Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zapach spalenizny w 2.8


Zapomnialemm

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Kolegów Klubowiczów. Od jakiegos czasu tj. od stycznia (prawdopodobnie) czasami z nawiewu wyczuwalny mam zapach spalenizny. Ciezko mi jest okreslic czy to palony olej czy plastik. Podczas jazdy nic sie dzieje, czuc dopiero np. przy postoju na swiatłach i to nie za każdym razem - po prostu czasami pośmierdzi 20-30sek. i przestaje. W garażu jest to samo. Wjade - posmierdzi i przestaje. Czasami trwa to jeszcze krócej zanim zdąże wyjśc z auta i obwąchac silnik juz nic nie czuc. Dodam, ze mialem dosc spory wyciek oleju, który zrobilem pod koniec lutego:

uszczelka pokrywy zaworów,

zaślepka wałka rozrządu.

Silnik po uszczelnieniu był myty z góry i z dołu, spryskany chemią itd.

Byc moze gdzies sie zagniezdzil ten olej jeszcze ale wtedy czuł bym go dłuzej chyba.

Klima odrzybiona i nabijana była w sierpniu 2011, filtr weglowy wymieniony w styczniu tego roku.

Nie wiem czy ma to znaczenie, że auto stoi w garażu podziemnym na -2, gdzie zawsze jest ok 5 stopini, ale to raczej czuł bym grzyba lub stęchlizne.

Żaden dymek sie nie uwidacznia przy silniku. Może wentylator nadmuchu albo klimy mi sie gdzies przepala. Dodam, ze płynu chłodniczego mi nie ubywa takze nagrzewnica odpada. Nie wiem co moze byc - stawiam na olej ale jak go namierzyc jeszcze przy tym silniku gdzie ciasno jak cholera.

Aha - wymiana węża odmy - październik 2011.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DOLACZE SIE do tematu. Kolega w 1.8 ADR ma to samo. Smierdzi czasem spalonym olejem jak ostrzej przychamuje. Tak jest tylko przez kilka chwil potem jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba sprawdzic czy aby po wymianie uszczelek pod pokrywami jest juz szczelnie i nie robią sie jakieś przecieki. Bo w tych silnikach przecieki z tych miejsc to norma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym silniku na odpowietrzeniu jest ezektor i jeśli jest zapchany to uszczelki mimo wymiany mogły puścić. Ezektor powinno się wymieniać razem z uszczelkami.

Często w tych silnikach również cieknie spod nastawnika faz rozrządu i wtedy kapie na kolektor wydechowy z prawej strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym silniku na odpowietrzeniu jest ezektor i jeśli jest zapchany to uszczelki mimo wymiany mogły puścić. Ezektor powinno się wymieniać razem z uszczelkami.

Sprawdze lub od razu wymienie go przy najbliższej okazji ale z tego co czytałem (chyba na forum a6) to zapycha sie on przy laniu oleju mineralnego - mój jeździ cały czas na Mobil1 5W50 takze powinno byc ok ale sprawdze. Dzieki za podpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobnie, winny był półksiężyc, do wymiany uszczelka pod napinaczem łańcucha rozrządu i ten półksiężyc

Do poczytania http://www.a6klub.pl/24-165km-smrod-palonego-oleju-wyciek-vt15949.htm

Wymiana prosta, wymaga jedynie myślenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej b5 ADR dwa razy zmieniałem uszczelkę pod pokrywą zaworów, a za drugim bo pierwszy nie uszczelnił tak dobrze jak trzeba :), nawaliłem bardzo duzo silikonu ktory ma bardzo wysoka temperature topnienia i to cieknie gdzie nie powinno i olej leje sie minimalnie za silnik po skrzyni i gdzies pewnie zachacza kapiąc od czasu do czasu o kolektor i smród na postoju bo dum unosi sie do góry, a podczas jazdy wyzej opisany ssmród zostawiamy za sobą:) i jak tu dokładnie uszczelnic silnik;/??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...