Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B5 - czasami słychać go jak "starego diesla"


zigula11

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam A4 B5 z 1998 roku i 267 tysięcy przejechane. Silnik ADR. Jeżdżę na Castrol Magnatec 10W/40 i trochę słychać napinacz , ale też nie zawsze. Czasami napinacz tłucze się na wolnych obrotach zaraz po zapaleniu, a czasami nawet jak wrócę z trasy i autko jest gorące to jest cisza. Zauważyłem że jak się tłucze i postawię wtedy autko z górki ( przód podniesiony do góry ) to napinacz cichnie. Poziom oleju na bagnecie jest na max.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem coś takiego

NAPINACZ ŁAŃCUCHA ROZRZĄDU VW AUDI 1.8 1,8 20V (2453614593) - motoAllegro

co o tym sądzicie ? bo ori w aso 2200 PLN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zanim wymienisz napinacz i łańcuch to sprawdź czy masz prawidłowe ciśnienie oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie się nad tym zastanawiam, bo wczoraj jak zajechałem do pracy 10km i jak stanąłem na parkingu to po minucie napinacz zaczął się tłuc jak stary diesel. Po zwiększeniu obrotów do 1200 wszystko ucichło, ale za moment znowu tłuczenie. A przed momentem przyjechałem z trasy, zrobiłem ponad 100km. Maska parzyła. Stał na wolnych obrotach 10 minut i chodził jak szwajcarski zegarek. Być może się coś gdzieś przytyka, ale co i gdzie ? Tak na węch czuję, że to chyba nie wina napinacza. A skoro dzieje się to nie zawsze, to chyba trzeba by było pojeździć z manometrem. Pytanie gdzie go wpiąć, chyba że vag'iem da się ciśnienie sprawdzić ?

W prawdzie autko ma 267 tysięcy przejechane - może pompa dawać w kość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

vagiem nie sprawdzisz ciśnienia oleju, wykręcasz czujnik ciśnienia oleju który znajduje się na chłodniczce oleju i wkręcasz w jego miejsce manometr

może pompa a może przytkany smok pompy

---------- Post dopisany at 14:55 ---------- Poprzedni post napisany at 14:42 ----------

ciśnienie oleju dla silnika ADR

bieg jałowy: 100-350kPa

3000 obr/min: 500-700kPa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bieg jałowy: 200 kPa

3000 obr/min: 500 kPa

oczywiście po wyczyszczeniu smoka i misy - była garść syfu typu resztki silikonu i jakieś drobinki z tworzywa. Przy okazji wymieniłem jedną poduchę silnika.

Silniczek chodzi dużo ciszej, nie rzęzi zaraz po zapaleniu i napinacz ucichł :decayed::decayed::decayed:.

Mam nadzieję że nie cieszę się za wcześnie i taki stan już pozostanie :naughty::naughty::naughty::banan::banan::banan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko - powinien wytrzymać więcej. Ja mam już 305 tkm i czasem tylko z rana zaklekocze z sekudnę. A jeżdżę na full syntetyku :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...