Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błąd P0087, za niskie ciśnienie paliwa, notlauf, mechaniczny szmer.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie,

No to się stało :

Od jakiegoś czasu po nagrzaniu silnika było słychać metaliczny szmer- jakby łańcuch rozrządu miał luzy (przy odpalaniu było słychać łańcuchy).

Miałem robić cały rozrząd myśląc, że to właśnie napinacze ale dzisiaj nastąpił rozwój sytuacji.

Rano sprawdzałem na forach z czym może być związany ów szmer i gdzieś wyczytałem, że pompa paliwa pada. Jak na złość po południu jadąc autem zaczęła mrygać kontrolka świec żarowych- szybki zjazd na pobocze i podpięcie się pod OBD (nie mam VAGa- korzystam z interfejsu przez BT + Torque na Androida do sprawdzenia kodu- później Google) i wywaliło błąd P0087 (rail fuel pressure too low)- w aucie spadła moc i kręci się tylko do 3k RPM - typowy notlauf.

Vagował się będę dopiero jutro, ale jak da radę to chcę zebrać jak najwięcej informacji na ten temat.

I teraz kilka pytań:

- Jeśli to pompa paliwa (właśnie- jeśli?) to czy mogła uszkodzić wtryski? + ew. silnik

- Czy może to być wina paliwa? (szmer zaczął występować po przejściu z BP Ultimate na NESTE) - chociaż za krótko jeździłem autem żeby mieć pewność (1,5 miesiąca na BP Ultimate, póżniej 1,5 na NESTE ON - nie wiem na czym jeździł poprzedni właściciel).

- Jeśli to pompa paliwa (właśnie- jeśli?) to czy odgłos przy odpalaniu mógł być bardziej związany z pompą czy jednak napinacze?

- Czy pompa jest podpięta pod rozrząd (chodzi o ten przy grodzi) czy jest napędzana z innego paska? - jeśli podpięta pod rozrząd to czy da radę wymienić bez wyciągania silnika z auta, ew. wyciągania skrzyni biegów?

- Czy program zrobiony przez poprzedniego właściciela mógł być temu winny (po takim czasie)? (nie mam zaufania do softów V-Techu- różne opinie krążą w internecie).

- Rozumiem, że dłuższa trasa z tą usterką nie jest wskazana?

- W razie czego dziury w tłoku nie wypali? (teoretycznie mniej paliwa - mniejsze EGT w ropniaku).

Auto to tak jak w temacie A4 B7 3,0 TDI BKN 2005 rok. (ex-Cuber)

Pozdrawiam,

Łukasz

Opublikowano

1. tak i nie, zalezy co tam sie z nia stalo/ jesli woogole ona padla - cos mi sie wydaje ze to nie jej wina - jaki masz przebieg ori a nie na zegarach

2. jakosc paliwa ma znaczenie ale z tym to juz ciezko tutaj cos myslec, trzeba by zrobic probke paliwa itp

3. odglosy o ktorych mowisz to typowo napinacze i lancucha - mozesz miec dwie osobne usterki, jedna ze koncza sie napinacze - zrob to zanim padna do konca, a drugie to uklad wtryskowy nie domaga - najczesciej wtryskiwacze, czujniki cisnienia no i pompa tez jak ktos chcial cos poprawic w procesie spalania i podolewal w ostatnia zime jakis uszlachetniaczy albo paliwko 3 jakosci

4. soft raczej nie ma wiekszego wplywu na opis twoich usterek - aczkolwiek jesli przestawili hardcorowo kat wyprzedzenia wtrysku - to tez moze jednostka dostaje bardziej po garach

5. nie jezdzij za duzo z tymi objawami,

zacznij od VAGa + dobry warsztat co zna sie na robocie a nie kowal od 1.9tdi

potem sprawdz napinacze + lancuch - dokladnie ogladnij stan napinaczy czy juz nie popekaly podkladki, czy lancuch nie jest mega zarabiscie wyzabkowany,obryty - nie wiem jak to opisac - bo jak juz ci tak rzezi zarowno na cieplym jak i na zimnym to zapewne sa ladnie obryte

Opublikowano

Rozrząd miałem robić tak czy siak- kwestia zebrania funduszy. Odnośnie tego dźwięku co jest przy chodzącym silniku- bardziej bym powiedział że dobywa się z okolic środka/przodu silnika (między głowicami) niż od grodzi. Napinacze słychać tylko przy odpalaniu i to też nie zawsze. O przebieg nie jestem jeszcze pewny. 200k przekroczone na pewno.

