Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B5 AFN] Regulator napięcia - jak go wyjąć ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pytanie jak w temacie.

Widzę że mój altek jest zabudowany i nie wiem jak się do stać do regulatora, który ewidentnie rzucił robotę.

Trzeba demontować alternator ?

Opublikowano

Nie trzeba, tyle że miejsca mało a nakrętek dużo :)

Pod plastikową czarną osłoną kryje się regulator.

Opublikowano

jak kto woli

Niestety wyjęcie alternatora kosztuje dużo pracy i nerwów (konieczne poluzowanie wisko). Moim zdaniem lepiej będzie zdjąć obudowę i wykręcić regulator na założonym alternatorze. [br]Dopisany: 18 Maj 2008, 20:59 _________________________________________________

Dzięki :th:

Czyli jutro altek idzie na gruntowny przegląd (o ile traktor odpali) :decayed:

Co dokładnie się dzieje?? Brak ładowania?
Opublikowano

Kontrolka ładowania pojawila sie dzis w czasie jazdy - od delikatnego migania po jasny i wyraźny sygnał.

Dojechawszy do domu poczyłem iż aut słabo kręci rozrusznikiem.

Nie mam juz dzis siły i ochoty na pomiary, ale na moje kaprawe oko, legł regulator.

Opublikowano

Kontrolka ładowania pojawila sie dzis w czasie jazdy - od delikatnego migania po jasny i wyraźny sygnał.

Dojechawszy do domu poczyłem iż aut słabo kręci rozrusznikiem.

Nie mam juz dzis siły i ochoty na pomiary, ale na moje kaprawe oko, legł regulator.

zgadzam się, objawy typowe dla regulatora.

jakby co:

NR ORYG: VW 028 903 803 B ,C, D

NR BOSCH: 1 197 311 530

rzuć okiem na regulator przed zakupem, są dwa typy, szczotki prosto lub pod kątem 90 stopni.

KVME0194.jpgB399.jpg

Opublikowano

Dzieki :th:

Z braku czasu warsztatowców, musze rezać sam. :)

[br]Dopisany: 19 Maj 2008, 08:34 _________________________________________________Naprawione. Oczywiście tradycyjnie mam szczęście do regulatorów napięcia - został wymieniony na nowy i ładuje jak powinien. Szczotki były już bardzo krótkie, a sprężyna słabawa.

Kilka uwag: oczywiście można go wymienić bez demontażu alternatora (zdemontować 3 przewody w tym 2 dokręcane nakrętkami M6 i M8), ale dostęp jest dość niewygodny i ograniczony.

Przydadzą się łamane śrubokręty, klucz kopytkowy 13, klucz kopytkowy 10 i trochę cierpliwości.

Dziękuję Wam za pomoc.

Można zamykać :)

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...