nina_1982 Opublikowano 11 Maja 2008 Opublikowano 11 Maja 2008 Witam Mam od niedawna Audi A4 B6 kombi 1.8T z 2002r. Wszystko super i rewelacja. Ale od niedawna pokazuje mi często temperature okolo 50-70 stopni, chyba to za mało. A dziś nagle prawie 130 ! Na szczeście prawie pod domem. Wyłączyłam auto, po jakims czasie włączyłam auto odkręciłam korek od płynu od chłodnicy no i leci powietrze. Dolałam płynu no i włączyłam auto i temperatura juz stoi na 90 stopni ale cały czas leci powietrze, (miałam tak kiedys w Astrze i tak sie odpowietrzyło). Ale najgorsze jest to że nagle coś zazgrzytało i zgrzyta w silniku, ufff. Wyłączyłam na razie nie mam zamiaru włączać. Teraz moje pytanie, co to może być??? Czy to pompa wodna? Czy coś gorszego, nie znam sie za bardzo. Miał ktos cos podobnego? Pliss help!! Wiem, że w serwisie zrobią ale boje sie ze uff 5tys, moze z pomocą jakiego znajowego i książki dam rade. Pozdro wszystkich pomocnych. * stosuj prosze prefix, oraz popraw kod silnika w profilu w b6 nie bylo silnikow aeb [Musashi]
lukaszek13ns Opublikowano 11 Maja 2008 Opublikowano 11 Maja 2008 Ale od niedawna pokazuje mi często temperature okolo 50-70 stopni, bez mechanika sie nie obejdzie ale na serwis nie musisz jechac. Zdecydowanie za malo ma trzymac caly czas 90 plus minus 2 stopnie masz do wymiany czujnik temperatury lub termostat ale raczej termostat, koszt to 85zl z uszczelka orginal i taki kupuj, sprawdz jeszcze temperature na na VAgu bo licznik pokazuje nie dokladnie co do powietrza a raczej cisnienia w zbiorniczku to normalne ze jak go odkrecisz a plyn jest cieply to wtedy syknie po prostu wtedy wypuszczasz cisnienie z ukladu chlodzenia, gdy jest ono za duze to korek ma specjalny zaworek i sam go upuszcza. Co do zgrzytu to wiele rzeczy moze zgrzytac w aucie zgrzyt wystepuje caly czas czy raz na jakis czas i mniej wiecej z ktorej strony silnika jest slyszalny, gdy by to byla pompa wody to caly czas by ci gotowalo wode i temeratura byla by wysoka, moze tez zgrzytac sprzeglo wiskozowe odpowiedzialne za chlodzenie chlodnicy. Wydaje mi sie po prostu ze przyciol sie termostat pierwsze na duzym obiegu wtedy temperatura byla miedzy 50 a 70 a puzniej na duzym. Musisz sprawdzic termostat a najlepiej go wymienic tak jak pisalem koszty nie wielkie sprawdzic pompe wody i wiskoze.
Musashi Opublikowano 11 Maja 2008 Opublikowano 11 Maja 2008 powachaj czy ze zbiorniczka plynu nie smierdzi spalinami, i nie ma tlustych oczek. sprawdz poziom oleju i jego wyglad na bagnecie.
nina_1982 Opublikowano 11 Maja 2008 Autor Opublikowano 11 Maja 2008 Nic nie czuć ze zbiorniczka i nie ma oczek oleju. A teraz zauważylam ze tez kapie woda, chyba spod pompy. No jeśli to termostat lub/i pompa to powiedzcie czy można to samemu wymienić? W ogóle jest jakaś książka napraw do Audi A4 b6 Avant?? I wie może ktoś ile za taką robotę wzięliby w servisie, tzn za wymianę pompy i termostatu?? Jak miałam Astre to kolega też mi wymieniał właśnie pompę i dał rade, choć z książką w "ręku", a w Audi?? Dzięki za odzew. Pozdrowka
lukaszek13ns Opublikowano 11 Maja 2008 Opublikowano 11 Maja 2008 Jesli cieknie plyn z pompy to problem rozwiazany, wiadomo ze pompa jest na wykonczeniu, wymiana samego termostatu to 20minut gdyz termostat znajduje sie w obudowie pompy wody po odkreceniu oslony pod silnikiem mam go na wierzchu wtedy spuszczamy plyn z ukladu zciagamy przewod odkrecamy dwie srubki i kruciec odchodzi a nad nim jest termostat z pompa jest troszke gorzej trzeba zdemontowac zderzak i caly pas przedni ze by bylo dojscie, wymontowac chlodnice, i w nie ktorych przypadkach alternator ja u siebie tego nie robilem, odkrecic zciagnac pasek i kolo pasowe z pompy, odpiac weze i dopiero wtedy zabrac sie za odkrecanie pompy. Troszke roboty z ty jest w serwisie zaplacisz za roboczo godzienie mowa o ASO nie mam pojecia ile za to biora ale zkasowali by cie tylko za wymiane pompy bo termostat czy tak czy tak to musza wyciagnac, musisz zadzwonic i zapytac. W astrze pompa wody jest napedzana paskiem rozrzadu i jest dosc dobre dojscie, a w A4 nie stety nie. Ksiazka do A4 B5 widzialem a do B6 nie jestem pewny czy jest Samemu to zalezy kto to bedzie robil i czy ma jakies pojecie o mechanice z ksiazka nie zawsze jest tak pieknie podczas wymiany moga sie pojawic problemy ktorych ksiazka nie opisuje czesto sie tak zdaza.
nina_1982 Opublikowano 13 Maja 2008 Autor Opublikowano 13 Maja 2008 Oki, dzięki, to w sobote biore się z tatą za wymiane pompy (oczywiście jako organ nadzorujący Tylko prosze jeszcze o jedną informację, a mianowicie, czy potrzebne będą jakieś specjalne klucze?? Ewentualnie można się bez takich obyć?
lukaszek13ns Opublikowano 14 Maja 2008 Opublikowano 14 Maja 2008 Oprucz kapletu dobrych zwyklych kluczy plaskich oczkowych, potrzebujesz kaplet nasadek na grzechotke 1/2 i 1/4, oczywiscie grzechotki i przedluzki sredniej dlugosci na 1/4 i 1/2. Srubokret plaski i krzyzak i z tego co pamietam to torxsy najlepiej kaplet od 15 do 40.
zibizab Opublikowano 14 Maja 2008 Opublikowano 14 Maja 2008 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e9132a22aea98ed1.html http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=401b46182db50813
lukaszek13ns Opublikowano 14 Maja 2008 Opublikowano 14 Maja 2008 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/448d7a5856b0e24e.html Wszystko ok tylko kolezanka ma silnik 1.8T a na rysuneczku jest 1.6 gdzie pompe napedza pasek rozrzadu, a w 1,8T jest troche inaczej.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się