Opublikowano

- ciezko diagnozowac dalej bez vaga, moze byc tak ze tylko czujnik cisnienia paliwa ci poszedl na tej listwie a to tez powoduje tryb awaryjny - ostatnio w az serwis w gda na spocie kolega z warsztatu pozyczal z mojego silnika ten czujnik i przekladal aby zlokalizowac chyba podobna usterke w A6 - nie jestem pewien na 100% ale tam tez chyba byl tryb serwisowy

- myslalem ze te napinacze slychac przy cieplym silniku tez - nawet jesli nie one tak halasuja na cieplo a przebieg juz ok 200tys to szybko zbieraj te fundusze bo jak walnie bedziesz musial miec x2 te fundusze

- moze byc ze ten halas to cos od pompy paliwowej, jednak proponuje sciagnac obudowe paskow z przodu silnika, moze tam cos sie znajdzie :wink:

zadales sporo pytan, chcialem wyrazic swoje zdanie na kazde z nich bo teraz w sumie to piszesz ze te napinacze nie sa jeszcze takie zle itp

mysle ze na spokojnie - po pierwsze VAG -sprawdz tez przy okazji wtryski czy nie leje jakis przypadkiem

Opublikowano

problem moze dotyczyc czujnika cisnienia paliwa listwy common rail, regulatora cisnienia paliwa, jak pompy paliwa,

Opublikowano

Dzięki panowie.

ZuKeRs- najchętniej zrobiłbym wszystko za jednym zamachem- niestety czasy są takie, że muszę ustalić priorytety ale nie oznacza to, że odkładam rozrząd o nie wiadomo ile.

Zaczyna mnie załamywać to auto i ten silnik...

Opublikowano

glowa do gory :wink:

3.0 to zarabista konstrukcja, daje sporo przyjemnosci z jazdy a to ze kosztuje nie malo niestety trzeba sie z tym pogodzic

wiesz nie chce tutaj sie madrowac, ale jak przelot juz ok 200 tys a nigdy nikt nie zagladal do tych dosc newralgicznych miejsc tej jednostki to na kogos musialo trafic - w tym przypadku na ciebie

ja mam przelot ori 99680 - jak wroce do PL bedzie paka :decayed: - jeszcze mam spokoj i ja juz jestem czujny jak wazka gdzie tylko na zimnym i po dluzszym postoju uslysze lancuszek

cos czuje ze jakis czujnik, moze regulator bo pompa to bylby nie fart wtedy

Opublikowano

Generalnie sprawa wygląda tak- podjechałem dzisiaj do znajomego na VAGa specjalnie rozgrzewając auto. Błąd nie wystąpił, auto jeździ normalnie.

Błędy, które były w kompie:

- Sonda Lambda (miałem nadzieję, że po wymianie kolektorów już się nie pojawi- myliłem się) trzeba będzie wymienić- orientujecie się czy jest tylko jedna czy może 2? - pojawił się 1km przed resztą błędów- czyli można przyjąć, że w tym samym czasie.

- tak jak pisałem - błąd listwy paliwowej:

-za niskie ciśnienie

-za wysokie ciśnienie

-zwarcie z plusem

Czyżby czujnik?

Dźwięk pojawił się później- i jednak mam wrażenie, że dochodzi zza turbo.

No i jakby tego było mało (może to kolejny objaw lub przyczyna).

po dłuższym postoju auto zostawiało siwą chmurę przez około 400-600 metrów (podobnie mam w korkach) - dymienie po przedmuchaniu ustało...

Wtryski (q... były podobno wymieniane... czy dogorywający DPF?)

Wtryski sprawdzaliśmy i miały prawidłowe korekcje zarówno dziś jak i 4000 km temu (wtedy sprawdzane były w AZ Serwisie).

Opublikowano

- w BKN niema dpf - no chyba ze ja tylko mialem 2x katalizator

- jak sam widzisz coś wariuje czujnik ciśnienia paliwa w listwie - moze warto zamienić go z drugą listwa na poczatek aby nie wydawac odrazu talarkow na nowy/zamiennik, bo z uzywka to chyba ze za psie pieniadze i moze pasuje od innych silnikow z grupy VAG

- jak korekcje wtryskow ok i byla wymiana - zalozmy ze tak - to moze byc sofcik powodem tego ze kopci ci tak bardzo, ja mam wtryski ori od 7 lat, korekcje 4 sztuki ideal 2 lekko ale w granicach sie mieszcza i dymku mam aby aby jak jest zimny - a nadmienie ze cat out jest - jak tylko przejade jakis 1km to juz na postoju jest czysto, bez dymku - mowie tu o zimnym silniku i tylko wtedy jest cos widac. Kick down po tym i na cieplo - koledzy mowili ze jest czysto z tylu

- sonda lambda - hmm, moze musze sie jeszcze czegos nauczyc nie wiem, ale wydawalo mi sie ze to w benzynach tylko jest :whistling: , wiem tylko o czujnik temp spalin za turbina a przed 1 catem i jakis tam jeszcze jeden czujnik jest moze to to jest "sonda lambda" , kolektory powiadasz ze robione, nastawy podstawowe przepustnicy moze warto zrobic, nie wiem co wiecej

PS: jesli masz tam jeszcze caty to je wywal, one przy programach mega szybko potrafia sie zawalic przez co dlawia turbo i jednostke silnikowa, a dodatkowo dostaniesz kase za caty jakies 400zl minimum.

