Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Gruszka sterująca turbiną


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, wszystkich ostatnio robię duży przegląd w mojej audi, wymiana przegubów, wachaczy, tarcz klocków, rurek hamulcowych giętkich jak i tych miedzianych wszystko zakończyo się sukcesem jak do tej pory. Ale :) tknęlo mnie żeby sprawdzić dlaczego autko jadąc 130 km/h (oczywiście autostradą :) ) zwalnia i traci moc, doczytalem na forum, że przyczyn może być wiele, tak więc zdiagnozowalem to i owo, przeplywomierz ok, zawór N75 "cyka" zmostkowalem dwa wężyki niebieski i czerwony omijając tym samym w/w zawór, a gruszka ani drgnie, sprawdzalem ręcznie czy sztanga się przesuwa, byla zapieczona ale suwa się, gruszka nie chodzi dalej, chcialem ją zdemontować, ale że bylo późno i ma ona "dobre" dojście do śrub dalem spokój. Teraz moje pytanie :) Czy z uszkodzonym sterowaniem można bezpiecznie jeździć nie narażając silnika ani osprzętu ? Czy da radę zregenerować te ustrojstwo i na koniec pytanie które bardzo mnie nurtuje, czy można to wykręcić bez zwalania turbiny.

na koniec dodam, że wymieniem na nowe te trzy wężyki :)

ps. przepraszam za literkę Ł klawiatura jej nie ogarnia.

pozdrawiam Kamil

Opublikowano

jeździć możesz nic się nie stanie , na początek rozruszaj tą sztange ma chodzić lekko bez zacięć , może być mieszek w gruszce dziurawy nie naprawisz tego tylko wymiana na nowy i polecam oryginał niestety 210 zł z garreta , podróby z allegro za 130 zł są nic nie warte przerabiałem na moim afn , wyciągasz bez demontażu turbiny - ustawiasz długość sztangi na nowej wg.starej . Podciśnienie w wężykach sprawdziłeś ?

Opublikowano

Jeśli będziesz jeździł spokojnie nic się nie stanie :) Gruchę możesz sam zdemontować i wymienić bez demontażu Turbo, ale najważniejszą rzecząw tym momencie jest komplet logów - poproś kogoś o pomoc i gdy je zrobisz wrzuć na forum.

Opublikowano

dziękuję za zainteresowanie, pytanie moje brzmi które śruby odkręcacie żeby to zeszło. Co do podciśnienia nie wiem czy jest nie sprawdziłem bo nie wiem jak, a logi zrobię jak dorwę laptopa który trzyma baterie dłużej niż 5 min :) logować grupę 010 i 011 ? Dynamicznie czy statycznie

pozdrawiam Kamil

Opublikowano

zrobiłem logi, grupy logowane to:

003 EGR

010 AIR SYSTEM

011 MANIFOLD AIR PRESURE

Logowałem dynamicznie, tj. 3 bieg 1500 RPM do 4500 RPM, wszystkie trzy, dodam, że nie odcięło mi mocy podczas testów, co do temp. płynu termostat jest do wymiany, temp. oscylowała w granicy 60 - 70 stopni, gdy odcina moc przy ok 130 - 140 km/h wyskakuje błąd:

00575 - Intake Manifold Pressure

17-10 - Control Difference - Intermittent

1. grupa 003

Log (0 - 003)

2. grupa 010

Log (0 - 010)

3. grupa 011

Log (0 - 011)

ps nie wiem jak dodać plik z logami :/

ok już wiem :)

Opublikowano

temperatura do logów dynamicznych ma być 90 !!!

wygląda na dziure w dolocie bo przepływka pokazuje ok

sprawdź węże od turbo bo ciśnienia brak

a to podciśnienie w wężyku przy gruszce jest ?

Opublikowano

dziura w dolocie i to pewnie na laczniku przed IC

Opublikowano
temperatura do logów dynamicznych ma być 90 !!

napisałem,że termostat do wymiany, na tym jest nieosiągalne 80 a co dopiero 90, co do podciśnień nie wiem jak sprawdzić, może ktoś podpowie :/ nie wymieniałem węży od EGR, a widać że wierzchnia warstwa, ta z materiału poprzecierana w większej części. Co znaczy brak ciśnienia ? turbo nie pracuje czy jakiś osprzęt walnięty ?

co do dziury, łącznik - harmonijka do filtra powietrza jest przetarty...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...