Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Prośba o analizę logów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Będę bardzo wdzięczny jeżeli ktoś pomoże mi w dojściu dlaczego mój samochód ostatnio niedomaga. Sytuacja ma się następująco:

Od pewnego czasu zauważyłem dość mocne zarywanie na niskich obrotach i zimnym silniku (kołysze budą na boki), a do tego dochodzi jeszcze puszczanie jasnego i dość dużego "bąka" przy odpalaniu na zimnie. Dodatkowo od wymiany kompletu rozrządu oraz dwóch wałków i całego osprzętu jednej głowicy (zerwany pasek klinowy wciągnięty pod rozrząd) zauważyłem przekłamania odnośnie spalania (średnie spalanie na trasie 1200km wychodzi mi w okolicach 6,5l a komputer pokazuje 8l). Zarywanie zauważone zostało dużo później od usterki więc myślę że nie powinny one być z sobą powiązane. Dość długo szukałem na forum możliwych przyczyn, jednak jest ich dużo do wyboru, a jako że nie znam się na tym tak jak bym chciał się znać to zwracam się z prośbą o odpowiedz na pytanie jaki jest najbardziej prawdopodobna przyczyna problemów i co można na to zaradzić?

Logi dynamiczne:

Log (0 - 000)

Log (1 - 011)

Log (2 - 010)

Log (3 - 008)

Log (4 - 001)

Log (5 - 004)

Log (6 - 003)

Logi statyczne grupa normal:

Log (0 - 001)

Log (1 - 004)

Log (2 - 013)

Log (3 - 007)

Log (4 - 003)

Log (5 - 014)

Log (6 - 018)

Log (7 - 000)

Logi statyczne grupa basic:

Log (0 - 000,000)

Log (1 - 003)

Log (2 - 004)

Osobiście nie podoba mi się wartość "Injected quantity" w logach statycznych grupy 001 oraz "Diff. cyl.6 vs cyl.2" w gruopie 014 no ale zostawiam wszystko w rękach forumowiczów.

Z góry dziękuję za pomoc :]

Opublikowano

Witaj.

1. Twoja VP44 [pompa] jest w stanie, nie co agonalnym, lecz sprawdz jeszcze niech ktos na jalowym pare razy cyklicznie huknie do 3,5trpm, a Ty obserwuj czy nie ida bąble powietrza i opowiedz historie ustawiania pompy kto robil. Kat wtrysku ok.

2. Stefan tzw poranny, wynika w 90% z tego, ze nie robiles kpl. walkow, szklanek, dzwigienek i podkladek na obu glowicach na raz, stad te korekcje na wtrystach, tak przypuszczam + fatalny stan pompy wtr.. jedna glowica nie domaga wgledem grugiej (inna praca zaworow) w silniku V stad ta narowistość na jalowym, choc ta narowistos w silniku BDG to poniekad standard, byla opisywana na AKP przez Meszruma z dawka paliwa.

3. Turbo i jego wysterwanie sam spójrz -

- zielone cisnienie doladowania faktyczne

- czerwone żądane z ECU.

77623476.jpg

male spalanie 6,5l jest prawdopodobnie i spadek mocy spowodowane umierajaca pompa wtryskowa... :( 8,2mg i CF 25,2, klima i urzadzenia elek. oczywiscie byly wylaczone?

ZA NISKIE obr biegu jalowego...

Opublikowano

Pompa wklada sporo wysilku zeby utrzymac auto na wolnych obrotach. Wysoka dawka moze swiadczyc o problemach z sekcją hydrauliczna pompy.

Co do samych wibracji tego silnika... sporo jest o tym na AKP mozesz poszukac. A tu jakby wstep do tematu

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=94865

Opublikowano

no nie jestem tak do końca pewny czy wszystko było wyłączone podczas testów :/ umknął mi ten szczegół - lepiej wykonać logi jeszcze raz, czy jest marna szansa żeby była poprawa parametrów? Co do ustawiania pompy to przy przeskoczeniu paska wszystkim zajmował się mechanik który na co dzień pracuje w ASO VW więc darzę go pewny zaufaniem odnośnie grzebania przy audi.

