zbigok Opublikowano 14 Czerwca 2012 Opublikowano 14 Czerwca 2012 W styczniu br. wymieniałem uszczelkę pod głowicą łącznie z planowaniem głowicy i bloku. W zeszłym tygodniu po odpaleniu, z wydechu pojawiło się sporo białego dymu, tak jak w dniu w którym nastąpiła awaria, ale po minucie ustąpiło. Okazało się, że nastąpił też nagły ubytek płynu. Do dzisiaj nic nie dymiło ale ubyło z litr płynu. U mechanika zaobserwowaliśmy, że gdy pościskać przewód chłodzenia zaczyna lekko dymić. Wstępnie jest podejrzana chłodnica spalin. Czy koledzy podzielają opinię mojego mechanika? No chyba, że znowu coś z uszczelką lub głowicą .
Artak Opublikowano 14 Czerwca 2012 Opublikowano 14 Czerwca 2012 Nie wiem co to jest chłodnica spalin ...... ale po objawach masz ewidentnie przedmuch na uszczelce pod głowicą albo pękniętą głowicę do kanału wodnego
SotoM Opublikowano 14 Czerwca 2012 Opublikowano 14 Czerwca 2012 no jesli głowica peknie to przy pracujacym silniku bedzie odrazu waliło cisnienie w układ... ale mechanik ma przynajmniej dobre podejscie - zaczyna od najtanszej opcji która równiez moze byc powodem...
konsi2000 Opublikowano 14 Czerwca 2012 Opublikowano 14 Czerwca 2012 Moim zdaniem uszczelka pod głowicą w najlepszym wypadku.
kladi Opublikowano 15 Czerwca 2012 Opublikowano 15 Czerwca 2012 Mozliwe ze uszczelka, ale ja w B7 takie objawy mialem jak mi termostat padl tak ze sprawdz sobie najpierw termostat czy sie nie przycina
zbigok Opublikowano 15 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 15 Czerwca 2012 No mam od pewnego czasu problemy z termostatem, bo temperatura płynu nie osiąga 90st.. Ale jakoś nie widzę związku z tego typem awarii
kladi Opublikowano 16 Czerwca 2012 Opublikowano 16 Czerwca 2012 Sluchaj zmien sobie najpierw termostat, bo to nie jest duzy wydatek a moze poskutkowac, mi tez wszyscy mowili zze uszczelka pod glowica, albo glowica ma pekniecia itd.... 95% fachowcow podkreslam fachowcow tak mowilo ale nie moglem sie pogodzic z tym faktem gdyz uszczelke mialem nie cale pol roku temu zmieniana wiec zaczalem sam patrzyc i sie okazalo ze wystarczylo termostat wymienic i gitara . Mowisz ze nie widzisz zwiazku, ja tez u siebie nie widzialem ale jednak poskutkowalo tak ze ja ci radze wymien termostat ktory kosztuje grosze w porownaniu do zmiany uszczelki, moze akurat bedzie dobrze ) A dostep do niego jest niesamowicie dobry tak ze 10 minut doslownie roboty z tym jest dla kogos kto nie zna sie za bardzo na mechanice
jasiu_dg Opublikowano 16 Czerwca 2012 Opublikowano 16 Czerwca 2012 jezeli masz silnik o oznaczeniu bke to mam taka glowice na zbyciu jak chcesz bo u mnie pekl blok a glowice mam sprawmna na zbyciu
zbigok Opublikowano 2 Lipca 2012 Autor Opublikowano 2 Lipca 2012 Znana jest przyczyna awarii. Tak jak wcześniej napisałem, że głównym podejrzanym jest chłodnica recyrkulacji spalin, więc odłączyłem od niej węże chłodzenia i zrobiłem między nimi przelotkę z rurki zgiętej o 180o. Pojeździłem kilka dni i płynu nie ubywało. Zakupiłem na Allegro używaną za 100PLN, bo nowe chodzą po 1100PLN (nr chłodnicy: 038 131 513 S) Po wymianie jest wszystko ok. Były problemy przy wymianie, gdyż nie dało się odkręcić jednej śruby mocującej, bo przeszkadzał jakiś czujnik, który jest pod chłodnicą, i musiałem użyć piłki do metalu aby przeciąć ucho mocujące chłodniczki. Muszę dodać, że było mało miejsca i ciąłem to jak więzień kratę pilniczkiem do paznokci . Nie wiem co to za czujnik i jak się go odkręca, ale może jutro zapodam jego fotę.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się