Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.9 TDI 115 KM - Jak jeździć ekonomicznie ?


piotrekneo18

Rekomendowane odpowiedzi

1.Co sądzicie o moim silniku ? Czy jeśli leję do niego dobry olej CASTROL z normą 505.01 + paliwo tylko na BP : Ultimate ON czy nie będę miał żadnych problemów eksploatacyjnych i będę się cieszył z jazdy ?

2.A druga sprawa jak jeździć ekonomicznie, tzn. tak aby spalił jak najmniej ? W moim poprzednim samochodzie (benzyna) stosowałem zasady ecodrivingu i muszę powiedzieć, że dawało to wymierne rezultaty :) Chciałbym to samo zastosować w dieslu, tylko nie wiem jak dokładnie jeździć aby np. nie zapiec turbiny ? Na zimnym silniku, nie katuję go, powoli zmieniam biegi, nie strzelam ze sprzęgła - ochrona koła dwumasowego, biegi zmieniam przy góra 2400 obrotów, i na 5 biegu jadę pomiędzy 90 a 100 km/h wtedy obroty osiąga przy maksymalnym momencie obrotowym ~1900-2000, czy aby dobrze jeżdzę i nie zajeżdżam tego silnika ? Powiedzcie mi jak jeździć ekonomicznie a zarazem tak, żeby uchronić koło dwumasowe i turbinę ? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Należy przyspieszać szybko wciskając 3/4 pedału przyśpieszenia. Jazda 90/100 km/h jest jak najbardziej ok. Jednak pamiętaj o tym, aby od czasu do czasu "przeczyścić zawory", w szczególności z uwagi na turbinę. Jazda emerycka, tzw. PSJ na dłuższą metę wykończy turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Jazda emerycka, tzw. PSJ na dłuższą metę wykończy turbo." - tyczy się raczej tylko aut które mają silniki w nie najlepszej kondycji.

jeśli auto nie kopci, układ wtryskowy i turbo trzymają prawidłowe parametry robocze to nie ma szans aby przez zbyt emerycką jazdę zapiekła się zmienna geometria w turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lutas dzięki za odpowiedź :) Jednak powiedz mi odnośnie wciskania 3/4 pedału (bo o tym już też czytałem) czy :

1.można to robić dopiero na rozgrzanym silniku a dopóki się nie rozgrzeje delikatnie operować gazem ?

2.Wiem, że wg. danych i charakterystyk dla tego silnika maksymalna moc jest w okolicy 4100 obrotów, jednak chciałbym uzyskać informację czy (oczywiście przy rozgrzanym silniku) mogę zmieniać biegi przy np. 3000 obrotów i będzie to równoznaczne z "przeczyszczeniem" silnika ? W benzynie byłem przyzwyczajony do takich obrotów, ale jeżdząc ekonomicznie starałem się tylko raz na jakiś czas jeździć ciut więcej powyżej 3000 obrotów, mniej więcej raz na tydzień.

3.Czy wciskając 3/4 pedału tyczy się to jazdy za każdym razem, czy tylko w momencie "przedmuchiwania" silnika

Bardzo przepraszam za wszystkie wymienione wyżej pytania, z pewnością głupie, ale jeździć dieslem to jeździłem tylko samochodami od kumpli a ja do tej pory jeździłem benzyną. Starałem się jak najwięcej poczytać o jeździe dieslem i trzymam się tych zasad :

1.Rozruch i gaszenie silnika przy wciśniętym sprzęgle

2.Nie wciskam na maksa pedału przyśpieszenia przy niskich obrotach silnika tylko dopiero od max. momentu obrotowego czyli ~2000 rpm.

3.Po ostrej jeździe i nie tylko nie wyłączam od razu silnika tylko odczekuję jakiś czas

4.Nie butuję silnika na zimnym tylko delikatnie przyśpieszam i zmieniam biegi przy ~2200-2400 obrotów

5.Z reguły jadę na 5 biegu ~90-100 km/h obroty w okolicach max momenu ~1900-2000.

Jeszcze jedna sprawa, nie wiem jak samochód będzie się sprawował w zimie ? Oczywiście samochód stoi w garażu. Z benzyną nie miałem żadnych problemów, nie wiem jak to będzie teraz z dieslem. Znajomi mi mówią, że też nie mają żadnych problemów, no ale to się dopiero okaże.

Jeszcze jedno pytanie w związku z jazdą w zimie : W lato jak najbardziej silnik się nagrzeje i mogę "przeczyścić" silnik, no ale w zimie raczej wątpie żebym jechał te 100km/h ? No chyba, że te "dynamiczne ruszanie z 3/4 pedału" mogę interpretować jako "czyszczenie silnika" ?

Dzięki za odpowiedzi i wyrozumiałość... Pozdrawiam

---------- Post dopisany at 10:29 ---------- Poprzedni post napisany at 10:27 ----------

Samochód nie kopci, turbina wydaje mi się być w porządku, gdyż nie słychać żadnych dziwnych świstów stuków itp. A jeśli chodzi o przebieg to ~20 tyś. rocznie... Wiem... pewnie się okaże, że źle zrobiłem kupując samochód z silnikiem diesla robiąc takie przebiegi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sporo kolega ma pytań :wink: a wszystkie odpowiedzi masz na forum wystarczy poszukać i poczytać :naughty:

---------- Post dopisany at 10:38 ---------- Poprzedni post napisany at 10:36 ----------

a jeszcze tak zapytam - gdzie przyjemność z jazdy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrze, nie bede cytowala tego wszystkiego co piszesz (pisz krotsze posty-lepiej odpowiadac).

Ale napisz, jakie oznaczenia (kod) ma Twoj silnik, to po pierwsze.

