Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wszystko wymienione, a przy gaszeniu dalej mocno trzęsie silnikiem


Dranek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ja też z tym walczę ,przebieg 180tyś więc zabieram się za sprawdzenie dwu masy ,dam znać jak wygląda i jakie ma luzy,tylko nie wiem jaki jest dopuszczalny może ktoś podpowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz zamiar sprawdzić wymontowany dwumas lub przykręcony do wału korbowego to naciskasz na przemian po przekątnej na zewnątrz powierzchni gdzie przylega tarcza sprzęgła i sprawdzasz czy nie telepie się na boki. Druga sprawa sprawdzasz luz po obrocie. Kręcisz powierzchnią gdzie przylega tarcza sprzęgła do oporu, zaznaczasz i w drugą stronę. W nowym dwumasie jest ok 5mm luzu, jak jest 10-15mm to nie jest źle, jak jest powyżej 20mm to już jest końcówka dwumasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie wróciłem z kanału zmierzyłem luz po obwodzie koła kręcąc w lewo i prawo używając tylko własnych rąk zmierzyłem luz zaznaczając pisakiem kreski i mam 22 mm ,zauważyłem pod poduszką silnika jest zaschnięta brązowa ciecz wyciekająca z poduszki,czytając wcześniejszy wpis pretora to 1500pln mniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz jakieś wycieki z poduszki to najpierw ją wymień i zobaczysz. To że ma już 22mm luzu nie oznacza że dwumas już kompletnie kaput. Czy masz jakiś luz jak naciskałeś na boki powierzchni gdzie przylega tarcza? Jak nie to możesz jeszcze na nim troszkę polatać jeśli okaże się że to była poduszka, choć musisz już się przygotować powoli na jego wymianę. Wszystko zależy jak jeździsz i ile jeździsz. Luz powyżej 20mm jest już spory ale z dwumasem różnie bywa, jedni mają mniej luzu i im się rozsypuje (gdy mają luz jak się naciska na boki bo nity mają luz i w końcu się zrywają) inni jeżdżą do końca i wymieniają przy okazji wymiany sprzęgła. Tak czy inaczej taki luz jest już niepokojący. Zanim go wymienisz dokładnie jeszcze wszystko posprawdzaj bo wymiana dwumasu jak sam wiesz nie jest tania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dwu mas też wymienię,dodam tylko że jak kręcę w lewo prawo do oporu to czuć twarde uderzenia metaliczne.

---------- Post dopisany at 16:35 ---------- Poprzedni post napisany at 16:32 ----------

Jak wymienię to dam znać ale to za około 2 dni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to przeglub, magiel lub drazki albo koncowki drazkow posprawdzaj zacznij od magla i drazkow i sprawdz czy nie masz ubywajacego plynu do wspomagania i mokrej oslony drazka kierowniczego od strony kierowcy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do głównego wątku w tym poście dzisiaj zamówiłem u Gruchota złącze elastyczne z zamiennikiem kata i jak będę to wymieniał, wymienię również wieszaki wydechu. Jeżeli to nie pomoże to raczej rezygnuję z dalszych poszukiwać przyczyny trzęsienia silnika przy gaszeniu. Chyba, że ktoś może rozwiązał u siebie podobny problem to proszę o poradę. Chcę uniknąć wymieniania wszystkiego w ciemno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam zamiennik od Gruchota i jest ok. Jak będziesz zamawiał to poproś go o lepszą plecionkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jakiie najlepiej kupic te wieszaki wydechu ori w aso czy jakies zamienniki jak ma ktos etke to niech zapoda nr czesci bo sie przydadza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś kupiłem wieszaki wydechu do B5 w sklepie motoryzacyjnym, sprzedawca mówił że to bardzo dobry zamiennik, po roku wyglądały gorzej jak stare po kilkunastu latach. Jak bym miał kupować wieszaki to tylko oryginały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jakiie najlepiej kupic te wieszaki wydechu ori w aso czy jakies zamienniki jak ma ktos etke to niech zapoda nr czesci bo sie przydadza

8E0 253 144 AF - pierwszy wieszak przed tłumikiem środkowym

8E0 253 144 AG - drugi wieszak za tłumikiem środkowym

4B0 253 144 J - trzeci wieszak przy tłumiku końcowym

Jako, że przerabiam temat na bieżąco mogę poradzić jedno: jeżeli nie macie przerwanych gum to nie wymieniajcie. Ja wczoraj kupiłem zamienniki firmy fisher, podnieśli mi auto i okazało się że ori lepiej wyglądały niż te zamienniki. Oczywiście oddałem je do sklepu, a sprzedawca z dużego sklepu motoryzacyjnego powiedział że jestem pierwszą osobą która kupiła takie gumy do B6, mówił że ciężko urwać oryginał przy normalnej eksploatacji. Także przed zakupem jakichkolwiek gum sprawdźcie stan tych które macie zamontowane.

Koło południa jadę montować plecionkę z zamiennikiem kata od Gruchota i pochwalę się czy pomogło.

