Pan Waldek Opublikowano 1 Maja 2012 Opublikowano 1 Maja 2012 Witam wszystkich serdecznie, To moje drugie audi. Poprzednim było a3 8L z silnikiem ALH- więc szału nie było, niemniej jednak auto się nie psuło, jechało do przodu , do tyłu i na boki:decayed: Po koszmarze szukania auta w Polsce udało mi się wreszcie pod koniec zeszłego roku kupić mój egzemplarz. Auto to a4 b6 z 2003r (modelowo wg vinu 2004) z silnikiem avf. Na liczniku 290,000- miałem już dość oglądania aut powypadkowych lub z przebiegami rzędu 180,000 lub 176,000 więc zdecydowałem się na przebieg wyższy, ale pewny i auto bezwypadkowe- miejscami posiada odświeżony lakier ale bez szpachli- wszystkie szyby 2003r . Jest to dosyć bogata wersja, posiada m.in: fotele s line podgrzewane pompowane itd, pakiet schowki Podłokietnik przód i tył dekory wnętrza s-line, nawigacje w zegarach- gada po naszemu lodówkę w schowku pasażera, zmieniarkę w bagażniku (dokładaną), Pełny kolorowy fis, chromowane relingi Roletę oddzielającą bagażnik od tylnych siedzeń, skórzaną kierownicę, wypinany hak wycieraczki przednie aero Po wymianie rozrządów filtrów i innych pierdół, auto przejeździło w serii do początku kwietnia 2012. Po wstępnej wizycie w R-Performance (wcześniej MRMOTORS), Witek stwierdził że nie ma przeciwwskazań żeby zacząć dłubać, trzeba jednak poświęcić trochę czasu i kasy - żeby to miało ręce i nogi. Całość prac w aucie do dnia dzisiejszego to robota RPERFORMANCE. Nie będę nawet przytaczał co zostało wymienione w ramach "dużego serwisu":facepalm:, najważniejsze graty to: Nowe (z MOTO ARENY warszawa) turbo KKK zamiennik GT1749VA- czyli seria. Wraz z wymianą turbo do kosza poszły wszystkie stare wężyki gumowe. Program 168 ps i 380 Nm Nowe hamulce przód 321mm Inne naprawy bieżące (jednak napiszę): Wyremontowana skrzecząca sprężarka klimy. Nowa rolka alternatora. Nowy przepływomierz i termostat Dokładnie wymyty silnik oraz komora silnika, nie po to aby przygotować auto do sprzedaży albo poprawić sobie humor, tylko uwolnić trochę zaniedbany silnik od wszelkiego na nim zgromadzonego brudu. Rozebrany i wypłukany układ dolotowy, intercooler sprawdzony ciśnieniowo, wyczyszczone kolektory oraz egr ( nie zaślepiony). Nowy przepływomierz Olej silnikowy Motul- wszyscy piszą to i ja napisze że mam Świeży olej w skrzyni biegów. Płyn hamulcowy Motul DOT 5.1 Wymienione szklanki (okazało się że jednak do ich wymiany trzeba ściągać wałek- przy okazji od razu poszły nowe panewki wałka). Zestaw naprawczy (uszczelniaczy) pod pompowtryski. Nie było zastrzeżeń co do stanu gniazd wtrysków. Rozrząd ustawiony na "zero". Nowe tarcze i klocki na tył. Całość kosztów związanych z doprowadzeniem auta do jako takiej kultury daleko wykracza poza ramy uzasadnionego rachunku ekonomicznego Niech mi nikt nie Powie że jak się kupuje diesla to jest to auto tańsze w eksploatacji. Generalnie trochę na przekór Rogalowi, po szerokich konsultacjach zdecydowałem się na zamiennikk Garretta gt1749va od KKK. Rob_555 z Tune Up miał jeden taki zestaw i stwierdził że dół turbo ma minimalnie słabszy, za to górę lepszą. Podobno sprężarka jest technologicznie lepsza od Garretta i to głównie mnie przekonało. Po sofcie okazało sie że auto wystroiło się na 168 ps i 380 Nm ( wykres wkleję za jakiś czas), ponadto wstaje 200 obr wyżej od serii. Bonus od fabryki był spory bo na świeżym turbo i fabrycznym programie wypluł 150 Km i 340 Nm. Chyba ze względu na ten bonus, soft nie zrobił kolosalnej różnicy. Auto jest żywsze i lepiej się zbiera na wszystkich biegach. Jednak niedosyt pozostał. Witek stwierdził że jest to turbo niestety na niższą moc i więcej się z tego setupu nie wyciągnie:facepalm:. Puki co testuję, ale zmiany są chyba już przesądzone. Plany na najbliższą przyszłość (graty już pozamawiane): Dłuższa skrzynia HCK (od BRD lub czegokolwiek innego - byle wzdłużnego). Juz zamówiona Nowe sprzęgło i dwumas avf ( raczej nie brd). Kierownica i gałka zmiany biegów Sline. Tempomat Zapewne w okolicach wakacji: Jednak wymiana sprężarki, nie wiem puki co na jaką (zapewne będzie to brd albo gtb1756vk) FMIC Nie planuję modyfikacji stylistycznych. Koledzy podpowiedzcie: czy warto zmieniać to turbo na coś mocniejszego i iść w okolice 190 ps i 400 Nm, czy poprzestać na tym co jest ? Innym, szalonym pomysłem był zakup nowego garretta gt 1749va- ale chyba w porę się opamiętałem. Poruszam się głównie po mieście i chciał bym zbudować setup z dobrym dołem i dobrymi średnimi obrotami. Na trasę raczej planuję korzystać z dłuższej skrzyni . Co do problemów z brd to już chyba wszystko o tym zostało napisane, więc nie specjalnie widzę alternatywę wśród sprężarek p/p spełniających moje wymagania-chyba ze się coś w tym względzie poprawiło. Z uwagi na moje trzy stówy na karku, nie chciał bym się bawić w głowice i słupek. Pompki puki równo dmuchają tez raczej zostawiam- wymieniłem tylko pod nimi gumki i od razu sie poprawiły. Jak się rozsypią zapewne pójdą do Bogdana Podkowińskiego za pośrednictwem Cowboya Prosił bym o konstruktywne porady:wink:. Czy warto, jeśli warto to ewentualnie co tam pchać? Zdjęcia samochodu wkleję niebawem, jednak nie ma specjalnie co oglądać. Audi jak audi Musicie mi te zdjęcia wybaczyć, nie jestem biegły w narzędziach forum. Zazwyczaj tylko czytałem fora, rzadko coś zamieszczałem:decayed: Dodaję wykres, jak to sie wystroiło: Może przyda sie to komuś kto wacha się czy kupować zamiennik KKK do seryjnego garretta: UPDATE 03-10-2012 W aucie trochę sie pozmieniało. Nowe mody to: Podziękowania dla SIEMIANA, DOMINA i RPERFORMANCE -BIXENON -RNSE+bluetooth -świeży tunel środkowy (bez culmana) -kierownica 3-ramienna z pikowaną skórą -gałka s-line -fotele B7 sport -sprzęgło -jednak BRD -za chwilę długa skrzynia HCK -FMIC -Turbo gtb1756VK (już prawie) -pełen detailing w shinefactory Warszawa W kolejce do montażu czeka: -samo poziom -pakiet światło Jak pomontują wszystkie graty związane z turbo to wkleję wykres Puki co zdjęcia z detailingu
Dev Opublikowano 1 Maja 2012 Opublikowano 1 Maja 2012 turbo BRD, IC, pompki AL na tył zapodaj 288/12mm i bedzie GIT
pablo_ua4 Opublikowano 1 Maja 2012 Opublikowano 1 Maja 2012 opis git ale gdzie autko?? moze jakies foto??
Pan Waldek Opublikowano 2 Maja 2012 Autor Opublikowano 2 Maja 2012 turbo BRD, IC, pompki ALna tył zapodaj 288/12mm i bedzie GIT To taki standardowy zestaw dla avf. Napisałem że raczej bronie się przed BRD. Turbo zależy jak sie trafi tak wstaje, a ja chce koniecznie mieć dobry dół i średnie obroty. Mam znajomych którzy twierdzą że po BRD i IC ich auto w ruchu miejskim jakby osłabło w stosunku do serii- silniki były zdrowe, sprężarki nowe-nie regenerowane- od AUTOMAXA-72. Jeśli nie brd to chyba tylko CAHA albo gtb1756vk- niestety żadna z nich nie jest p/p . Jeśli wymiana pompek przy moim przebiegu to od razu chyba pompę tandemową musiał bym wyciągać Czy ktoś sie wypowie odnośnie turbo od KKK które wstawiłem- może jeśli mnie ktoś przekona ze jest lepsze od ori garretta to chociaż spokojnie wakacje przejeżdżę .Przy takich temperaturach jak teraz to nawet nie mam złudzeń że FMIC by się przydał. Puki co mam nowy zestaw na tył seryjnych hamulców, jak mi się skończą to wsadzę 288/12- auto jednak hamuje głównie przodem więc pewnie będzie to nie prędko:wink:. Niedługo też planuje 1BV, ale muszę najpierw rozkminić temat o doborze tych sprężyn bo puki co to dla mnie za skomplikowane jest
wrclaguna Opublikowano 2 Maja 2012 Opublikowano 2 Maja 2012 Panie Waldek daj jakieś foto autka i zrób opis bo ci Moderator skasuje temat
Pan Waldek Opublikowano 2 Maja 2012 Autor Opublikowano 2 Maja 2012 Wkleiłem zdjęcia, mało bo mało ale są. Opis auta to drugi akapit pierwszego posta
majkel20 Opublikowano 2 Maja 2012 Opublikowano 2 Maja 2012 Wkleiłem zdjęcia, mało bo mało ale są. Opis auta to drugi akapit pierwszego posta ja tam zdjęć dalej nie widzę
Pan Waldek Opublikowano 2 Maja 2012 Autor Opublikowano 2 Maja 2012 Nie wiem o co chodzi z tymi zdjęciami. Dwa dodane- na końcu posta.
