Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana silnika czy naprawa


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam. Dziś jadąc Do domu moim 1.8 20v zaczęla świecić kontrolka od oleju. Natychmiast zgasilem auto a tu nagle dym z pod maski idzie. Podniosłem maskę i widzę że górny wąż od chłodnicy wylecial i płyn chłodniczy uciekł. Ale zastanawia mnie fakt dlaczego Ehe zapaliła się kontrolka od płynu chłodniczego skoro go nie było już w zbiorniczku. Ale gdy auto zholowalismy Do domu silnik ostygł i wlalem wody to mi wywalą po chwili zbiorniczkiem wodę. Czyli silnik Do remontu. I zastanawiam się czy warto naprawiać czy kupić inny silnik? Obecny silnik na przebieg rzędu 150tys. Czy przyczyną tego przypadku mogło być to że termostat się nie otwart i płyn się Zagotowal i zrobił ciśnienie tylko skoro się płyn Zagotowal to czemu temperatura była cały czas na 90stopni. Doradzi mi ktoś Co lepiej było by zrobić.? Pozdrawiam paweł

Opublikowano

Trudno coś z tego opisu wywnioskować ale jak na mój gust to tylko uszczelka pod głowica padła jak zbiorniczkiem wode wyrzuca.

Trzeba psrwdzić głowicę czy cała. Jeśli tak to 600zł i masz nową uszczelkę i po zabawie. Oczywiście należy znaleźć przyczynę przegrzania silnika.

---------- Post dopisany at 22:26 ---------- Poprzedni post napisany at 22:26 ----------

Trudno coś z tego opisu wywnioskować ale jak na mój gust to tylko uszczelka pod głowica padła jak zbiorniczkiem wode wyrzuca.

Trzeba psrwdzić głowicę czy cała. Jeśli tak to 600zł i masz nową uszczelkę i po zabawie. Oczywiście należy znaleźć przyczynę przegrzania silnika.

Opublikowano

niby zawory nie pukają na zimnym silniku więc zostało by splanowac głowice i kupić uszczelke ale nie wiem jak tam gumki zawórowe

---------- Post dopisany at 22:39 ---------- Poprzedni post napisany at 22:37 ----------

a jak długo jechałem bez wody to nie wiem. Bo odziwo nie zapaliła mi się kontrolka od płynu ani wskaźnik nie pokazał więcej niż 90st. Dopiero coś zaczęło się dziać jak olej zaczą się zapalac no to wtedy szybko gasilem

---------- Post dopisany at 22:39 ---------- Poprzedni post napisany at 22:39 ----------

a jak długo jechałem bez wody to nie wiem. Bo odziwo nie zapaliła mi się kontrolka od płynu ani wskaźnik nie pokazał więcej niż 90st. Dopiero coś zaczęło się dziać jak olej zaczą się zapalac no to wtedy szybko gasilem

---------- Post dopisany at 22:42 ---------- Poprzedni post napisany at 22:39 ----------

myślałem też już o innym silniku ale mam nadzieję że nic więcej nie dojdzie Do naprawy. Tylko zastanawia mnie fakt dlaczego nie zapaliła mi się kontrolka od płynu

---------- Post dopisany at 22:42 ---------- Poprzedni post napisany at 22:42 ----------

myślałem też już o innym silniku ale mam nadzieję że nic więcej nie dojdzie Do naprawy. Tylko zastanawia mnie fakt dlaczego nie zapaliła mi się kontrolka od płynu

Opublikowano

Uszkodzony czujnik/niepodpięty lub syf go zablokował w pozycji górnej i nie opadł razem z poziomem płynu w zbiorniczku.

Reasumując zapalasz silnik pracuje normalnie i po jakims czase wywala góra płyn? Jak silnik pracuje na zimno ida bąble do zbiorniczka? Czuć spaliny w nim?

Termostat puszcza obiec na chłodnicę?

Pasek na pompie wody jest? Pompa obraca sie, pracuje?