---------- Post dopisany at 14:51 ---------- Poprzedni post napisany at 07:17 ----------

No i jestem po wymianie plecionki na tą od Gruchota i zero poprawy, dalej trzęsie :kwasny: Czyli ostatnia rzecz oprócz dwumasa została wyeliminowana. Coraz bardziej skłaniam się ku wymianie kompletnego sprzęgła z tymże kołem. Nie tylko dlatego że trzęsie przy gaszeniu, ale mam nadzieję że wyeliminuje to drgania na jałowym, stuki przy zmianie biegów, trzęsienie budą przy ruszaniu i ciężko wchodzącą dwójkę... Jak wymienię dam znać czy pomogło, jak nie to będę miał na sprzedaż A4 B6 2001r. awx 130km... Żartuję :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jakiie najlepiej kupic te wieszaki wydechu ori w aso czy jakies zamienniki jak ma ktos etke to niech zapoda nr czesci bo sie przydadza

8E0 253 144 AF - pierwszy wieszak przed tłumikiem środkowym

8E0 253 144 AG - drugi wieszak za tłumikiem środkowym

4B0 253 144 J - trzeci wieszak przy tłumiku końcowym

Jako, że przerabiam temat na bieżąco mogę poradzić jedno: jeżeli nie macie przerwanych gum to nie wymieniajcie. Ja wczoraj kupiłem zamienniki firmy fisher, podnieśli mi auto i okazało się że ori lepiej wyglądały niż te zamienniki. Oczywiście oddałem je do sklepu, a sprzedawca z dużego sklepu motoryzacyjnego powiedział że jestem pierwszą osobą która kupiła takie gumy do B6, mówił że ciężko urwać oryginał przy normalnej eksploatacji. Także przed zakupem jakichkolwiek gum sprawdźcie stan tych które macie zamontowane.

Koło południa jadę montować plecionkę z zamiennikiem kata od Gruchota i pochwalę się czy pomogło.

---------- Post dopisany at 14:51 ---------- Poprzedni post napisany at 07:17 ----------

No i jestem po wymianie plecionki na tą od Gruchota i zero poprawy, dalej trzęsie :kwasny: Czyli ostatnia rzecz oprócz dwumasa została wyeliminowana. Coraz bardziej skłaniam się ku wymianie kompletnego sprzęgła z tymże kołem. Nie tylko dlatego że trzęsie przy gaszeniu, ale mam nadzieję że wyeliminuje to drgania na jałowym, stuki przy zmianie biegów, trzęsienie budą przy ruszaniu i ciężko wchodzącą dwójkę... Jak wymienię dam znać czy pomogło, jak nie to będę miał na sprzedaż A4 B6 2001r. awx 130km... Żartuję :kox:

dzieki :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i kompletne sprzęgło z dwumasem wymienione. Od razu komfort jazdy się poprawił, pięknie gładko rusza, żadnych stuków, biegi idealnie wchodzą. Wszystko pięknie, ale przy gaszeniu silnikiem dalej telepie jak alkoholikiem na kacu :decayed: Temat raczej odpuszczam, bo już nie ma chyba części która mogłaby powodować mocne telepanie przy gaszeniu, a której nie wymieniłem.

Zastanawia mnie jedynie temat programowego ograniczenia pracy EGR przez tunera (nowy EGR). VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Czy może mieć to wpływ na te drgania silnika przy gaszeniu auta?

Ponawiam pytanie o pompowtryskiwacze, czy może one w porę się nie odłączają i podlewają jeszcze paliwkiem do cylindra i dlatego tak trzepie. Jest to możliwe? Proszę o poradę kogoś kto ogarnia temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pierwsze pytanie Ci odpowiem, ograniczenie programowe EGRa nie ma wpływu na telepanie przy gaszeniu. W zeszłym tygodniu byłem robić program w Dynosofcie i mam ograniczony EGR o 50% i w ogóle to nie wpłynęło na gaszenie silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pierwsze pytanie Ci odpowiem, ograniczenie programowe EGRa nie ma wpływu na telepanie przy gaszeniu. W zeszłym tygodniu byłem robić program w Dynosofcie i mam ograniczony EGR o 50% i w ogóle to nie wpłynęło na gaszenie silnika.

Dzięki Pretor za odp. Masz może dostęp do vaga? Chodzi mi abyś podesłał mi Twojego loga Basic Settings gr.3. Porównałbym wartości naszych egr. Jeżeli byłyby zbliżone definitywnie wykluczyłbym EGR. Może u mnie ograniczył w większym stopniu np. w 80-90% i tak się dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj akurat robiłem z ciekawości. Pierwsze dwa są przed softem, a drugie dwa po sofcie (spójrz na datę).

Proszę: Grupy: 003,003,003,003 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

---------- Post dopisany at 13:22 ---------- Poprzedni post napisany at 13:14 ----------

Jeszcze nie analizowałem logów dokładnie, byłem najbardziej ciekawy ile po sofcie pompuje turbo. Teraz patrzę na 003 i kurcze jakoś nie widzę różnicy przed i po sofcie. Wojtek mówił, że ograniczył programowo o 50% EGR bo go o to prosiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba zapomniał go ograniczyć, bo logi gr.3 są praktycznie identyczne przed i po sofcie. Wystarczy spójrz na mój log gr. 3 i tam widać, że różnica pomiędzy otwartym, a zamkniętym zaworem wynosi tylko ok. 100 jednostek ( 315 - 415 mgr\str), u Ciebie ok. 300 jednostek (170 - 470 mgr\str).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No k###a chyba zabije gnoja :shock3: . Jeszcze zanim zjechałem z rolek pytałem go czy ograniczył EGR i mówił, że tak :wallbash: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...