Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ABC] Dyferencjal tylny - olej - jak sprawdzić jego stan ?


kkuba83

Rekomendowane odpowiedzi

sprawdzanie poziomu przez otwór z boku obudowy

1.9 litra oleju z oznaczeniem GL5 SAE 90

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak odkręcisz to powinno cieknąć jak nie to dolej to tego momentu aż zacznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli olej MOTUL GEAR 300 75W-90 sie nadaje? Rozumie że tym samym olejem można zalać tylny most i skrzynie biegów. Niedawno kupiłem A4 B5 QUATTRO z silnikiem AFN. Ma ponad 200000 na blacie wiec na początek planuje wymiane wszystkich olejów płynów filtrów itp.... Rozumie że tylny mozt to około 1,9 litra oleju - a ile wchodzi do skrzyni? Gdyby ktoś jeszzce w miare prosto opisał sposób wymiany to byłbym bardzo wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumie że tylny mozt to około 1,9 litra oleju - a ile wchodzi do skrzyni?

Coś koło 2,75 litra.

Czyli olej MOTUL GEAR 300 75W-90 sie nadaje? Rozumie że tym samym olejem można zalać tylny most i skrzynie biegów.

Do skrzyni się nadaje (i moim zdaniem to dobry wybór).

Do dyfra stosuje się olej mineralny np.Motul 90PA SAE90.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli potrzebuje 3 litrowe banki MOTUL GEAR 300 75W-90 - full syntetic do skrzyni biegw

i 2 litrowe banki MOTUL 90PA - mineral....

Teraz dopiero wyczytalem na stronce Motula w opisach produktow, ze MOTUL GEAR 300 75W-90 zalecany jest do wszystkich skrzyn przekladni i tylnych mostow bez blokady mechanizmu roznicowego, natomiast do przekladni z blokada mechanizmu roznicowego stosuje sie tylko MOTUL 90PA (przynajmniej sposrod produktow Motula).

Jesli chodzi o wymiane to rozumie ze zarowno skrzynia jak i most tylny posiadaja jakies otwory spustowe u dolu i przelewowe z boku - wiec odkrecic bok, a nastepnie dol, zlac zuzyty olej, nastepnie zakrecic dol i lac do momentu az bedzie przelewac sie przez bok - wtedy zakrecamy bok i mozna jechac....

I jeszcze jedno pewne bardzo glupie pytanie - ale mam moja A4 od tygodnia wiec wybaczcie - czy moja A4 B5 QUATTRO z 1999r posiada blokade mechanizmu roznicowego? - to tak dla pewnosci.

Dzieki za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli potrzebuje 3 litrowe banki MOTUL GEAR 300 75W-90 - full syntetic do skrzyni biegw

i 2 litrowe banki MOTUL 90PA - mineral....

90PA jest sprzedawany w 2L opakowaniach, tak więc jedna bańka Ci wystarczy :)

I jeszcze jedno pewne bardzo glupie pytanie - ale mam moja A4 od tygodnia wiec wybaczcie - czy moja A4 B5 QUATTRO z 1999r posiada blokade mechanizmu roznicowego? - to tak dla pewnosci.

Nie posiada.

B4(B3 chiba też?) miały jeszcze takie coś, aktywowane/deaktywowane pstryczkiem-elektryczkiem, i działające do całych 27km/h (o ile dobrze pamiętam).

Jesli chodzi o wymiane to rozumie

Bardzo dobrze Kolego rozumiesz :th:

Do wymiany oleju w skrzyni potrzebował będziesz specjalny klucz (chodzi o coś takiego http://moto.allegro.pl/item358201968_klucz_do_korka_oleju_skrzyni_biegow_vw_audi.html).

Poza tym o ile dobrze pamiętam potrzebne będą Ci imbusy 17mm(korek kontrolny skrzyni), oraz 10mm(korek kontrolny i spustowy dyfra).

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jednak warto pytac - o tym kluczu to bym w ogle nie pomyslal. A co do blokady to przypomnialo mi sie ze znajomy mial takie cos w B4 Q - zima w gorach bardzo mu sie przydawalo. A czy mam rozumiec ze w B5 nie ma blokady w ogole - czy jest to realizowane przez jakis sprytny uklad elektroniczny - jakis uklad EDS czy cos takiego....?

Nie wiem - moze wypisuje jakies herezje ale czytam jeszce raz te opisy Motula i leci to mniej wiecej tak:

MOTUL GEAR 300 75W-90

Olej do skrzyń biegów i tylnych mostów

Do samochodów sportowych

100% SYNTETYCZNY - BAZA ESTROWA

SAE 75W-90

ZASTOSOWANIE

Specjalna formuła do samochodów sportowych i wyczynowych.

Do wszystkich skrzyń biegów i tylnych mostów bez blokady mechanizmu różnicowego.

Do wszystkie typów samochodów: wyścigowe, A-grupowe, rajdowe, 4WD.

W skrzyniach biegów i tylnych mostach z blokadą mechanizmu różnicowego zaleca się

stosowanie MOTUL 90 PA. Spełnia wymagania producentów SAE 75W-90.

MOTUL 90PA

Olej do tylnych mostów z blokadą mechanizmu różnicowego

Do samochodów sportowych, osobowych i terenowych

SAE 90

ZASTOSOWANIE

Specjalna formuła do tylnych mostów z blokadą mechanizmu różnicowego.

Wszystkie rodzaje tylnych mostów z lub bez blokady mechanizmu różnicowego.

Czyli z tego wynikalo by ze w zasadzie i skrzynie i tylny most (w moim przypadku) moznaby zalac MOTUL GEAR 300 75W-90, a mozna tez tak jak radzisz skrzynie MOTUL GEAR 300 75W-90 a tylny most MOTUL 90PA. Pytam tak teoretycznie z ciekawosci - bo raczej podany przez Ciebie sposob bardziej do mnie przemawia (choc czytalem gdzies na forum ze i skrzynie i most zalewali tym samym). Czy wynika to z tego ze oryginalnie skrzynia jest zalana wlasnie full syntetykiem a most mineralnym (tak mie sie zdaje ze chyba fabryka Castrolem zalewa). I wielkie dzieki za cynk o tym specjalnym kluczu - bez Twojej wiedzy to pewnie spedzil bym pare godzin kombiujac jak to odkrecic - a tak moge sie odpowiednio przygotowac.

Jeszcze raz dzieki Wielkie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podłacz vaga

tam bedziesz miał info na temat blokady (EDS-u)

B4 miały blokadę uruchamianą guzikiem na konsoli pomiedzy fotelami

auto musi to miec poniewaz cała istota napędu 4X4 w tym aucie wzięłaby w łeb

w A4 zastosowano elektronike

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...