Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Trzęsie przy gaszeniu silnika-klapka czy dwumas?


EnDrIu`

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Ostatnio przy gaszeniu zauwazylem trzesienie cala buda. Kolega powiedzial mi, ze mozna sprawdzic czy to dwumas wciskajac sprzeglo przy gaszeniu-okazalo sie, ze jest bez roznicy czy gasze z wcisnietym sprzeglem czy bez. Mowil, ze mial to samo u siebie w A3 i winna okazala sie klapka, ktora zamyka chyba doplyw powietrza do silnika (nie wiem dokladnie, ale tlumaczyl mi, ze benzyniak po prostu przestaje podawac iske na swiece a diesle maja taka wlasnie klapke). Co o tym sadzicie? Nie ma trzesienia podczas zapalania, dawania gazu przy wysokim biegu na niskich obrotach, w serwisie podlaczyli mi auto na komputer i powiedzieli, ze pompowtryski sa jak nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może być klapa gasząca jak mam wywalony EGR i jak gaszę auto to trochę telepie budą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klapę masz razem z egr. Sprawdź czy podczas wyłączania zapłonu jest reakcja zaworka N18 oraz czy rusza się siłownik klapy gaszącej. Może wystarczy wyjąć i dokładnie wymyć cały egr wraz z klapą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klapę masz razem z egr. Sprawdź czy podczas wyłączania zapłonu jest reakcja zaworka N18 oraz czy rusza się siłownik klapy gaszącej. Może wystarczy wyjąć i dokładnie wymyć cały egr wraz z klapą.

Dzieki:)

---------- Post dopisany at 11:32 ---------- Poprzedni post napisany at 11:32 ----------

Klapę masz razem z egr. Sprawdź czy podczas wyłączania zapłonu jest reakcja zaworka N18 oraz czy rusza się siłownik klapy gaszącej. Może wystarczy wyjąć i dokładnie wymyć cały egr wraz z klapą.

Dzieki:)

---------- Post dopisany 03-06-2012 at 15:12 ---------- Poprzedni post napisany 27-05-2012 at 11:32 ----------

Diagnoza trafna :) przewod podcisnienia byl popekany. Wymienilem i wszystko wrocilo do normy:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Ostatnio przy gaszeniu zauwazylem trzesienie cala buda. Kolega powiedzial mi, ze mozna sprawdzic czy to dwumas wciskajac sprzeglo przy gaszeniu-okazalo sie, ze jest bez roznicy czy gasze z wcisnietym sprzeglem czy bez. Mowil, ze mial to samo u siebie w A3 i winna okazala sie klapka, ktora zamyka chyba doplyw powietrza do silnika (nie wiem dokladnie, ale tlumaczyl mi, ze benzyniak po prostu przestaje podawac iske na swiece a diesle maja taka wlasnie klapke). Co o tym sadzicie? Nie ma trzesienia podczas zapalania, dawania gazu przy wysokim biegu na niskich obrotach, w serwisie podlaczyli mi auto na komputer i powiedzieli, ze pompowtryski sa jak nowe.

ero

Żeby mieć pewność w jakim stanie są pompki trzeba je wyjąć, samo odczytanie wartości wyświetlonych na kompie nie wystarczy;) ... Najważniejsze, że udało Ci się rozwiązać problem, pozdro :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie jest ta klapa gaszaca? Jak wyglada?
jeżeli pytasz o samochód który masz w profilu to u siebie jej nie znajdziesz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak pytam o AFN. To co odpowiadac moze za telepanie buda podczas odpalenia i gaszenia auta. Kolega uparl sie ze diesel tak ma a ktos inny mowil ze nie powinno telepac. To moj pierwszy diesel wiec nie wiem sam.
jeżeli nic ci sie nie tłucze to masz wszystko ok ten typ tak ma :decayed:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz jeszcze posłuchać przy gaszeniu (przy otwarych drzwiach np) czy nie słychać metalicznego dźwięku, jeśli tak to dwumas może kończyć sie. Co nie oznacza, że zaraz sie popsuje. U mnie też telepie, mam AFNa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ponawiam pytanie jaką średnicę maja przewody podcisnieniowe i ile metrów kupic? BTW czy te przewody steruja takze praca turbo? Dzis zauwazyłem, że auto zachowuje mi się jak benzyniak...dostaje kopa na wysokich obrotach na niskich jedzie jakby bez turbo...po docisnieciu przewodow samochod zaczal jezdzic jak dawniej.

---------- Post dopisany 23-06-2012 at 15:41 ---------- Poprzedni post napisany 12-06-2012 at 21:31 ----------

Dla potomnych;) przewody maja sr. 40 mm. Po ich wymianie trzesienie autem oraz problemy z ladowaniem turbo ustaly:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...