Tommy Gun Opublikowano 13 Maja 2012 Opublikowano 13 Maja 2012 Dzisiaj założyłem do swojego 1z sterownik 16 bitowy z Afna. Zrobiłem adaptację immo, przekręcam kluczyk po czym: Napięcie ładowania na liczniku lekko spadło, słychać było pyknięcie po czym napięcie wzrosło. Odpaliłem silnik i zaczął troszkę nierówno pracować. Przy kolejnej próbie odpalenia nie było już tego pyknięcia. Kolejna kwestia - Polski Vag pokazał taki błąd: 1268 - Nastawnik objętości - N146 poza specyfikacją - wartość dolna błąd sporadyczny. Wziąłem auto na przejażdżkę, ładnie wkręca się na obroty ale gdy dam mu gaz w podłogę to powyżej 2500 obrotów czułem wyraźne dławienie silnika. Po wszystkim założyłem poprzedni sterownik, wszystko super, żadnego błędu nastawnika, silnik chodzi równiutko. Czy ktoś ma jakiś pomysł dlaczego tak się działo ??
SotoM Opublikowano 13 Maja 2012 Opublikowano 13 Maja 2012 nie kazdy komputer od 1.9TDI badzie odpowiedni. zapalic zapali ale bedzie herezje tak jak sa teraz. numer sterownik musi sie zamieniac na jaks tam inna litere (czy moze zastąpic) a do tego pomysl - komputer z programem strujacym praca silnika AFN gdzie powietrze doładowania jest sterowane podciśnieniami a włozyłes go do 1Z gdzie jest inny program sterujacy a pow. doładowania sterowane jest nadcisnieniem. a po za tym każde A4 B5 TDI posiada 16 bitowe ECU. niewazne od mocy silnika. wiec zmiana ecu z innym programem nie da ci wiekszej mocy.
Tommy Gun Opublikowano 13 Maja 2012 Autor Opublikowano 13 Maja 2012 Kwestia już wyjaśniona - kolega podpiął Vaga i błąd ten był związany z dawką paliwa - wynosiła 1,2. Zmniejszyliśmy ją do ok. 2,6, dalsza regulacja wymaga poruszania nastawnikiem. Po zmniejszeniu silnik zaczął normalnie pracować. Później założyliśmy jeszcze drugi sterownik 16 bitowy z programem i auto zarąbiście jechało tyle że z kolei miało zbyt małą dawkę paliwę ok. 6,0 Sotom doceniam twoją chęć pomocy ale nie pisz o rzeczach o których nie masz pojęcia bo kogoś to wprowadzi w błąd... zobacz ile Audi 80 1z pomyka na kompach 16 bitowych.
SotoM Opublikowano 14 Maja 2012 Opublikowano 14 Maja 2012 Sotom doceniam twoją chęć pomocy ale nie pisz o rzeczach o których nie masz pojęcia mianowicie...?? o wielu rzeczach jeszcze nie wiem - zdradzisz mi ta cenna wiedze??
vauxhall95 Opublikowano 14 Maja 2012 Opublikowano 14 Maja 2012 pod warunkiem ze zmienisz cale sterowanie turbo razem z turbo na vtg
SotoM Opublikowano 14 Maja 2012 Opublikowano 14 Maja 2012 ja to doskonale wiem, pomyślałem ze czegoś nie wiem ze może nie trzeba zmieniać... bo np jak miałem golfa 3 1Z na 8bit i po zamonotowaniu 16bit z AHU to były wieksze mozliwosci do kręcenia wirusa- był bardziej wydajny ale zeby 1Z jedził bez problemowo nie przeładowujac na programie AFN to jak dla mnie nie realne... chyba ze koledze chodzi o moje bzdury ze napisałem ze w A4 były tylko 16bit ECU. a były tez 8bit o czym np nie wiedziałem... dlatego z utęsknieniem czekam na info..
simsonek Opublikowano 16 Maja 2012 Opublikowano 16 Maja 2012 A jak ja mam silnik AFF rok 1996 to tam też komp 16 bitów ?
spanky Opublikowano 16 Maja 2012 Opublikowano 16 Maja 2012 A jak ja mam silnik AFF rok 1996 to tam też komp 16 bitów ? tak
simsonek Opublikowano 17 Maja 2012 Opublikowano 17 Maja 2012 To jak mam w AFF orginalnie 75km to jak założę kompa od AHU 90km, zgram immo to i tak dalej bede miał 75km ?
spanky Opublikowano 18 Maja 2012 Opublikowano 18 Maja 2012 To jak mam w AFF orginalnie 75km to jak założę kompa od AHU 90km, zgram immo to i tak dalej bede miał 75km ? Napewno nie 90
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się