Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Tarcze , klocki tył - jak rozpoznać zacisk hamulca


imr_pl

Rekomendowane odpowiedzi

witam ,

posiadam od niedawna B5 ABC i chcę zmienić zestaw hamulcowy tył (stan obecnie zamontowanych wskazuje na to że są fabryczne :( ) dodatkowo w tylnym prawym kole od kilku dni słychać ocieranie ( podczas hamowania i jazdy na luzie , po naciśnięciu pedału hamulca czuc pod nogą pulsowanie - prawie jak ABS :) ) moje pytanie dotyczy identyfikacji zacisku hamulcowego oraz doboru zestawu tarcz i klocków - z mojej wiedzy wynika że stosowane były dwa rodzaje zacisków C43 oraz C38 , jak można je rozpoznać i w prawidłowy sposób dobrać tarcze i klocki do zainstalowanych zacisków.

pozdrawiam

Norbert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaciski masz żeliwne

klocki FDB222 lub FDB596

tarcze DDF830

musisz wymienic tez łozyska i "fajerki" od ABS-u

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poprawione, sorry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierścień od abs można przełożyć ze starego, tylko trzeba delikatnie go ściągać, bo jest żeliwny i lubi pękać. Ja w miejscu zapieczenia go na tarczy obrysowałem go śrubokrętem, a później przez drewienko delikatnie opukiwałem go dookoła. tak jest w afn...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a ten pierscień abs jak jest montowany? Na wcisk? Pare dni temu znalazłem w internecie fajne fotostory z wymiany łożysk, tarcz i klocków ale jakoś powtórnie nie mogę już znaleść, a szkoda bo muszę zmienić tarcze i klocki a jak tarcze to i łożyska a trochę sie tego boję bo nigdy tego nie robiłem. Moze dysponujecie jakimś fotostory lub zdjęciami które mogły by mi jakos pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wchodzi na wcisk, najlepiej pod jakąs prasą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wchodzi na wcisk, najlepiej pod jakąs prasą

Ja przekładałem ze starych tarcz. Zbiłem je przez otwory na śruby kół śrubokrętem. Po kolei przekładałem śrubokręt w każdą dziurkę i opukiwałem. Ważne jest, żeby śrubokręt przykładać możliwie blisko wewnętrznej osi (żeby nie wyginało pierścienia).

Przed nasadzeniem na nową tarczę przeszlifowałem wewn. powierzchnię papierem ściernym i wbiłem poprzez pręt - pukając w różnych punktach na obwodzie (nie na zębach, lecz najbliżej osi na płaskiej części pierścienia). Nie było specjalnie trudno. Na pewno nie warto używać do ściągania żadnego ściągacza, bo to poskutkuje tylko pokrzywieniem pierścieni. Ja próbowałem ściągaczem i pierścień się pokrzywił - potem straciłem godzinę czasu na jego prostowanie w imadle. Na szczęście udało się dosyć dokładnie go wyprostować a układ ABS działa bez zarzutu.

Panowie a ten pierscień abs jak jest montowany? Na wcisk? Pare dni temu znalazłem w internecie fajne fotostory z wymiany łożysk, tarcz i klocków ale jakoś powtórnie nie mogę już znaleść, a szkoda bo muszę zmienić tarcze i klocki a jak tarcze to i łożyska a trochę sie tego boję bo nigdy tego nie robiłem. Moze dysponujecie jakimś fotostory lub zdjęciami które mogły by mi jakos pomóc.

Nie ma strachu, wszystko idzie w miarę gładko. Mi najwięcej czasu zajął demontaż pierścienia segera w zacisku tylnym, ale nie wiem czy ty zaciski zamierzasz też regenerować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...