bardzo wydłuża drogę hamowania?? Bo ja tak co mnie wkurza - chyba że u mnie coś nie tak z hamulcami? :???: ABS nie jest od skracania drogi hamowania a od zachowania kontroli nad kierunkiem jazdy podczas hamowania. Tak - ABS wydłuża drogę hamowania.
dewon24 Opublikowano 5 Listopada 2006 Autor Opublikowano 5 Listopada 2006 a oponki dobre masz, bo jak masz łyse letnie i będziesz próbował jeździć w takich warunkach to ABS na pewno nie pomoże :/ założyłem dwa tyg wcześniej nowe tarcze klocki,oponki nówki jeszcze z wypustkami oczywiście zimówki hamulce sprawdzone na hamowni-idealne :!: lecz po moich testach w praktyce... wyłączyłem i nie wiem czy włączę go wiosną... wolę ja decydować kiedy chce max siły hamowania a jak zaczyna wpadać w poślizg... to trzeba wcześniej poćwiczyć technikę jazdy :!: pozdr.
Tukan Opublikowano 13 Listopada 2006 Opublikowano 13 Listopada 2006 a jakie ma oznaczenie bezpiecznik od ABS-u bo mnie denerwoje strasznie hamowanie jak trzeczyczy pod pedalem!!!!!
spanky Opublikowano 13 Listopada 2006 Opublikowano 13 Listopada 2006 a jakie ma oznaczenie bezpiecznik od ABS-u bo mnie denerwoje strasznie hamowanie jak trzeczyczy pod pedalem!!!!! jezeli trzeszczy pod pedałem przy normalnym hamowaniu to masz problem z ABS-em i wyjecie bezpieczniki nie jest najlepszym rozwiazaniem problemu .... :twisted:
Tukan Opublikowano 13 Listopada 2006 Opublikowano 13 Listopada 2006 nie nie jak dopiero kola maja sliskie podloze to wtedy chrupie!!!! ale na zime wolal by nie miec ABS-u bo wydluza droge hamowania!!!!
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 13 Listopada 2006 Opublikowano 13 Listopada 2006 nie nie jak dopiero kola maja sliskie podloze to wtedy chrupie!!!! ale na zime wolal by nie miec ABS-u bo wydluza droge hamowania!!!! ale za to masz kontrolę nad pojazdem. Coś za coś.
adadur Opublikowano 14 Listopada 2006 Opublikowano 14 Listopada 2006 Też mam wrażenie że przy kiepskiej pogodzie droga hamowania jest wyraźnie dłuższa. na suchym to rękami trzeba się zapierać - po samych przeciążeniach czuć sporą różnice.
Tukan Opublikowano 14 Listopada 2006 Opublikowano 14 Listopada 2006 ale jak odepne bezpiecznik nic sie nie stanie? mozna tak jezdzic w zimie??
adadur Opublikowano 14 Listopada 2006 Opublikowano 14 Listopada 2006 technicznie - nie wiem, zakładając żę to element bezpieczenstwa to i bez elektroniki powinien poprawnie działać. jednak ja wolę kontrolę nad autem także przy hamowaniu ... niestety przy zblokwaniu nic nie poradzisz w w większości sytuacji nie zdążysz już zareagować i tak będziesz ratował się wyminięciem ... zatem NOGA Z GAZU jedyne lekarstwo
dewon24 Opublikowano 20 Listopada 2006 Autor Opublikowano 20 Listopada 2006 a jakie ma oznaczenie bezpiecznik od ABS-u bo mnie denerwoje strasznie hamowanie jak trzeczyczy pod pedalem!!!!! jak zdejmiesz tą pokrywkę od bezpieczników to masz tam oznaczone który bezpiecznik za co odpowiada ja osobiście wyjąłem dwa a jak ktoś uważa że z absem ma krótszą drogę hamowania to niech spróbuje wyhamować jadąc za mną i nie cmoknąć mnie w tył )
Gajzer Opublikowano 21 Listopada 2006 Opublikowano 21 Listopada 2006 adadur, Dokladnie jak jest abs to lepiej niech dziala,zima wiadono trzeba szybciej reagowac a przy abs jak nam sie nawet zdazy spuznic to mamy wieksze szanse, no chyba ze juz ktos sie czuje na silach i wie ze nie spanikuje i w pozlisgu przy hamowaniu nie bedzie trzymal hamulca dokonca az auto sie zatrzyma samo lub na czyms.Moim zdqniem gdybysmy zobili test z omijaniem na sniegu przeszkody z dosc ostrym hamowaniem(abs dziala lub blokada kol) to z absem wyjdziemy na tym lepiej;) moja uwaga pozdr
MichałK Opublikowano 23 Listopada 2006 Opublikowano 23 Listopada 2006 Jakos nie chce mi się wierzyć, że droga hamowania na ABS jest dłuższa. Przecież w sytuacji kiedy mamy suchy asfalt, hamujemy na ABS-koła nie wpadają nam w poślizg to droga hamowania staje się optymalnie najkrótsza. Z drugiej strony hamując bez ABS w takiej samej sytuacji koło wpadając w poślizg traci optymalne tarcie z podłożem (powstaje - temperatura, przełamanie siły satycznej tarcia). Cos chyba panowie pokreciliście. Jakby co ABS powstało po raz pierwszy w lotnictwie (jakies 30-40 lata XX wieku) właśnie po to żeby samoloty szybciej sie zatrzymywały i żeby opon nie przepalały przy londowaniu.
Gość zdeniu Opublikowano 23 Listopada 2006 Opublikowano 23 Listopada 2006 MichałK, kolego przy ABS droga hamowania jest dłuższa (to są fakty :mrgreen: ) a służy on po to aby auto nie wpadało w przeróżne poślizgi (np. aby go nie obróciło)
maciek2,5V6 Opublikowano 23 Listopada 2006 Opublikowano 23 Listopada 2006 Witam, podlacze sie do tematu. ABS lekko wkuzajacy, trzeba miec na uwadze ze droga hamowania duzo dłuższa ale rzeczywiscie nic na boki nie zyca. Ale moje pytanie czy przy chamowaniu na sliskiej powierzchni jak abs dzoiala macie takie chrupanmie i mocno wam odbija pedał chamulca? to norma? pozdro
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się