---------- Post dopisany at 22:52 ---------- Poprzedni post napisany at 22:52 ----------

Uszkodzony czujnik/niepodpięty lub syf go zablokował w pozycji górnej i nie opadł razem z poziomem płynu w zbiorniczku.

Reasumując zapalasz silnik pracuje normalnie i po jakims czase wywala góra płyn? Jak silnik pracuje na zimno ida bąble do zbiorniczka? Czuć spaliny w nim?

Termostat puszcza obiec na chłodnicę?

Pasek na pompie wody jest? Pompa obraca sie, pracuje?

Opublikowano

tak jak odpale zimny to delikatnie idą babelki a jak się nagrzeje to wzywała góra wodę. Pompą wody dobra jest znaczy się kręci się. A czy obieg był mały czy duży to trudno mi to ocenić bo nie Jestem pewny. Ale gdyby był mały obieg to czy wąż od chłodnicy by wyszczelil?

Opublikowano

Kolego mechanik niech zdejmię głowicę i oceni co jest do zrobienia, głowicę trzeba sprawdzić na szczelność i wtedy będziesz wiedział z drugim motorem możesz trafić albo mieć pecha mi sie zdaje uszczelka ale rozbierzcie silnik i wtedy wróżcie bo tak na forum to można z fusów czekam na dalsze posty o rozwiązanie problemu:decayed:

Opublikowano

Nie słuchaj i nic nie rób z głowica. Najpierw diagnoza, głowicę zawsze zdjąc możesz.

Wyjmij termostat i sprawdz go w garnku czy działa.

Pasowało by zdemontować pompę wody i zobaczyć czy wirnik sie nie urwał.

Próba na obecność CO2 wyjaśniła by sprawę czy uszczelka padła ale do tego trzeba sie do mechanika dotoczyć co ma taki sprzęt.

Jęsli powyższe elementy będą ok a próba na Co2 wyjdzie pozytywna to trzeba głowicę zwalać.

---------- Post dopisany at 14:36 ---------- Poprzedni post napisany at 14:36 ----------

Nie słuchaj i nic nie rób z głowica. Najpierw diagnoza, głowicę zawsze zdjąc możesz.

Wyjmij termostat i sprawdz go w garnku czy działa.

Pasowało by zdemontować pompę wody i zobaczyć czy wirnik sie nie urwał.

Próba na obecność CO2 wyjaśniła by sprawę czy uszczelka padła ale do tego trzeba sie do mechanika dotoczyć co ma taki sprzęt.

Jęsli powyższe elementy będą ok a próba na Co2 wyjdzie pozytywna to trzeba głowicę zwalać.

Opublikowano

układ chłodzący odpowietrzony ? bo tez moze wywalac, nie wiem w tym modelu ale czy pompa wody nie jest na rozrzadzie ?

Opublikowano

Ja na twoim miejscu też pierwsze co to szukałbym w termostacie, tak jak pisał kolega wyżej. Wygląda na to że się nie otwiera

Opublikowano

koledzy Może jutro wezmę się Za rozkręcanie i zobaczę Co tam siedzi ale tak jak piszecię najpierw sprawdze termostat i pompę wody. Narazię to mi plany pokrzyżowało to auto ale cóż jak znajdę trochę czasu to będę robił. A obecnie to muszę się odbijać b trujka Hehe stare ale jeszcze mnie nigdy nie zawiodło a miało iść na sprzedaż ale jednak w domu zostanie. Odezwę się niedługo. Pozdrawiam paweł

---------- Post dopisany 21-05-2012 at 22:32 ---------- Poprzedni post napisany 20-05-2012 at 10:13 ----------

no i rozebrałem i wciąglem termostat. Sprawdziłem go w garnku i otwiera się. Pompą wody również dobra.

---------- Post dopisany at 22:32 ---------- Poprzedni post napisany at 22:32 ----------

no i rozebrałem i wciąglem termostat. Sprawdziłem go w garnku i otwiera się. Pompą wody również dobra.

