Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wszystko wymienione, a przy gaszeniu dalej mocno trzęsie silnikiem


Dranek

Rekomendowane odpowiedzi

Przecież już po procencie wysterowania N18 widać, że nic nie było tykane w sofcie odnośnie wysterowania EGR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sztomel powiedź mi jako fachowiec od EGR, czy mój problem z gaszeniem silnika może być spowodowany softowym ograniczeniem jego pracy? Ja specjalnie tunera nie prosiłem o ten zabieg, sam mi go zaproponował, ale nie wiem czy są jakieś są dobre strony tego zabiegu. Tym bardziej, że zmieniał soft jak miałem uwalonego EGR-a, teraz mam nowy i może lepiej przywrócić go do ustawień fabrycznych? Czy coś się może wtedy zmienić na plus w pracy silnika oprócz względów ekologicznych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym wywalil egr i wstawil rure po czym calkiem go u tunera wywalil z softu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuzyna miał sharana 1,9 TDI 130km i przy własnie gaszeniu samochodu trzepało nim po wymianie dwumasu problem znikł z tego co pamiętam był jeszcze dziwny dzwięk przy tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daniel niech Ci ktoś zgasi silnik a Ty sprawdź czy na pewno cięgno klapy jest zaciągane. Kurcze cudów niema, coś musi być nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daniel niech Ci ktoś zgasi silnik a Ty sprawdź czy na pewno cięgno klapy jest zaciągane. Kurcze cudów niema, coś musi być nie tak.

Może przyczyna tkwi w słabym podciśnieniu, ja mam -0,4 bara mierzone wakumetrem przy klapie gaszącej i Sztomel podpowiedział mi że musi być -0,9 bara w całym układzie. Faktycznie mam nieszczelny kruciec przy pompie vacum. Zamówiłem używkę boscha z poprawionym krućcem i zobaczymy jak wymienię czy się poprawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dranek, Twój problem z telepaniem przy gaszeniu silnika nie jest w żaden sposób spowodowany softowym ograniczeniem EGR'a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem pompę podciśnienia na Boscha i problem się rozwiązał. Gaśnie dużo lepiej niż wcześniej, wiadomo delikatnie zabuja silnikiem, ale jest o wiele lepiej niż wcześniej. Problem tkwił w tym, że pompa dawała za słabe podciśnienie na klapę gaszącą i widocznie nie zamykała się jak trzeba. Dzięki wszystkim za pomocne wskazówki, a w szczególności koledze Sztomel na naprowadzenie mnie na problem z podciśnieniem:notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,tak jak wcześniej obiecałem opisać wrażenia po wymianie dwu masy,wibracje zniknęły praca silnika płynna i równa ale podczas gaszenia bujanie zostało i zabrałem się za sprawdzanie elementów,okazało się że mam wielką dziurę w gumie siłownika zamykającego klapę gaszącą,czy można kupić samą tą gumę czy cały siłownik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,tak jak wcześniej obiecałem opisać wrażenia po wymianie dwu masy,wibracje zniknęły praca silnika płynna i równa ale podczas gaszenia bujanie zostało i zabrałem się za sprawdzanie elementów,okazało się że mam wielką dziurę w gumie siłownika zamykającego klapę gaszącą,czy można kupić samą tą gumę czy cały siłownik.[/

Ja wymieniałem ten siłownik w ubiegłym roku możesz kupić jedynie cały siłownik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wolnobieżne koło pasowe alternatora sprawdzane było. przez zablokowaną wolnobieżkę również mogą być duże drgania przy gaszeniu motoru...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam wielką dziurę w gumie siłownika zamykającego klapę gaszącą,czy można kupić samą tą gumę czy cały siłownik.

Tutaj masz używany siłownik, zapytaj z którego roku jest ten siłownik. Wiadomo że czym będzie nowszy to Ci dłużej pochula.

GRUSZKA EGR KLAPY GASZĄCEJ TDI AWX,AVF itp. (2487070156) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

---------- Post dopisany at 07:39 ---------- Poprzedni post napisany at 06:59 ----------

a wolnobieżne koło pasowe alternatora sprawdzane było. przez zablokowaną wolnobieżkę również mogą być duże drgania przy gaszeniu motoru...

Czyli chodzi o sprzęgiełko alternatora tak? Słyszałem, że ma wpływ na drgania na jałowym, ale przy gaszeniu pierwsze słyszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi też nie wydaję się, żeby to mogło powodować sprzęgiełko alternatora, ale sprawdzić warto bo to chwila. Możesz to zrobić nawet bez ściągania paska. Wkładasz cienki śrubokręt między żeberka obudowy altka i pchasz metalowe łopatki służące do chłodzenia alternatora czyli kręcisz wirnikiem. Powinieneś tylko w jedną stronę móc swobodnie kręcić wirnikiem. Jak nie będziesz mógł pokręcić w żadną stronę to sprzęgiełko jest uszkodzone. Jak byś próbował to trzeba trochę mocniej naciskać bo sprzęgełko nie chodzi lekko w stronę gdzie obraca bez obracania wirnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Sory, że się doklejam do cudzego tematu, ale mam podobny problem z dwu masą. Ciężko wchodzi mi jedynka i wsteczny, ciężko ale bez żadnych zgrzytów. Jednak na zgaszonym silniku wchodzą te biegi bez problemu. Ktoś mi powiedział, że mam sprzęgło z dwu masą do wymiany i chciałem się poradzić czy to na pewno jest dwu mas. Reszta biegów wchodzi bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie masz drgań przy przyśpieszaniu z niskich obrotów, nic nie słychać przy gaszeniu i odpalaniu, nie ma "żabki" w korkach to raczej nie dwumas. Miałem podobnie jak Ty ale w poprzednim aucie B5 AFN. Raz było gorzej a raz lepiej. Najbardziej dawało się we znaki jak np. na parkingu kilka razy na przemian musiałem wbijać wsteczny i jedynkę. Po trzech latach wysrało się całkowicie sprzęgło, po wymianie sprzęgła problemu nie było. Tarcza miała duże luzy na sprężynach i tulejce wieloklinie (tulejka/tarcza). Tak naprawdę dowiesz się na 100% po rozebraniu wszystkiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto nic nie szarpie, żadnych drgań szarpania przy ruszaniu czy gaszeniu silnika, przyspiesza z niskich obrotów gładko. Samo sprzęgło też wydaje się być dobre, robiąc krótki test: wrzucając trójkę i zaciągając ręczny, powoli ruszając sprzęgło się nie ślizga, auto gaśnie. Może ktoś podrzuci jakiś pomysł co to może być, że ciężko jedynka i wsteczny wchodzą, może synchronizatory w skrzyni…?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na twoim miejscu zaczął bym od wymiany oleju w skrzyni - z praktyki wiem ze jest to lekiem na wiele problemów i tańszy niż wymiana dobrego 2umasu na nowy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...