teeree Opublikowano 6 Czerwca 2012 Opublikowano 6 Czerwca 2012 Witam, zakladam hak do B5 , i mam kilka pytan moze ktos cos wie? 1. czy potrzebuje jakis modul? do B5 lift 99-01? Czy brak modulu zaburzy prace fis'a? 2. Czy ktos sie orientuje gdzie dokupie wtyczki (takie jak na zdjeciu z tej aukcji ORYGINAL WIAZKA DO HAK HOLOWNICZY AUDI A4 SEDAN (2319346312) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej., wtyczka zenska) Nie ukrywam ze 154zl za wiazke to sporo, mozna kupic zwykla wiazke juz od 30zl , ale chcialbym miec to podpiete na kostki/wtyczki pod lampy, np tu WIĄZKA EL. hak hol. VW Bora Golf IV Polo (2382634152) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. jest wiazka z wtyczkami ale czy z bory pasuje do audi? ---------- Post dopisany 06-06-2012 at 16:43 ---------- Poprzedni post napisany 01-06-2012 at 23:05 ---------- dopisany>> 1.Podobno modul do B5 nie jest potrzebny, (moduł montowany dopiero od modelu B6) 2. Wtyczki meskie/zenskie juz mam, Dodatkowe pytanie Czy orientuje sie ktoś czy wtyczki do tylnich lamp w vw passsat B5 sa takie same jak do audi B5? Bo jesli tak to na allegro sprzedajacy wiazki do audi ma tez wiazki do passata, tansze o 40zl, na malym zdjeciu widac ze wtyczka jest podobna, ale czy taka sama?
marjon Opublikowano 6 Czerwca 2012 Opublikowano 6 Czerwca 2012 ja podpinalem ostatnio bezposrednio do lamp bez zadnej zabawy w moduly czy wtyczki smieszne i dziala ok:wink:
Pro-Logic Opublikowano 6 Czerwca 2012 Opublikowano 6 Czerwca 2012 Jeśli masz info o spalonej żarówce na fisie to potrzebny jest moduł.
teeree Opublikowano 8 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 8 Czerwca 2012 Jeśli masz info o spalonej żarówce na fisie to potrzebny jest moduł. no mam "pelen fis", wyswietla jak zarowka sie spali, czyli potrzebuje modul? Jestes pewien? Bo już kurcze zglupiałem, na forach internetowych jedni twierdza ze nie trzeba, a inni ze trzeba, a nie jest tak ze modul dopiero od modelu B6?
Pro-Logic Opublikowano 8 Czerwca 2012 Opublikowano 8 Czerwca 2012 Moduł spełnia dwie funkcje oddziela instalacje samochodu od instalacji przyczepki w razie zwarcia w przyczepce nie spali się instalacja w aucie no i moduł jest potrzebny do prawidłowego działania fisa i innych komputerów pokładowych w różnych autach.
teeree Opublikowano 10 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 10 Czerwca 2012 napisalem do kilku sprzedawcow moduly , wiazki do hakow, nie mam jeszcze wszystkich odpowiedzi ale jeden napisal ze modul dopiero od modelu B6 gdzie instalacja can-bus, a drugi ze przewaznie moduly montuje sie od 2000r, Poszukalem na allegro i sa oryginalne moduly ale do B6 oznaczenie 8E0, a do B5 nie ma zadnego, W zasadzie to co piszesz (Pro-Logic) , ze jesli ma sie licznik z komputerem gdzie pokazuje 'spalone zarowki' to ma byc modul? Wydaje sie to oczywiste, Moze ktos (uzytkownicy B5 lift z pelnym fisem co montowali hak) to jeszcze potwierdzic?
bolo73 Opublikowano 10 Czerwca 2012 Opublikowano 10 Czerwca 2012 W B5 z pełnym FIS-em nie potrzebujesz modułu haka. Wszystko, łącznie z FIS-em, działa jak należy. Kłopoty współpracy FIS-u i przyczepy pojawiają się wtedy, gdy montujący hak idzie na łatwiznę i oba styki świateł pozycyjnych w gnieździe przyczepy podepnie pod jedną lampę. Po podpięciu przyczepy obciążenie jednego z obwodów świateł pozycyjnych jest wyraźnie mniejsze i FIS sygnalizuje przepaloną żarówkę. Sytuacja jest podobna, jeżeli trafisz na przyczepę, w której oba światła pozycyjne są podpięte pod tylko jeden pin we wtyczce. Jeżeli wszystko jest jak trzeba, czyli lewa żarówka pozycyjna przyczepy jest podpięta do lewej lampy a prawa do prawej, FIS działa prawidłowo, co więcej, FIS sygnalizuje faktyczne przepalenie żarówki w przyczepie, co jest bardzo wygodne. Często kłopoty powoduje podświetlenie tablicy rejestracyjnej przyczepy, jeżeli jest realizowane osobną lampą podpiętą pod lewą lub prawą lampę przyczepy. W takim przypadku rozwiązaniem jest zmostkowanie obwodów lewej i prawej żarówki pozycyjnej, koniecznie w instalacji przyczepy, nie samochodu. Traci się wtedy jednak sygnalizację spalonej żarówki w przyczepie. Chyba, że w lampie podświetlenia rejestracji są dwie żarówki, wtedy jedną podpinamy pod lewą a drugą pod prawą żarówkę pozycyjną przyczepy.
bool3k Opublikowano 27 Czerwca 2012 Opublikowano 27 Czerwca 2012 Bardzo dobra odpowiedź na pytanie bo akurat mam A4 z 96r. z FIS i wczoraj podłączałem złącze bez modułu. Na razie nie mogłem przetestować komputera bo nie mam przyczepy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się