Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Wolne nagrzewanie sie silnika.


Wujek

Rekomendowane odpowiedzi

Ja sprawdziłem świece do dogrzewania płynu chłodniczego jak jest zimno. I oczywiście na trzy dwie spalone. Jak zmienie mam nadzieje że będzie szybciej ciepło bo termostat też zmieniłem.

kurcze jakie świece do dogrzewania płynu???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sprawdziłem świece do dogrzewania płynu chłodniczego jak jest zimno. I oczywiście na trzy dwie spalone. Jak zmienie mam nadzieje że będzie szybciej ciepło bo termostat też zmieniłem.

Jak sprawdziłeś te świece? Idzie je wykręcić, są w gniazdach czy jak wykręcisz to płyn będzie leciał?

przekaźnik też sprawdziłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:biggrin: he he he he , jak pytałem w sklepach o te świece to patrzyli na mnie jak na wariata !!! ale one naprawde są za silnikiem troche poniżej trzy sztuki. To są zwykłe świece żarowe lecz troche inne krótsze. Napewno zmiana ich wpłynie na szybsze nagrzewanie silnika. Ja będe zmieniał jutro i wtedy coś powiem więcej. Do zmiany podobno nie trzeba zlewać płynu tylko szybko wkręcić i uzupełnić ewentualny ubytek płynu. Sprawdzić można następująco:

odkręcić nakrętke z kablem (ósemka)

odpalić silnik (sam zapłon nic nie da)

przyłożyć kabel do złącza świecy i powinno iskrzyć

Raczej trzeba uważać aby nie dotknąć kablem do jakiegoś metalowego elementu na włączonym silniku !!!!

Model zastępczy świecy Y-918J lub Y-918R (to jest to samo)

NGK ok.33zł Bosch 40zł Orginał 60zł za sztuke

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jadąc rano w kabinie zaczyna dmuchać ciepłym już po około 3-4 km, a wskazówka jeszcze stoi. dopiero po około 10km silnik osiąga właściwą temperaturę.

Ten pomysł z kartonem za chłodnicą bardzo dobry, ale elegancko sprawdza się w Żuku, Poldku czy w 125p ale nie tu... Jakby to wyglądało :rotfl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jadąc rano w kabinie zaczyna dmuchać ciepłym już po około 3-4 km, a wskazówka jeszcze stoi. dopiero po około 10km silnik osiąga właściwą temperaturę.

Ten pomysł z kartonem za chłodnicą bardzo dobry, ale elegancko sprawdza się w Żuku, Poldku czy w 125p ale nie tu... Jakby to wyglądało :rotfl:

czyli wszystko masz w porzadku ... a karton nic nie daje ..... :wink:

wieś śpiewa i tanczy :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio dużo w tym siedziałem...jak nie grzeje dmuchawa w środku auta to na bank układ chłodzenia zapowietrzony najlepiej sobie sprawdzić kolo akumulatora takie dwie rurki czy są cieple po przejechaniu np 5km-obydwie muszą być nawet gorące jak układ nie jest zapowietrzony. jak lewa rurka jest zimna należy lekko ściągnąć węża i odpowietrzyć przez ten otwór w wężu bo właśnie po to on jest. Po tych czynnościach ma grzać jak w lecie w 35 stopniowe upały :naughty: oczywiście jak się układ odpowietrzy trzeba dolać płynu do zbiorniczka wyrównawczego :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie zawsze oznacza to zapowietrzenie. Ja mialem problem, ze nie grzalo u mnie w srodku. Okazalo sie po wymianie czujnika temp. (i tak byl zwalony - kod 00522) i termostatu nic sie nie polepszylo. Probowali odpowietrzac i nic. Efekt byl taki, ze plyn prawie nie sikal a w zbiorniczku plyl ledwo cieply. Tylko przy mocnej przegazowce byla jakakolwiek cyrkulacja. Wystarczylo dwukrotne przeplukanei nagrzewnicy i calego ukladu srodkiem chemicznym. Grzeje juz super, ale niestety nadal mam czasami dziwne bulgotanie w nagrzewnicy :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...