Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Spadanie obrotów przy dodawaniu pełnego pedału gazu


audam4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam problem który zauważyłem od paru dni.

Jadąc przy prędkości około 90 km/h i więcej gdy wciskam mocniej gaz obroty stoją w miejscu lub idą w górę i nagle opadają nie dając większej prędkości.

Pojawia się taka jakby pustka, auto nie jedzie szybciej ale obroty idą w górę - zegar prędkości stoi w tym samym miejscu.

Gdy lekko dodaję gazu wszystko jest ok.

Czy ktoś wie co jest nie tak?

Dodatkowo ostatnio również zauważyłem jadąc jakby lekkie skrzypienie wydobywające się gdzieś w okolicach lewarka.

Nie wiem jak to mam rozumieć i czy dokładnie z tam tąd dochodzi to delikatne skrzypienie.

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam,

Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgło, ale w której sprawie?

Nie możliwe, było wymieniane automatycznie przy wymianie dwumasa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inaczej się nie da wyjaśnić dlaczego przy przyśpieszaniu obroty rosną a prędkość nie :decayed:

Objawy ślizgającego się sprzęgła i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dwumas wymieniałeś to co dokładnie zostało wymienione?

I tak dla pewności, jedziesz 100 km/h na 5 biegu, wciskasz do oporu i obroty rosną a auto nie przyspiesza, tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwumas i sprzęgło w zestawie razem sachsa.

Objawy dokładnie tak jak piszesz tyle że jak wolno dodaje gazu to jedzie a jak gwałtownie to już tak jak napisałeś.

Po wymianie wyjechałem z serwisu i sprzęgło wpadło mi w podłogę, myślałem że tak powinno być.

Po powrocie do domu jakaś trasa i już normalnie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech ktoś bardziej kumaty ode mnie się wypowie, ale dla nie to jest po prostu ślizgające się sprzęgło i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeszukałem parę wątków i faktycznie masz raczej rację.

Ale na tym sprzęgle przejechałem dopiero 10 tyś km - serwis mi je wymieniał razem z dwumasem :/

Po wymianie tego zestawu nagle po 2 tyś km przepustnica powietrza rypła.

Czy to pech czy im się to rypło a ze sprzęgłem coś też zrypali? ://

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

również uważam, że to sprzęgło :wink:dodatkowo chyba coś było nie tak zrobione jeśli po wyjeździe z serwisu ni z tego ni z owego wpadło w podłogę a potem było dobrze :kwasny:

Fakt może i :a4fan: to dobra marka ale sama się nie naprawia :grin:

Ja pojechał bym do "fachury" który to robił i oczekiwał poprawki/naprawy tak jak powinno być :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko części były dostarczone przeze mnie, kupione od Tom77 z forum więc wszystko na pewno w porządku.

Przepustnica myślę że to ich wina ale dowodów nie mam bo 2 tyś km było ok :/

Myślisz że serwis sprawdzi mi za free kogo wina?

I czy możliwe że po 10 tyś sprzęgło by się zaczęło ślizgać?

Uargumentować mogę jedynie chyba wystąpieniem tak szybko tych problemów, co o tym myślisz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co to znaczy "sprawdzi za free czyja wina" ? Jedziesz po prostu na reklamację po źle zrobionej robocie :kox: jeśli autko nie jest "dłubnięte" jakoś na maxa to nie ma możliwości aby poleciało po 10 kkm :kwasny: no chyba, że nie umiesz jeździć tą furką :decayed: ale takiej opcji nie podejrzewam :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ruszasz z trójki spod świateł? :kox:

Mnie się wydaję, że mechanik zrobił cię w balona z tym sprzęgłem. Poza tym wymieniać sprzęgło w 3 letnim samochodzie, razem z dwumasem? Co się wcześniej działo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie było robione poza ich serwisem.

Może to coś innego..

Znalazłem ten sam problem ale rozwiązany inaczej.

Poniżej odpowiedź:

"Wymieniłem wszyściuteńkie podciśnienia od EGR jak i Turbo, N75, gruszka nawet od sterowania klimatronikiem ale pomogło .

Jeździłem dzisiaj chyba ze 3 godziny po mieście i ani razu nie miałem efektu ślizgającego się sprzęgiełka ;-)

Ciskałem go specjalnie specjalnie mocniej niż zwykle ale nic się nie działo"

hmm:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tamten cytat to z jakiejś strony, to nie mój problem.

Podałem go tylko jako znaleziony przykład i możliwość innej przyczyny :)

wrclaguna - nie ma programu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko reklamacja wchodzi w rachubę :wink: mam nadzieje że masz jakiś paragon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem w serwisie audi bo telepało budą więc stwierdzili że dwumas.

Również dostałem informację że przy wymianie dmumasu automatycznie wymienia się sprzęgło.

Do wyboru sachs i Luk - polecili sachsa.

Kupiłem więc taki zestaw - wymienili, zamontowali (części oczywiście chciałem do zwrotu - oddali).

Wymienili dwumas, sprzęgło, po 10 tyś km czyli teraz - zonk :/

Fakturę oczywiście mam z serwisu audi tam gdzie to wymieniano.

Będę dzwonił oczywiście do nich i pojadę niech sprawdzą co jest grane.

Dodatkowo po wyłączeniu auta po trasie, zauważyłem że przyciskając sprzęgło coś słychać.

Tzn sprzęgło wydaje jakieś dziwne puknięcia gdy powoli wciskam do podłogi co jakiś odstęp.

Gdy do auta wsiadam po parunastu godzinach wciskam sprzęgło przy wyłączonym silniku i nic nie słychać.

Dodatkowo to dziwne skrzypienie pod lewarkiem nie wiem o co chodzi:/ nie jest głośne ale przy wyłączonych wszystkich odbiornikach - słychać delikatnie.

Dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...