MarianekZg Opublikowano 2 Maja 2012 Opublikowano 2 Maja 2012 Nie wiem o co chodzi z tymi zdjęciami. Dwa dodane- na końcu posta. Michał robisz coś nie tak - fotek jak nie było tak nie ma
vaco0 Opublikowano 2 Maja 2012 Opublikowano 2 Maja 2012 turbo BRD, IC, pompki ALna tył zapodaj 288/12mm i bedzie GIT To taki standardowy zestaw dla avf. Napisałem że raczej bronie się przed BRD. Turbo zależy jak sie trafi tak wstaje, a ja chce koniecznie mieć dobry dół i średnie obroty. Mam znajomych którzy twierdzą że po BRD i IC ich auto w ruchu miejskim jakby osłabło w stosunku do serii- silniki były zdrowe, sprężarki nowe-nie regenerowane- od AUTOMAXA-72. Jeśli nie brd to chyba tylko CAHA albo gtb1756vk- niestety żadna z nich nie jest p/p . Jeśli wymiana pompek przy moim przebiegu to od razu chyba pompę tandemową musiał bym wyciągać Czy ktoś sie wypowie odnośnie turbo od KKK które wstawiłem- może jeśli mnie ktoś przekona ze jest lepsze od ori garretta to chociaż spokojnie wakacje przejeżdżę .Przy takich temperaturach jak teraz to nawet nie mam złudzeń że FMIC by się przydał. Puki co mam nowy zestaw na tył seryjnych hamulców, jak mi się skończą to wsadzę 288/12- auto jednak hamuje głównie przodem więc pewnie będzie to nie prędko:wink:. Niedługo też planuje 1BV, ale muszę najpierw rozkminić temat o doborze tych sprężyn bo puki co to dla mnie za skomplikowane jest nie czaje jak osłabły po BRD?????
Pan Waldek Opublikowano 30 Maja 2012 Autor Opublikowano 30 Maja 2012 Turbo które wstawało przy 2500 obr. skutecznie mogło taki efekt wywoływać - szczególnie w mieście. Na wyższych obrotach auto jeździło dużo lepiej niż seria. Jeśli poszukasz na forach, to ludzi zawiedzionych na brd jest całkiem sporo. Co nie oznacza że z braku laku u mnie za chwile brd nie zagości:wink: Chyba ze zdecyduje się na jedną z turbin z mojego. pierwszego posta ---------- Post dopisany 11-05-2012 at 16:44 ---------- Poprzedni post napisany 02-05-2012 at 16:46 ---------- Proszę znawców o fachową ocenę wykresu Okazało się dodatkowo że mam jedna pompkę zdechnietą i jedna padającą. Szukam generalnie kompletu BA w dobrym stanie. ---------- Post dopisany at 16:44 ---------- Poprzedni post napisany at 16:44 ---------- Proszę znawców o fachową ocenę wykresu Okazało się dodatkowo że mam jedna pompkę zdechnietą i jedna padającą. Szukam generalnie kompletu BA w dobrym stanie. ---------- Post dopisany 30-05-2012 at 07:31 ---------- Poprzedni post napisany 11-05-2012 at 16:44 ---------- Po wczorajszym spocie wyleczyłem się na dobre z turbiny BRD jako pomysł dłubnięcia AVF-a. Na trasę przy wyższych obrotach na pewno różnica na plus jest duża. Niższe obroty niestety nie są takie świetne. Tak więc chyba auto już do emerytury zostanie na tym setupie. Niedługo tylko wymieniam całe zawieszenie z przodu oraz dwumas/sprzęgło. Składam oficjalne podziękowania konsultantom ze spotu warszawskiego za konstruktywne porady
PIXI Opublikowano 31 Maja 2012 Opublikowano 31 Maja 2012 A widzisz ... dobrze że przyjechałeś , przekonałeś się na własnej skórze . Tylko teraz to nas nie olej , zaglądaj na spoty
Pan Waldek Opublikowano 3 Października 2012 Autor Opublikowano 3 Października 2012 Będę zaglądał. Skoro silnik na razie odpuszczam trzeba będzie coś pokombinować w innych rejonach auta ---------- Post dopisany 03-10-2012 at 16:43 ---------- Poprzedni post napisany 01-06-2012 at 09:20 ---------- Zdjęcia środka już wkrótce.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się