Opublikowano

Niestety u mnie jest DPF... I licze, że to jednak on przy oczyszczaniu tak kopci.

Zacznę od sondy Lambda, filtra paliwa i rozrządu... Może później wywalenie DPFa i poprawka programu na delikatniejszy... jeśli dalej będzie problem z paliwem- pójdę dalej- sprawdzenie wtrysków, listwy paliwa, pompy...

Opublikowano

dokladnie,

wszystko bedzie wymagalo od ciebie cierpliwosci, bo widac ze musisz miec igielke - to tak jak ja :decayed: ,

ustal priorytety i spokojnymi ruchami poswiecic troche czasu autku a bedzie gites

mam nadzieje ze masz dobry warsztat :naughty:

---------- Post dopisany at 16:42 ---------- Poprzedni post napisany at 16:40 ----------

aha jak wywalisz dpf-a to nie oczekuj ze bedziesz mial mniej spalin,

myk w tym ze wtedy moze ich byc wiecej :kwasny: skoro teraz na dpfie juz ci kopci

Opublikowano

Podobno jak dpf się kończy to momentalnie się zapycha i kopci... i jak zauwazyłem- przy zapchanym (tuż przed kontrolką o wypalaniu) silnik inaczej pracuje (potrafi na jałowych drżeć- podobnie do uwalonej dwumasy)...

Opublikowano

w sumie racja, kiedys ten dpf musi sie wypalic, moze akurat szybciej ci sie zapycha przez co czesciej zauwazasz ten dymek

nie mialem nigdy auta z dpfem a jak bede mial odrazu go wytne :decayed:

zona ma dpf ale wersja FAP ale to inna historia

Opublikowano

witam, właśnie stało mi się to samo :/

Zacząłem od filtra paliwa w komorze silnika - był zawalony więc wymiana

założyłem nowy, zalałem i silnik odpalił, popracował 3 może 5 minut i zdechł, rozebrałem filtr a w nim sucho,

więc rozebrałem pompę w zbiorniku no i jeden wielki syf - wyczyściłem wszystko dokładnie złożyłem i.......

starczyło na 300km teraz mam auto znowu na stole operacyjnym :/

z tym że teraz padła pompa bo słychać ją że próbuje pompować ale ciśnienia nie ma.

(pompę pewnie dowaliłem jak jeździłem na zawalonym filtrze)

Dzisiaj święto więc pompy nigdzie nie kupie, ale zaraz po świętach napiszę czy pacjent przeżył.

Opublikowano

U mnie wygląda, że czujnik dostał chwilowego świra- bo błąd się nie pojawił kolejnego dnia a po VAGowaniu wywaliło w tym samym czasie za niskie ciśnienie, za wysokie, zwarcie z plusem. Filtr tak czy siak chcę wymienić. A mechaniczny szmer to chyba luźny łańcuch rozrządu (napinacz już nie trzymał)- ale póki co auto stoi w serwisie, więc dam znać jak odbiorę.

Opublikowano

no i fajnie ze sukces z ukladem paliwowym

ile napinaczy planujesz wymienic - jesli woogole?

Opublikowano

Wszystkie ;)

Chyba zresztą już chyba są wymienione- teraz czekamy na dwumas.

Opublikowano

tak trzymac :thumbup1: - bez sensu wymieniac tylko gore

mam nadzieje ze lancuszek byl jeszcze w miare zdrowy

bo widzialem pare 3.0 rozdlubanych gdzie lancuszki nie wygladaly rewelacyjnie

Opublikowano

Cuber wymieniał ze 3 lata temu 3 napinacze i łańcuchy- więc obstawiam, że łańcuchy są ok. Gorzej było z napinaczem od kierowcy, który nie trzymał w ogóle (a miał może z 60k przebiegu).

Opublikowano

U mnie nastąpił rozwój sytuacji, a mianowicie okazało się że pompa w zbiorniku działa.

Mam za wysokie ciśnienie na listwie 350barów i po zaprzestaniu odpalania ciśnienie nie spada :/

- Regulator ciśnienia na listwie wymieniony,

- Czujnik na pompie ciśnieniowej wymieniony,

- Czujnik na listwie wymieniony.

dalej nie odpala :/

Jakieś propozycje ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...