Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dymi na biało problem z odpalaniem na zimny silniku 2.5 tdi


siema

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 2 dni temu zakupiłem b6 bdg 2004r. 2.5 tdi 163km. Auto zbiera się ładnie, wydaje mi się że posiada swoją moc. Jednak przy porannym odpalaniu (temp. ok 20 stopni) trzeba go kręcić z 5-10 s żeby odpalił, a zaraz po odpaleniu przez około 5 s z rur leci biały dym w dość dużych ilościach. Czuć normalny zapach spalin. Po tym czasie dymienie całkowicie ustaje. Ponadto zanim auto się rozgrzeje silnik się trzęsie na wolnych obrotach tak jakby nie pracował na wszystkich cylindrach. Po zagrzaniu chodzi i pali idealnie. Jedynie co jeszcze zauważyłem, przy powolnym przyśpieszaniu w granicach 1400-1700 obrotów silnik jakby bardzo delikatnie się przyduszał, a przy ruszaniu w granicach 900-1400 obrotów słychać tak jakby głośniejszy klekot. Samochód przed zakupem był sprawdzany na komputerze i nie wykazał żadnych błędów. Turbina ładuje dobrze, przepływomierz jest nowy. Jedynie co mi mechanik powiedział, to że kąt wtrysku teoretycznie powinien być 60 stopni, a u mnie skakał pomiędzy 20-40 stopni. Czy to może być przyczyna i czy przy takich skokach jest możliwość ustawienia odpowiedniego kąta wtrysku. Auto ma najechane 210000 km, patrząc po zużyciu przebieg faktyczny. Czytałem że w tych silnikach pompy wytrzymują nawet 500000 km i że rozrząd jest też poprawiony. Wdzięczny bym był za jakieś sugestie, może ktoś miał podobne sytuacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wykonaj logi.... jezeli mechanik w ten sposob przekazuje Ci kat wtrysku to pewne jest ze nie jest wlasciwa osoba do tego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dokładnie to samo !

Głośniejszy klekot przy niższych obrotach pojawił mi się niedawno, może miesiąc/dwa temu.

Konia z rzędem dla tego kto mi to zdiagnozuje :D

Rok temu było jeszcze ok, od tego czasu zmieniałem tylko olej i filtry...

Czy kąt wtrysku może się sam przestawić?

Logi wrzucałem wtedy jak jeszcze było ok z zapalaniem i niby było wszystko w porządku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kat wtrysku pewnie w jakims malym zakresie mogl sie przestawic (bo ja wiem... bo zmienil sie naciag paska czy cos tam).. ale raczej obstawiem ze cos sie moglo zje...

to powiedziec moga:

- mechanik kumaty co auto ogladnie

- diagnostyka z logami

- wrozka z polsatu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Katy wtrysku itp. Wszystko mozliwe. Ale zapomnieli wszyscy o podstawie, swiece zarowe. WIem ze powiecie ze przy 20 stopniach to nie ma znaczenia ale ja widzialem jak auto wogole prawie palic nie chcialo przy 15 bez zadnej swiecy. Akurat te silniki potrzebuja tych swiec bardziej niz PD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie zaczął się przycierać przestawiacz kąta wtrysku ale na obecną chwilę wróżka lub logi, co bardziej obeznani pomogą. A przed logami dolewaj obficie Mixol do paliwa i naładuj porządnie akumulator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie zaczął się przycierać przestawiacz kąta wtrysku ale na obecną chwilę wróżka lub logi, co bardziej obeznani pomogą. A przed logami dolewaj obficie Mixol do paliwa i naładuj porządnie akumulator.

jesteś pewien że wiesz co mowisz, radząc dolewac specyfiki do VP44?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak nie pracuje ci na wszystkie gary to pewnie swieczk do wymiany sztuka 70zl i po psprawie, u mnie nieraz przykopcil na bialo ale w mroz -20 stopniowy powoli mi uszczelka pod zaworami d*py dawala od nowosci nie byla ruszana wiec i tak juz sporo wytrzymala, u Cibie pewnie juz jej "nie ma" ale teraz mam takie pytanko przy ogledzinach silnika takie rzeczy widac jak ktos sie troszke zna na rzeczy... dodatkowo bedziesz mial rozrzad niedlugo do wymiany moze dlatego glosniej chodzi? teoretycznie co 120 tys wymiana ale zalecaja w warunkach polskich 100 tys, impreze kosztowala mnie 3600 ale full wymiana z plynami, termostatem itd. Podstawowe pytanie masz linka do auta ktore kupiles? I czy jestes pewny tego przebiegu?

I najwazniejsze Przed Kupnem Auta nalezalo by sie zalogowac na forum i poczytac troche na temat tych silnikow, ogolnie silnik jest pozbawiony wad ALE JAK KTOS GO H. SERWISOWAL to mozesz byc w czarnej d. auto nie jest tanie w eksploatacji. Mam b7 z tym silnikiem od 4 lat z programem na 193ps, radze Ci sie jeszcze zainteresowac dwumasa bo u mnie poszla przy 220-225 tys :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie zaczął się przycierać przestawiacz kąta wtrysku ale na obecną chwilę wróżka lub logi, co bardziej obeznani pomogą. A przed logami dolewaj obficie Mixol do paliwa i naładuj porządnie akumulator.

jesteś pewien że wiesz co mowisz, radząc dolewac specyfiki do VP44?

Tak jestem pewien - po konsultacji z serwisantem Boscha i Piotrusiem z a6klub, który o tych silnikiach wie wszystko... W skrajnych przypadkach taki zabieg może poprawić pracę tego elementu ale też nie musi. W każdym razie Mixol nie zaszkodzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze autko jest na allegro oto link: Oferta - Audi A4 - Witam Mam do sprzedania Audi A4 Kombi 2,5TDI z 2004 roku. Auto jest uszkodzone z lewej strony , Przetarcie poniżej (real foto), goto Czy pewny jestem przebiegu - wydaje mi się że tak, auto w środku wygląda jak nowe, praktycznie żadnych śladów zużycia. Ta osoba od której kupiłem mówiła, że wymieniała rozrząd przy 180 tys. i wydał na to 3500 zł. Ze względu, że to taki koszt to zamierzam poprosić mechanika, żeby sprawdził w jaki stanie jest pasek itp czy rzeczywiście może mieć najechane te 30 tys.

---------- Post dopisany 04-07-2012 at 21:54 ---------- Poprzedni post napisany 29-06-2012 at 16:05 ----------

Wczoraj odebrałem auto od mechanika. Wymieniono olej na castrol edge 5w40, przestawiono kąt wtrysku i przy okazji wymieniono filtr powietrza. Problem z długim kręceniem przy poranny odpalaniu zniknął. Teraz pali od strzała. Auto odzyskało swoją moc, teraz już przy 2000 obrotów a nawet mniej ciągnie jak szalone. Jednak nadal jest problem z nierówną pracą i przy pierwszym odpaleniu kopci. Mój mechanik niestety nie zdiagnozuje mi czemu tak jest, muszę wybrać się do magików od diesli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...