---------- Post dopisany at 22:35 ---------- Poprzedni post napisany at 22:32 ----------

układ odpowietrzony a pompą wody jest na osobnym pasku

---------- Post dopisany at 22:35 ---------- Poprzedni post napisany at 22:35 ----------

układ odpowietrzony a pompą wody jest na osobnym pasku

---------- Post dopisany 22-05-2012 at 22:46 ---------- Poprzedni post napisany 21-05-2012 at 22:35 ----------

a więc postanowiłem ściągnąć głowice. Rozbroilem i zawiozłem Do szlifu. I okaZalo się że jest delikatnie krzywa. Wymienię jeszcze i gumki zawórowe i dotre zawory ale to jutro. I myślę że jak złoże silnik to będzie teraz wszystko ok. Ino muszę jeszcze wyczyścić przepustnice bo mam wyciągniętą.

---------- Post dopisany at 22:46 ---------- Poprzedni post napisany at 22:46 ----------

a więc postanowiłem ściągnąć głowice. Rozbroilem i zawiozłem Do szlifu. I okaZalo się że jest delikatnie krzywa. Wymienię jeszcze i gumki zawórowe i dotre zawory ale to jutro. I myślę że jak złoże silnik to będzie teraz wszystko ok. Ino muszę jeszcze wyczyścić przepustnice bo mam wyciągniętą.

Opublikowano

Określ dokładniej w jaki sposób sprawdziłeś pompę płynu chodzącego

Opublikowano

koledzy czy jest możliwe aby pękła głowica między kanałem wodnym a wydechowym tak sama z siebie?, bo na to wygląda że gdy pękła głowica to w układzie wodnym zaczęło robić się ciśnienie i wystrzelił wąż od chłodnicy.

Opublikowano

Jest mozliwe od temperatury , zrob remont silnika odrazu nowe uszczelki wszsytkie splanuj głowice ile tylko jest to mozliwe a ta na złom bo spawac to nie ma co

Opublikowano

a czy blok nie dostał też popalic od przegrzania?

Opublikowano

Blok jest mocny, jeżeli nie pękł w co wątpię to nic mu nie będzie, Mocne to pęknięcie głowicy? Aha, jak będziesz wymieniał głowicę wymień też koniecznie ten termostat, bo wydaje mi się, że skubaniec się zaciął..

Opublikowano

zbiorniczkiem wody paruje i to dość mocno. I bardzo szybko silnik się nagrzewa. Termostat jest już nowy. Podjolem decyzję że wymienię silnik. Bo jak wlalem nafty na tłoki to chwilą moment znikła. Więc pierścienie Do wymiany. nie wiadomo jak wygląda wał i panewki. Na to wygląda że silnik jest konkretnie przegrząny

Opublikowano

A skąd wiesz, że silnik, który kupisz będzie lepszy?

Ja właśnie jestem w trakcie "małego" remontu ADR-a. Brał mi olej, więc robię głowicę, wymieniam pierścienie, honowałem cylindry. Oczywiście na koniec nowe uszczelki i płyny.

Pomimo bliżej nieokreślonego przebiegu silnika(okazało się, że jest 2 lata młodszy od reszty auta) panewki są w dobrym stanie, cylindry gładkie, więc honowanie było konieczne.

Po takiej naprawie jest duża szansa, że silnik będzie jeszcze długo służył. Przynajmniej wiem, co będę miał pod maską.

Te silniki opuściły fabrykę dość dawno i jest duża szansa trafienia kolejnego złomu. Dojdzie koszt przekładki i impreza przestaje się opłacać.

Ja jestem za remontem.

Opublikowano

Jeżeli wywala Ci po przegrzaniu wodę zbiornikiem wyrównawczym to na 100% problem z głowicą i pęknięcie.

Pzdr

Opublikowano

przegrzany był Do takiego stopnia że aż kontrolka oleju się zapaliła. W poznaniu Za kapitalny remont bloku chcą ok 2 tys i nie dają gwarancji bo silnik przegrzany

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...