Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Stan oleju 1.8T


Jarek11255

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

W sierpniu zeszłego roku wymieniałem olej w moim autku. Na bagnecie stan oleju wskazywało na maksymalnie. Dzisiaj sprawdzałem olej i po tych kilku miesiącach stan jest na minimum. Podobno w tych silnikach troche bierze olej? Czy mam się martwić?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile przejechałeś km? Jak już zbliżasz się do kolejnej wymiany to nie jest :wink: Zależy też od stylu jazdy, jeśli nie kręcisz wysoko to mniej weźmie a jeśli deptasz cały czas to też troszkę więcej łyknie :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja staram się wymieniać olej co 8000km i to jest najlepsze co możesz robić dla swojego silnika :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja staram się wymieniać olej co 8000km i to jest najlepsze co możesz robić dla swojego silnika :naughty:

No bez przesady. Ja przy 10k zamawiam u Tomka olej i filtry no i jakoś tak przy 10500 wymieniam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak tam u Was w B6, choć raczej to to samo, ale ja zauważyłem że do 5000 nic się nie dzieje z olejem, powyżej zaczyna tracić swoje właściwości i robi się bardziej wodnisty, dlatego staram się po 8000 już wymieniać co nie znaczy że czasami i 10000 wpadnie :wink: To są jedynie mojej spostrzeżenia więc nie we wszystkich autka będzie pewnie tak samo :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[/color]

Ja staram się wymieniać olej co 8000km i to jest najlepsze co możesz robić dla swojego silnika :naughty:

bzdura! niektore oleje (np mobil 5W-50) zaczynaja miec najlepsze wlasciwosci smarujace po przejechaniu 10 kkm. kompletnym bezsensem jest wymieniac olej tak szybko. co do spalania oleju w 1.8T, kazdy doladowany silnik troche oleju bierze, jak bedzie mocno deptal to nawet 0,3-0,5L /1000km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

he he może w wolnossaku byś tak pojeździł, spróbuj to samo w turbo benzynie zrobić :wink: jak kilka razy przejdzie przez czerwoną turbinę to z oleju masz wodę, poczytaj trochę o olejach to się przekonasz, przy około 140C traci się film olejowy, wiem że olej w misce tyle nie osiaga (chociaż wszystko da się zrobić :naughty:) ale jak przelatuje przez turbo :whistling: i jeszcze po ostrzejszej jeździe :decayed: to sobie sam odpowiedz :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[/color]
Ja staram się wymieniać olej co 8000km i to jest najlepsze co możesz robić dla swojego silnika :naughty:

bzdura! niektore oleje (np mobil 5W-50) zaczynaja miec najlepsze wlasciwosci smarujace po przejechaniu 10 kkm. kompletnym bezsensem jest wymieniac olej tak szybko. co do spalania oleju w 1.8T, kazdy doladowany silnik troche oleju bierze, jak bedzie mocno deptal to nawet 0,3-0,5L /1000km

to może ja ci sprzedam muj olej po przelocie 8000km dokrecisz 2000km i bedziesz mial super oliwke:polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[/color]
Ja staram się wymieniać olej co 8000km i to jest najlepsze co możesz robić dla swojego silnika :naughty:

bzdura! niektore oleje (np mobil 5W-50) zaczynaja miec najlepsze wlasciwosci smarujace po przejechaniu 10 kkm. kompletnym bezsensem jest wymieniac olej tak szybko. co do spalania oleju w 1.8T, kazdy doladowany silnik troche oleju bierze, jak bedzie mocno deptal to nawet 0,3-0,5L /1000km

ja jebie jaka nowa teoria :facepalm::doh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[/color]
Ja staram się wymieniać olej co 8000km i to jest najlepsze co możesz robić dla swojego silnika :naughty:

bzdura! niektore oleje (np mobil 5W-50) zaczynaja miec najlepsze wlasciwosci smarujace po przejechaniu 10 kkm. kompletnym bezsensem jest wymieniac olej tak szybko. co do spalania oleju w 1.8T, kazdy doladowany silnik troche oleju bierze, jak bedzie mocno deptal to nawet 0,3-0,5L /1000km

ja jebie jaka nowa teoria :facepalm::doh:

dokladnie tysz mnie sie bardzo podoba:banan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie nic nie łyka ile wlałem tyle wylewam a robie kolo 20tys rocznie, wymiana raz w roku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak tam u Was w B6, choć raczej to to samo, ale ja zauważyłem że do 5000 nic się nie dzieje z olejem, powyżej zaczyna tracić swoje właściwości i robi się bardziej wodnisty, dlatego staram się po 8000 już wymieniać co nie znaczy że czasami i 10000 wpadnie :wink: To są jedynie mojej spostrzeżenia więc nie we wszystkich autka będzie pewnie tak samo :naughty:

Podobnie zauważyłem u siebie. Do ok. 5000 mogę nawet nie zaglądać na bagnet bo stan się nie zmienia (a nawet jeśli to niezauważalnie), powyżej tego przebiegu to sprawdzam stan oleju co ok. 1000 km, czasem trzeba dolać 100-200 ml a czasem nie w zależności od stylu jazdy. Ja też staram się wymieniać olej po max 8000 km a zwłaszcza teraz kiedy siedzi mocniejszy program. Jeśli latam tylko w dłuższych trasach to dobijam do 10000.

---------- Post dopisany at 17:09 ---------- Poprzedni post napisany at 17:08 ----------

he he może w wolnossaku byś tak pojeździł, spróbuj to samo w turbo benzynie zrobić :wink: jak kilka razy przejdzie przez czerwoną turbinę to z oleju masz wodę, poczytaj trochę o olejach to się przekonasz, przy około 140C traci się film olejowy, wiem że olej w misce tyle nie osiaga (chociaż wszystko da się zrobić :naughty:) ale jak przelatuje przez turbo :whistling: i jeszcze po ostrzejszej jeździe :decayed: to sobie sam odpowiedz :kox:

Zgadza się, w wolnossącym czasem jak się olej zlewa to kolor ma prawie taki sam jak przy zalewaniu. W doładowanym wystarczy parę razy dobrze "przypałować" i od razu olej robi się deczko ciemniejszy.:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak tam u Was w B6, choć raczej to to samo, ale ja zauważyłem że do 5000 nic się nie dzieje z olejem, powyżej zaczyna tracić swoje właściwości i robi się bardziej wodnisty, dlatego staram się po 8000 już wymieniać co nie znaczy że czasami i 10000 wpadnie :wink: To są jedynie mojej spostrzeżenia więc nie we wszystkich autka będzie pewnie tak samo :naughty:

Podobnie zauważyłem u siebie. Do ok. 5000 mogę nawet nie zaglądać na bagnet bo stan się nie zmienia (a nawet jeśli to niezauważalnie), powyżej tego przebiegu to sprawdzam stan oleju co ok. 1000 km, czasem trzeba dolać 100-200 ml a czasem nie w zależności od stylu jazdy. Ja też staram się wymieniać olej po max 8000 km a zwłaszcza teraz kiedy siedzi mocniejszy program. Jeśli latam tylko w dłuższych trasach to dobijam do 10000.

---------- Post dopisany at 17:09 ---------- Poprzedni post napisany at 17:08 ----------

he he może w wolnossaku byś tak pojeździł, spróbuj to samo w turbo benzynie zrobić :wink: jak kilka razy przejdzie przez czerwoną turbinę to z oleju masz wodę, poczytaj trochę o olejach to się przekonasz, przy około 140C traci się film olejowy, wiem że olej w misce tyle nie osiaga (chociaż wszystko da się zrobić :naughty:) ale jak przelatuje przez turbo :whistling: i jeszcze po ostrzejszej jeździe :decayed: to sobie sam odpowiedz :kox:

Zgadza się, w wolnossącym czasem jak się olej zlewa to kolor ma prawie taki sam jak przy zalewaniu. W doładowanym wystarczy parę razy dobrze "przypałować" i od razu olej robi się deczko ciemniejszy.:decayed:

Bzdura :doh: to nie TDI :decayed:

U siebie daje do pieca dość mocno i po 6tyś. od wymiany ma prawie taką samą barwę jak zalewałem. Na 6tyś. pobrał mi ok.0,3L i śmigam na Motulu 5w40 :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pytanko smigam na oleju motul 5w40 2 dni temu odebralem auto od mechanika..pompa oleju juz zaczela szalec i nadawala sie do wymiany..po ogladzinach mechanika doszly jeszcze panewki na korbowodach...stan po zdjeciu z auta nie zaciekawy...do czego darze mechanik na wymiane przy przebiegu 186500 km kolejna wpisal na 200000...zapytalem dla czego tak duzo bo zawsze wymieniam po 10 tys powiedzial ze smialo moge do 200tys dojechac...co o tym sadzic? Mechanik sprawdzony od lat w niemczech siedzial 15 lat i robil przy autach z grupy vag

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...