Mike79 Opublikowano 29 Czerwca 2012 Opublikowano 29 Czerwca 2012 Witam. Od niedawna zauważyłem, że jadąc na 5 biegu kiedy zmniejszę prędkość do ok 80km/h tj 2000 obrotów/min po czym wcisnę gaz w podłogę zaczyna niemiłosiernie szarpać cała budą auta, mam wrażenie że silnik chce wyskoczyć a przy tym drążek zmiany biegów swoim "trzepaniem" mógłby kogoś nieźle uszkodzić. podobny objaw jest na 6 biegu też w granicy 2000 obrotów, natomiast jeśli przekroczy się 2200 obrotów wszystko wraca do normy. Zauważyłem też, że im bardziej jest pod górkę tym szarpnięcia są mocniejsze, a na poziomym odcinku drogi mniejsze. Natomiast na 1, 2, 3, i 4 biegu na niskich obrotach nic się nie dzieje, auto normalnie zwinnie, zrywnie przyśpiesza. Spotkał się ktoś z podobnym przypadkiem?? Macie jakieś sugestie......... Pozdrawiam.
Pan Waldek Opublikowano 29 Czerwca 2012 Opublikowano 29 Czerwca 2012 Kolego, poszukaj po forum tego objawu. Miałem takie same objawy u siebie w B6 AVF. Okazało się że mam padniętą jedną pompkę. W grupie 13 na 4 cylindrze było więcej niż +2,0. Po wymianie pompki i uszczelek wszystko ustało
ogar Opublikowano 1 Lipca 2012 Opublikowano 1 Lipca 2012 Zrób logi,sprawdź korekcje i bip-y na pompkach to zobaczysz w jakim są stanie.Objawy wskazują na koło dwumasowe,które z powodu uszkodzenia nie tłumi drgań,szarpnięć
kkam Opublikowano 1 Lipca 2012 Opublikowano 1 Lipca 2012 wygląda na padający dwumas. Zawsze na 5,6 biegu od 2000 obrotów wciskasz gaz do dechy? to bardzo niezdrowe dla sprzęgła i dwumasy.
Mike79 Opublikowano 4 Lipca 2012 Autor Opublikowano 4 Lipca 2012 nie przeważnie zmieniam bieg przy 3ooo obrotów, ale czasami się na tej "5" zwolni do ok 80km/h tj ok 1800 obr i nie zmieniam biegu tylko wciskam gaz i przy 2000 obr poszarpie, lekko puszczam gaz i znów go dodaje i po przekroczeniu 2200 obr mu przechodzi, TO nie jest szarpanie jak by mu paliwa brakowało, miałem coś takiego rok temu wyczyściłem wtryski i był spokój mam 237.000 przebiegu i opcjonuję, że to może być temat "jakiegoś przeniesienia napędu, skrzyni biegów, bądź dwumasa który nie był jeszcze wymieniany" Choć nie ukrywam, że chętnie bym z jakimś doświadczonym kolegą znającym się na tych logach dynamicznych to moje autko przetestował
Pan Waldek Opublikowano 4 Lipca 2012 Opublikowano 4 Lipca 2012 Sprawdź na postoju grupę 13 i 23. Jak będzie OK to szukaj dalej. Zdarza się też że uszkodzi się wiązka pompo wtryskiwaczy - trzeba zdjąć pokrywę i po prostu dokładnie ją obejrzeć. Zobacz czy masz szczelną pompę tandemową- wyrabia się na króćcu i przepuszcza. Potem to już chyba tylko dwumas lub kończący sie układ smarowania silnika - poczytaj temat o likwidacji wałków równoważących napisany przez kolegę JARO4444. Uszkodzona skrzynia manualna raczej nie szarpie,wydaje tylko niepokojące dźwięki podczas jazdy
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się