Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AWT] Trudności z uruchomieniem silnika oraz brak mocy


bielik02

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam Audi A4 z silnikiem 1.8T z roku 1996.

Gdy odpalam samochód rano to musze go kręcic ok 4s i zaraz po odpaleniu jak chce ruszyc i wcisne mu noge na gaz to obroty spadają do ok 500obr. Gdy samochód się już zagrzeje do i go wyłącze i zostawie go na ok 20 min to tez ciężko odpala ale już obroty nie spadają po wcisnięciu nogi na gaz. W czasie jazdy samochód nie ma siły rozpędza sie powoli... Wymieniłem w nim już filtr paliwa i pompe paliwa.

Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz o jeździe na benzynie czy na gazie? Jaką masz instalację? i 96 rok to raczej nie będzie AWT...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem taki problem, który rozwiązałem wymieniając kable WN, długo z tym zwlekałem bo kable przed usterką jakieś pół roku były nowe, więc je cały czas wykluczałem, problem u mnie się nasilał - najgorsze były wilgotne dni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

samochód tak zle chodzi na benzynie, na gazie wszystko ok

To napisz jeszcze jaką masz instalację, źle zrobiona mapa gazu rozreguluje benzynę, może tu jest problem??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

instalacja sekwencyjna

... a jakieś konkrety?

WN wysokiego napięcia, w silnikach 1.8T nie występują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na internet porady nie zawsze wychodzą. Najlepiej, gdyby na spocie ktoś by przywiózł zapasowe części wpływające na słabą pracę silnika tj. przepływomierz i przepustnice. Może podmiana dałaby co najmniej częściową poprawę i możliwość zlokalizowania co najmniej części niesprawności. Samochód jest już nie nowy, toteż przypuszczalnie usterka nie jest jedna i stąd takie objawy.

Dobrze gdybyś przygotował wcześniej listę elementów które były serwisowane, to na miejscu będzie łatwiej.

Może być także ogólne zurzycie silnika, gdyż zasilanie gazowe bardzo skraca jego żywotność i wtedy bedzie trudno coś poradzić, no ale bądźmy dobrej myśli.

Sprawdzaj wszyskie punkty serwisowe i wykluczaj po koleji niesprawności. Zacznij od świec, filtrów i kabli. Ten samochód wymaga kasowania błędów toteż bez Vag'a będzie trudno. Spot to dobry pomysł. :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest racja jeśli są błędy w mapie gazu to benzyna też szwankuje.

Mam jednak pytanie do mateogda - jak rozwiązany jest układ zapłonowy w silniku 1,8T - pytam z ciekawości mam 1,6 ale interesuje mnie ta tematyka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pod vaga juz go podłanczałem i nie ma żadnych błędów

Nie chodzi tylko o błędy, parametry bieżące też są istotne.

jak rozwiązany jest układ zapłonowy w silniku 1,8T

W silnikach 1.8T są montowane cewki "zintegrowane", po jednej na każdy cylinder.W pierwszych modelach (B5) z zewnętrznym modułem zapłonowym, później (B6) z modułem wbudowanym z cewkę. Nie występują w tych autach kable WN, a jedynie nakładki "opornościowe" (krótki łącznik między cewką, a świecą).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...