Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Sprężyny Eibach Pro-Kit 35/30mm


darecy

Rekomendowane odpowiedzi

Nic nie będzie, też będzie jeździć ale lepsze efekty uzyskasz mając amorki z 1BE lub 1BV ( chyba w B8 jest tak samo jak w poprzednich wersjach ) Odnośnie stabilizatorów też nie wiem czy są jakieś różnice w B8. Pewnie z modelu S4 byłyby sztywniejsze, trzeba doczytać. Bardziej chodzi o sztywność układu kierowniczego i bardziej precyzyjne kierowanie autkiem oraz oczywiście jeszcze mniejsze przechyły nadwozia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde bo patrze i patrze z tyłu w bagazniku na naklejke i nie moge znajsc oznaczenia jakie mam zawieszenie w ktorej linijce sie to znajduje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde bo patrze i patrze z tyłu w bagazniku na naklejke i nie moge znaleźć oznaczenia jakie mam zawieszenie w ktorej linijce sie to znajduje ?

wlepka.jpg

Tu masz oznaczenie zamontowanego zawieszenia. Ogólnie od siebie tylko dodam to, przy czym z uporem maniaka trwam od samego początku - nie zakładaj pro-kit'u, czy innych sprężyn progresywnych do zwykłych amortyzatorów - lepiej kupić najtańsze amory przystosowane do krótkich sprężyn, niż męczyć siebie i samochód druciarstwem, bo tak nazywać się powinno takie rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego tak uwazasz ja znalazlem i mam 1ba czyli co nie oplaca sie zakladac bo w pon jestem umuwiony na zakladanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak uważam i inżynierowie, którzy projektują zawieszenia również :wink: Jak może zwykły chu...y amor, przeznaczony do zwykłego kulania się, współpracować poprawnie ze sprężyną progresywną, w dodatku krótką. Taki amortyzator najzwyczajniej w świecie nie nadąża pracować podczas hopek, wybojów i wszelkich nierówności.

Ludzie montują i jeżdżą - ludzie, którzy narzekają na taki setup są w mniejszości, zapewne z racji dobrego marketingu firm tuningowych (Eibach np. dopuszcza Pr-Kit do zwykłych amorów, ale jako kit wypuszcza je z amorami B8 - nawet ie z B6, które nie są przeznaczone do zestawu z progresywną sprężyną), własnej nieświadomości, lub zadowolenia z efektu wizualnego po założeniu. Ja zauważyłem kolosalną różnicę dopiero, jak w A4 założyłem sportowe, krótsze amory z progresywną sprężyną - w porównaniu do chociażby 1BE to był kosmos a nie zawieszenie:thumbup1: Nie wyobrażam sobie jednak założenia samych sprężyn do 1BA.

Nie wiem natomiast jak by np Pro-Kit pracował z amorami 1BE, które są dopasowane do krótszych sprężyn. W A6C6 zawieszenie S-Line jest obniżone o 30mm, więc powinno być bardzo ok :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi wlasnie montuja te sprezyny wiec zobaczymy jak to bedzie jesli nie bede zadowolony poszukam jakis amortyzatorow bilstein

---------- Post dopisany at 17:32 ---------- Poprzedni post napisany at 11:07 ----------

a mam jeszcze pytanie gdzie moge kupic same amortyzatory do b8 z blistein tak zeby pasowały do tych sprezyn ? bo skoro spezyny mam a nie bede zadowolony z tych amortyzatorow to chcial bym kupic same blistein amory

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuba słuchaj Mariusza, powiem tak, ja miałem Eibacha założonego z 1BA i to była tragedia ale Ty masz nowsze autko i pewnie mniej nalatane km ode mnie. Następnie założyłem nowe Bilstein B4 ale do zawieszenia sportowego ( są 2 rodzaje do 1BA i do 1BE ) tanie rozwiązanie ale jakoś dawało radę. Ja lubię szybciej pojeździć w zakrętach i tak mniej więcej od 180km/h w łukach czuć było że amorki już nie dają rady. Jeździłem też autkiem z Pro Kitem ale założone właśnie w B8 do amorków 1BE i na prawdę daje to radę, zdecydowanie lepsze rozwiązanie. Oczywiście polecam amorki o krótkim skoku i to nie z firm typu TA i MTS ale lepszych tylko zawsze rozchodzi się o cenę, jeśli Cię stać bierz jak najlepsze rozwiązanie a będziesz zadowolony jeszcze bardziej :wink:

PS: Wszystko też zależy jak kto jeździ i co chce uzyskać, dla jednego ważny komfort a dla drugiego prowadzenie, każdy musi znaleźć swój kompromis, cały czas mówimy o odczuciach każdego z osobna a to raczej trudno mierzyć i porównywać :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no powiem tak założyłem te sprężyny i napewno autko fajnie siadło jest twardsze ale narazie nie zauwazylem zadnych wad w sumie nie wchodzilem zakrety wiecej narazie niz 100 km ale zastanawiam sie nad amorkami czyli jakie zalozyc amory bo na stronie eibach jest caly pro kit b12 znaczy amortyzatory bilstein i sprezyn eibach czy taki zestaw bedzie dobry i czy wystarczy ze teraz bym kupil same amorki takie jak tam w tym zestawie tylko gdzie je dorwac bo sprezyny mam nowe to wystarczy ze przeloze ? chyba ze jakies inne amory polecacie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma najmniejszych szans, żebyś na samym juz początku odczuł znaczące różnice - tym bardziej te na "-" :wink: Auto ładnie usiądzie, efekt będzie jak najbardziej ok, będzie twardziej przy okazji i to na "zamydlenie" wystarczy.

Dopiero jak byś pojeździł na solidnym zestawie (jak chociażby B12) to zobaczysz różnicę pomiędzy nim, a setup'em, jaki masz teraz założony.

W B12 są montowane amory Bilstein B8 (czyli B6 skrócone, z przeznaczeniem do zastosowania krótszych sprężyn). Dostaniesz je na allegro chociażby - w chwili obecnej są tylne chyba wystawione, albo na stronie producenta:

Jeśli masz wersję 143KM:

katalog części

170KM:

katalog części

Tylko, że u producenta jak widziałem na szybko, koszt samych amorów to okolice 2700-2800PLN + VAT bez rabatów :facepalm: (chyba, że coś pokręciłem). Trzeba by poszukać, bo myślę, że w okolicy 2000PLN/kpl można je spokojnie kupić.

Godne polecenia są również żółte KONI Sport - na "+" fakt, że mają regulację siły odbicia, czego brakuje w Bil'u B8, ale za to zdecydowanie lepiej wygląda serwis Bilsteina (Zerkopol):wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie szukam tych bilsteina samych amortyzatorow ale nie orientuje sie bo one maja rozne oznaczenia a najlepiej bym kupil same amortyzatory skoro sprezyny juz mam jak mam patrzec na oznaczenie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz dopiero zauważyłem, że nie odesłało w linku bezpośrednio do produktu, ale do strony głównej:

B8 Przód (wersja 143KM FWD sedan) - 24-145985

B8 Tył (wersja 143KM FWD sedan) - 24-145992

Do wersji 170KM są te same amorki :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde a gdzie tu jest jakas cena i jak mozna zamowic ;d ? bo nie orientuje sie ;d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W oznaczeniu nie ma linku - musisz sprawdzić sobie na stronie Bilstein'a (link z postu #29) - ceny z tego co pamiętam 173Euro - przód, 150Euro - tył. Zadzwoń do Zerkopol'u i się dowiedz dokładnie, bo ceny w Euro z ich strony można sobie obić o kant :decayed:

A to informacja ze strony Bilstein'a, gdyby się ktoś upierał co do krótkich sprężyn i zwykłych amorków:

Bilstein B6 (w końcu amortyzator sportowy):

Bilstein - Oferta amortyzatorw

Bilstein B8 (max -35mm sprężyny, czyli np Pro-Kit):

Bilstein - Oferta amortyzatorw

Jak widać inżynierowie lepiej wiedzą, dlaczego fabryka rozdziela amory "zwykłe" sportowe od sportowych, przeznaczonych do krótszych sprężyn:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...