Z tego co piszecie to mam dość kosztowny problem pompą i z turbem... Może mi ktoś powiedzieć jakie będą szacowane koszty naprawy tych podzespołów i czy w grę wchodzi tylko wymiana czy również regeneracja oraz jakie konsekwencje niesie ze sobą jazda z tego typu usterką (w weekend mam robić kolejną trasę 1200km i nie wiem jakie skutki może to za sobą nieść)

Z góry dziękuję za szybką odpowiedź

Opublikowano

Wyłacz wszystkie odbiorniki i zaloguj ponownie.... statyczne - 001,004,007, 013,014 i 018 oraz statyczne Basic Settings - 004

Oczywiscie na max nagrzanym motorze.

Opublikowano

Tomaszek, to czy byla klima wlączona czy nie duzo nie zmienia przy obecnej dawce. Oczywiscie ze regenerowac tylko jeden podstawowy warunek dla pompy wtryskowej sprawdzony serwis bosh'a ktory posiada stół pobierczy EPS-815, nie wszystkie mają. Koszt od 2-2,5tpln regeneracja + wyjecie pompy i zalozenie z ustawieniem zalezy od mechanika ok. 250-350zl. Turba na razie nie ruszaj, po regeneracji pompy wykonasz logi i problem z huśtawką cisnienia powinien ustąpić, wiec wsztymaj się...

pozdrawiam.

Opublikowano

A pośpiech jest wskazany? Muszę się liczyć z tym że samochód stanie w miejscu czy to raczej mało prawdopodobne, bo wątpię że ktoś mi to do soboty zrobi, a samochód jest mi raczej niezbędny...

Opublikowano

Panowie pojechałem do mechanika i polecił mi regenerację pompy w jakimś zakładzie w Bochni (k. Krakowa). Sprawdzenie pompy 500PLN + wyciągnięcie i włożenie ok 200PLN, więc mam jeszcze jedno pytanie - czy znany jest wam jakiś inny powód powyższego zachowania, który dało by się szybciej i taniej wykluczyć czy to jest najbardziej prawdopodobna sytuacja i nawet nie mam co sobie więcej szukać tylko robić pompę?

Opublikowano

Panowie jeszcze jedna kwestia - czy przyczyną problemów może być mokra pokrywa zaworów (przypuszczalnie nieszczelność któregoś z wężyków powrotnych) ponieważ wcześniej nie przywiązywałem do tego szczególnej uwagi a teraz, kiedy jestem przyparty do łapię się każdej deski ratunku i ten fakt przykuł dzisiaj moją uwagę. Czy tego typu wyciek może doprowadzić do uszkodzenia pompy poprzez jej zapowietrzanie czy raczej może doprowadzić do nierównej pracy silnika i dawać takie wyniki jak w przedstawionych wyżej logach bez uszkodzenia pompy?

Opublikowano

Oczywiscie kazdy wyciek nalezy niezwłocznie usunąc.

Jesli warsztat o ktorym piszesz nie dysponuje odpowiednim stołem do badania VP44... to szkoda Twoich pieniędzy i czasu.

Opublikowano

warsztat warsztatem - mają mi tylko zdemontować pompę a później pakuję ją do innego samochodu i lecę do serwisu bosha do Bochni (mechanik poleca ten serwis bo podobno nie odwalają fuszerki), ale czy wyciek na powrocie z wtrysków może coś mieszać? hmmm ?

Opublikowano

nie, po prostu wczesniejsza robota z walkami wychodzi... Dekle zaworowe w V6 2,5 maja to do siebie, ze raz zdjete moga puszczac z pod dekla, jezeli masz wyciek z pod oringu wtryskiwacza/wtryskiwaczy nalezy wymienic dwa dekle z uszczelkami pod nie razem. Nowe dekle maja wwulkanizowane uszczeniacze/oringi jako jedność, zakup ich w ASO odradzam, lepiej poszukac jakis hurtowni wyjdzie 30% taniej.

Opublikowano

ale to by dawało takie duże odchyły na pompie? tu nie jest mowa o jakimś laniu sie tylko o delikatnie mokrej pokrywie, no i dochodzi do tego fakt, że jestem niemal na 100% pewny że to wężyki (wyciek nie zaczyna się w gniazdach ale wyżej)

Opublikowano

Wymien wezyki i powtorz logi.... buksujemy w miejscu....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...