aleksxvz1 Opublikowano 29 Maja 2012 Opublikowano 29 Maja 2012 jak sie wumienia i ustawia pompe wtryskowa .pompa jest bez koła zembatego audi a4 b5 silnik ahu 1.9 tdi 1997 rok 90 km. ---------- Post dopisany 29-05-2012 at 06:59 ---------- Poprzedni post napisany 28-05-2012 at 18:11 ---------- chyba pompy wtryskowej w silnikach ahu nie wymienia sie poprostu stara odkrecam a nowa montuje na stare koło zebate i dokrecam. Po robocie ---------- Post dopisany at 16:08 ---------- Poprzedni post napisany at 06:59 ---------- nikt nic nie napisze
aleksxvz1 Opublikowano 1 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 1 Czerwca 2012 dziekuje bardzo.. nie wymieniam całej ,ale moze byc roznie
Sztomel Opublikowano 2 Czerwca 2012 Opublikowano 2 Czerwca 2012 W każdym silniku wymienia się pompę wtryskową jeśli obecna się do tego kwalifikuje (w szczegóły powodów nie wnikam). Jeśli nową masz bez koła pasowego to musisz przełożyć koło ze starej. Czynności wykonuje się tak jak podczas wymiany paska rozrządu - ot cała filozofia - z uwzględnieniem poprawnego ustawienia kąta początku tłoczenia czyli kąta wtrysku.
aleksxvz1 Opublikowano 9 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 9 Czerwca 2012 czy nowy nastawnik trzeba ustawiac vagiem bo w starej miałem grupa 1 . 3pozycja 0.740v a w nowym nastawniku jest 0.620v o szybka odpowiedzi
Grzesiekkbc Opublikowano 13 Czerwca 2012 Opublikowano 13 Czerwca 2012 Otwarty, wstępnie zamontowany nastawnik połączyć z ECU. Włączyć zapłon, jednak nie uruchamiać silnika. Na Vag-u, jak to wyjaśniono w przygotowaniach, obserwować napięcie czujnika (blok 1 wartość 3) i przesuwać ramię obrotowe czujnika aż do uzyskania wartości wcześniej zanotowanej. Kiedy wartość ta zostanie osiągnięta, śrubę Torx lekko dokręcić i założyć górną pokrywę. Wartość zmieni się przy tym lekko (pomiar indukcyjny). Przesunąć więc ramię o wartość błędu tak, żeby przy zamkniętej pokrywie uzyskać właściwą odczytaną wcześniej wartość. Wtedy dokręcić śrubę Torx właściwie i dokręcić dobrze pokrywę nastawnika ---------- Post dopisany at 13:11 ---------- Poprzedni post napisany at 13:08 ---------- Pytanie o foto. Czy trzeba przy tej regulacji trzymać kluczem śrubę zaznaczoną na żółto? czy wystarczy założyć torksa i po prostu kręcić? <br /><br />
lutas Opublikowano 13 Czerwca 2012 Opublikowano 13 Czerwca 2012 Pytanie o foto. Czy trzeba przy tej regulacji trzymać kluczem śrubę zaznaczoną na żółto? czy wystarczy założyć torksa i po prostu kręcić? Śrubę zaznaczoną czerwonym kółkiem (torx) odkręcasz i wyciągasz. Potem musisz poluzować ramię czujnika - bierzesz dwa klucze 10 płaskie lub oczkowe i teraz tak: Jednym łapiesz śrubę zaznaczoną żółtym kółkiem, drugim łapiesz z drugiej strony nastawnika (jest miejsce pasujące dla klucza) - nieco powyżej dzyndzla wchodzącego w pompę. Jak już złapiesz z jednej i drugiej strony to poluzowujesz ramię czujnika - czyli jednym kluczem kręcisz w jedną stronę, a drugim w drugą (bez znaczenia którym w lewo, a którym w prawo) - chodzi tylko o poluzowanie. Jak już poluzujesz to wsadzasz nastawnik do pompy (musisz się upewnić czy trzpień wszedł w pierścień pompy) podłączasz wtyczkę nastawnika i ustawiasz wg powyższej instrukcji. Jak już ustawisz odpowiednią wartość to dokręcasz Torxa.
Grzesiekkbc Opublikowano 13 Czerwca 2012 Opublikowano 13 Czerwca 2012 O kurde to chyba się za to nie wezmę sam bo coś to trudno wygląda. Ogólnie muszę wyjąć nastawnik co się wiąże z wymianą uszczelek? U mnie mam 0,640 napięcia i ogólnie auto mam po chipie, na starej pomnie z 1z jechało górą ładnie na tej co teraz mam z afn po wyżej 3000obr już nie chce jechać za bardzo i podkapca. Na dole mam moc w aucie i ciągnie pięknie. Piszecie że jak jest np 0,600 to auto nie ma mocy na górze i u mnie ogólnie tak jest. Muszę sobie jakiś wolny dzień na to zorganizować i podziałamy.
lutas Opublikowano 13 Czerwca 2012 Opublikowano 13 Czerwca 2012 Ogólnie muszę wyjąć nastawnik co się wiąże z wymianą uszczelek? Tak, musisz wyjąć nastawnik i wymienić 2 uszczelki - jedną pod dekielkiem nastawnika, a drugą pod samym nastawnikiem.
Grzesiekkbc Opublikowano 13 Czerwca 2012 Opublikowano 13 Czerwca 2012 Koledzy ostanie pytania. Co się zmieni w pracy silnika jak ustawię wsio na poprawnie czyli napięcie dam na 0.740 zamiast tego co mam teraz 0.640? Dałem sobie dzisiaj dawkę paliwa z 4.4 na 3.2 i po odpaleniu kopci a na polu nie ma przecież mrozu to by oznaczało że wtryski leją czy jak? Podczas jazdy jak mu wcisnę pedał gazu do oporu to czarna chmura za mną jest ja dawce 4.4 było co najmniej 2x mniej dymu.
lutas Opublikowano 13 Czerwca 2012 Opublikowano 13 Czerwca 2012 Najpierw ustaw czujnik przesuwu jak należy (0.720-0.740) a potem dopiero ustawiaj dawkę - a nie odwrotnie. Wtedy się okaże czy będzie kopcić czy nie.
OLIVER Opublikowano 14 Czerwca 2012 Opublikowano 14 Czerwca 2012 Raczej jak ustawisz napięciena 0,740 to dawka jeszcze Ci spadnie ja tak miałem ..ale mnie nie kopcił ...Jak tak będzie a podniesiesz jeszcze dawkę to co bedzie z tyłu za tobą widać?..Obym się mylił ..Proponuję zrobić komplet logów i zamieścić na forum a Koledzy na pewno postawią diagnoze kopcenia
Grzesiekkbc Opublikowano 14 Czerwca 2012 Opublikowano 14 Czerwca 2012 Już wklejałem raz i nic nie wyszło na nich, dmucha dobrze, podlewa dobrze. Nie wiem co może być, ogólnie w Godula twierdzą że podmiana pompy wtryskowej z 1z na afn ma duży wpływ na to że kopci.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się