Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Drgania przy hamowaniu w zakresie prędkości 110-210 km/h


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

mam taki problem:

- przy jeździe powyżej 110km/h (mniej więcej) auto wpada w drgania

- przy hamowaniu w powyższym zakresie prędkości trzęsie się cała "buda"

Co interesujące - bezpośrednio po wyjechaniu rano z garażu auto jedzie i hamuje gładko.

Zakładam, że jak podzespoły nabierają temperatury to coś się dzieje nie tak.

Na zimno tarcze proste, łożyska ok, półosie ok- sprawdzone.

Podstawowe pytanie: czy możliwe jest wypaczanie się tarcz w momencie gdy nabiorą temperatury i powrót do pierwotnego-prawidłowego kształtu po ostygnięciu?

Inna sprawa, że i tip-tronik jak nabierze temperatury zaczyna się dziwnie zachowywać (skrzynia 8HP) i przeciągać biegi, szarpać i słabiej reagować na wciśniecie gazu.

O ile mój zaufany mechanik powiedział, że nie ma pojęcia co to może być-warsztat godny zaufania, to w ASO R-W w Powsinie powiedzieli, że wszystkie cztery tarcze do wymiany, ponieważ a) klocki są starte z wew. strony w 99% a po zewnętrznej tylko w 60%, B) tarcze są od wew. strony przebarwione na fioletowo, co sugeruje przegrzanie i ich późniejsze gwałtowne schłodzenie.

Jakieś pomysły? Nie uśmiecha mi się wydawać min 2TPLN na nowe hamulce, ale jak mus to mus byle nie na darmo.

No i co tam lepszego ewentualnie wstawić zamiast oryginałów (choć mówią, że to co jest w oryginale jest najlepsze)???

Opublikowano

Moj kumpel ma podobny problem :wink: sprawdz tuleje za wahaczach bo tu powinna tkwić przyczyna

Opublikowano
Cześć,

mam taki problem:

- przy jeździe powyżej 110km/h (mniej więcej) auto wpada w drgania

- przy hamowaniu w powyższym zakresie prędkości trzęsie się cała "buda"

Co interesujące - bezpośrednio po wyjechaniu rano z garażu auto jedzie i hamuje gładko.

Zakładam, że jak podzespoły nabierają temperatury to coś się dzieje nie tak.

Na zimno tarcze proste, łożyska ok, półosie ok- sprawdzone.

Podstawowe pytanie: czy możliwe jest wypaczanie się tarcz w momencie gdy nabiorą temperatury i powrót do pierwotnego-prawidłowego kształtu po ostygnięciu?

Inna sprawa, że i tip-tronik jak nabierze temperatury zaczyna się dziwnie zachowywać (skrzynia 8HP) i przeciągać biegi, szarpać i słabiej reagować na wciśniecie gazu.

O ile mój zaufany mechanik powiedział, że nie ma pojęcia co to może być-warsztat godny zaufania, to w ASO R-W w Powsinie powiedzieli, że wszystkie cztery tarcze do wymiany, ponieważ a) klocki są starte z wew. strony w 99% a po zewnętrznej tylko w 60%, B) tarcze są od wew. strony przebarwione na fioletowo, co sugeruje przegrzanie i ich późniejsze gwałtowne schłodzenie.

Jakieś pomysły? Nie uśmiecha mi się wydawać min 2TPLN na nowe hamulce, ale jak mus to mus byle nie na darmo.

No i co tam lepszego ewentualnie wstawić zamiast oryginałów (choć mówią, że to co jest w oryginale jest najlepsze)???

powiedz w ASO że ok niech wymienią ale jak problem będzie dalej występował to ty nie zapłacisz za to :decayed:

Opublikowano

Czesć,

tak aktualizacyjnie:

- tarcze wymienione na oryginalne + klocki ate cermiczne

- koła wyważone na samochodzie (drastyczny zabieg)

i co?

I napie...dala dalej, ale już trochę mniej. :-)

Jeszcze te tuleje ogarnę - tylko, że auto ma 47T km przebiegu.

Zastanawiam się, bo w B8 występowały wady w drążkach prowadzących, choć mój mechanik twierdzi że to z układu napędowego...ajx

Opublikowano

dziadek mówił :decayed: :decayed: :decayed:

swoją drogą młode autko a już cuda się dzieją :doh::kwasny:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...