Jezdzisz dobrze, choc jak zaraz pojawi sie tu kolega Damian (ciahciah) - (Spalanie:

b.ostra jazda - 5,7-6,0L)

To dopiero On Cie uswiadomi jak nalezy jezdzic dieslem. Noga wyprostowana... :decayed:

W dieslu generalni nie ma znaczenia ile dodajesz gazu, jesli silnik jest dobry i cieply... to od 6 do 8 litrow spala.

To nie benzynowka. Jesli zacznie palic wiecej to musisz szukac problemu (raczej) w silniku a nie u siebie.

To ze kupiles diesla i bedziesz jezdzil 20 tys. rocznie to tez zaden problem.

Natomiast musisz pomyslec o zmianie oleju... A dlaczego to poczytaj w dziale "Jaki olej do TDI"

PS. A jak chcesz dobrze przeczyscic turbo. To do A4 masz niedaleko... i tam pelny gaz.

Jedz raczej w strone Katowic i z powrotem, tam nie ma bramek. Oczywiscie patrzysz uwaznie w lusterko, czy nie masz na tylnym zderzaku kina objazdowego w postaci srebnej Alfy 159...

Alfy Romeo 159 w Policji - oczy dookoła głowy

Kup sobie rowniez interfejs, to napewno Ci sie przyda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz przedmuchać układ, to musisz najzwyczajniej w świecie lekko przypałować:) Żeby jeździć eko rozpędź się do żądanej prędkości w miarę sprawnie, a potem jedź tą prędkością na możliwie najwyższym biegu. Są pewnie jeszcze jakieś inne techniki, ale chyba 0,5 czy litr/100km nie jest tego wart:)

Takim lekkim żartem, to jak chcesz bić rekordy spalania to przy dobrym wietrze można rozłożyć żagiel i heja:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raf_kk z tym żaglem to dobre :P hehe, tak właśnie robię jak najszybciej do 90-100 i później jadę stałą prędkością...

danu44 dzięki za rady, następnym razem będę zadawał po kolei pytania :)

A co do oleju, to od razu jak kupiłem samochód to wymieniłem w nim olej na CASTROL 505.01, wszystkie filtry, cały rozrząd oraz serwis klimatyzacji (czyszczenie, oleje, itp, odgrzybianie, uzupełnienie czynnika). Teraz od samego początku jak mam samochód leję do niego paliwo z BP : Ultimate ON.

Pozdrawiam

---------- Post dopisany at 10:58 ---------- Poprzedni post napisany at 10:56 ----------

danu44, z tym interfejsem to masz na myśli VAGA ? nie przyglądałem się temu i nie szukałem tak dobrze ale znalazłem gdzieś na necie na pierwszej lepszej stronie za około 500 zł... VAGA to na żywo widziałem tylko u mojego mechanika :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

danu44, z tym interfejsem to masz na myśli VAGA ? nie przyglądałem się temu i nie szukałem tak dobrze ale znalazłem gdzieś na necie na pierwszej lepszej stronie za około 500 zł... VAGA to na żywo widziałem tylko u mojego mechanika :P

Interfejs (kabelek) do Ciebie kosztuje od 30 do 60 zl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że ten kabelek to nic innego jak z jednej strony podłączenie do wejścia znajdującego się w samochodzie w środkowej kolumnie pomiędzy siedzeniami za hamulcem ręcznym a z drugiej strony interfejs do komputera złącze COM, LPT lub USB ? A jakieś oprogramowanie specjalne na komputer też istnieje ?:shock3:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Jazda emerycka, tzw. PSJ na dłuższą metę wykończy turbo." - tyczy się raczej tylko aut które mają silniki w nie najlepszej kondycji.

Nawet jeśli jeszcze nie mają, to przy takiej jeździe za chwilę będą miały :decayed:

Zresztą każdy może jeździć jak chce - nikt nikomu PSJ nie zabrania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj, do Twojego auta tak jak wspomniała Dana wystarczy taki tani kabelek : Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji

Tu jest wątek który rozwieje Twoje wątpliwości: http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/all-vag-com-kupic-2749/

Sam takowy posiadam i jestem zadowolony. Co do jazdy na wyższych obrotach to jadąc jednostajnie przez kilkanaście/kilkadziesiąt km wystarczy Ci 3000 obr./min. żeby przedmuchać sadzę z turbo.

Na forum jest mnóstwo ciekawych i interesujących tematów z których wiele się dowiesz także zarezerwuj sobie sporo czasu na czytanie ;) Jeśli będziesz mieć jakieś wątpliwości to pisz na PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wow, no to fajne rzeczy widze :) Mam nadzieję, że będzie można nabyć taki kabelek na allegro :) Dzięki za informacje Pozdrawiam :wink:

Nie kupuj na allegro...

Tylko tu...

Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji

Dawid... co mam teraz zrobic, uprzedziles moj post... :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja się jeszcze raz zapytam ile km rocznie będziesz robił ??

tylko podam inny przedział 3 tys 5 tys 8 tyś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja się jeszcze raz zapytam ile km rocznie będziesz robił ??

tylko podam inny przedział 3 tys 5 tys 8 tyś?

Tomku... ogladasz powtorke meczu..? ze nie doczytales co napisal kolega piotrekneo18

Rocznie 20 tysiecy kilometrow..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no może powtórkę to nie ale fakt nie doczytałem dzięki :hi:

no przy takim przebiegu już można zacząć oszczędzać jeśli ktoś chce ......

aczkolwiek pytanie po co przecież to już stare auto i jak miało dostać w d...pe to już dostało :kox:

co do oleju lej motula 5w40 :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...