Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHL] Samoodkręcające się śruby


pimpciak

Rekomendowane odpowiedzi

Dziwnie brzmi ale tak sie dzieje. A mianowicie w laczeniu miedzy polosia tam gdzie jest te 6 bolcow. Lubia sie poluzowac az do tego stopnia ze ostatnio sie odkrecily i poprostu zostalem bez napedu. Dokrecalem je recznie, czy to moze byc wina tego? Poprostu nie wiem czemu od strony kierowcy nic sie nie dzieje a z kolei po lewej stronie jest tendencja do obluzowywania sie tych wczesniej wspomnianych bolcow. Jakies sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokręć je bardzo mocno, o ile pamietam to powinny tam chyba być podkładki pod śrubami. Albo podjedź do jakiegoś dobrego mechnika z kluczem dynamometrycznym i niech ci odpowiednio to dokręci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastosuj nowe śruby dodatko można użyć kleju do gwintów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

posmaruj silikonem i dokrec dosyc mocno

To jest specjalny klej do połączeń rozłącznych kupisz w kazdym sklepie z chemia motoryzacyjna. Wystepuje również odmiana kleju do połączeń trwałych kolor czerwony. Jako przykład masz linka z aukcji na allegro http://www.allegro.pl/item361839836_klej_do_zabezpieczania_srub_loxeal_55_03_f_vat.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrób to tak jak mówią koledzy posmaruj silikonem i dokrec dosyc mocno

no co to za rada :doh1: :rtfm: zastanow sie zanim komus cos poradzisz, a jezeli nie masz pewnosci to lepiej nic nie pisz.

sugeruje wymiane srub na nowe, sa fabrycznie pokryte srodkiem przeciwodkreceniowym. sruby nalezy dokrecac odpowiednim momentem-kluczem dynamometrycznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

śruby się odkręcają bo po pierwsze powinny być na kleju a nikt ich nie daje po drugie wystarczy troche smaru pod dokręcaną powierzchnią zle wyczyszczona i podczas ruchu smar się "wyciera" a powstaje luz jak wiadomo jest luz - śruby się same odkręcają po trzecie moment dokręcania tych śrub jest bardzo mały jak dobrze pamiętam 25 albo 35 Nm to by było na tyle :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwnie brzmi ale tak sie dzieje. A mianowicie w laczeniu miedzy polosia tam gdzie jest te 6 bolcow. Lubia sie poluzowac az do tego stopnia ze ostatnio sie odkrecily i poprostu zostalem bez napedu. Dokrecalem je recznie, czy to moze byc wina tego? Poprostu nie wiem czemu od strony kierowcy nic sie nie dzieje a z kolei po lewej stronie jest tendencja do obluzowywania sie tych wczesniej wspomnianych bolcow. Jakies sugestie?

Czy "bolce" o których piszesz to śruby walcowate?? M8x48 dokręcamy momentem 40 Nm, natomiast M10x40 momentem 80 Nm. W zależności od zastosowanego przegubu montowano różne śruby i rozwiązania. W kulowym przegubie montowano śruby M8 z podkładkami łączącymi 2 śruby. W przegubach trójkątnych montowano śruby M10. Najlepiej w przypadku półosi stosować śruby nowe dodatkowo używając kleju do śrub (np LOXEAL). Często przy dokręcaniu używanych wcześniej dochodzi do uszkodzenia łba, przez co ich późniejsze odkręcenie okazuje się pracochłonne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie klejów do gwintów (polecam Loctite) ogólnie mozna sie kierować zasadą: czerwony - do połączeń nierozłącznych, niebieski - do połączeń rozłącznych i ten w autach jest stosowany.

Musashi dzieki za reakcję bo wkręcania śrub na silikon to już "zamach" na własne zdrowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...