Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pytanie odnośnie 180konnego silnika 2.5 TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A co do watku trzeba zadać pytanie

Długo zamierzasz tym jeździć??

Jeżeli mam być szczery to jeszcze jakieś parę lat, bo auto zostało wzięte na kredyt u ojca w firmie i nie ma opcji sprzedaży. Ogólnie jeżeli jest możliwość by silniki z nowszych modeli chodziły na tip top to chętnie kupiłbym nawet tego 2.5 TDI BAU z b6, albo nawet jakieś 2.0 TDI.

a co jest z Twoim silnikiem,że chcesz kupić inny ??

ktoś kto Ci sprawdzał stan motorowni wie o co chodzi w takich klekotach ??

Opublikowano

Z moim silnikiem jest to, że zrobili mnie w konia w komisie i sprzedali mi samochód z silnikiem który podobno miał 900 tys przejechane, jak go kupowałem było 280 tys, więc pomyślałem, że przebieg ma w porządku. Po czym po niecałym roku ten silnik mi się zatarł. Dlatego zastanawiam się nad kupnem nowego/swapem aby mi autko wystarczyło jeszcze na jakieś 2-3 lata minimum.

Jak pisałem wyżej podobno silnik z audi b6 o oznaczeniu BAU jest najmniej awaryjną jednostką z 2.5 TDI więc zastanawiam się nad kupnem tego właśnie silnika i wrzuceniem go do mojej b5, ale nie wiem czy podejdzie i nie będzie większych kłopotów.

Opublikowano

Szczerze, to kupilbym 1.9tdi na zwyklej pompie, wsadzil go, troche podkrecil i nie martwil bys sie ani o koszty rozrzadu, ani o walki, ani o nic, i na pewno sam swap tez by wyszedl taniej, nie mowiac o kosztach samego silnika

Spalanie tez wyjdzie o 1/3 mniejsze

Wysłane z mojego HTC EVO 3D X515m

Opublikowano

To akurat wiem, tyle, że jednak to nie to samo co v6 :P

Opublikowano

czesci do rozrzadu do 2.5 sa drozsze ze 300pln od czesci do 1.9 a rozrsad robi sie raz na 120tys wiec to chyba nie jest kluczowe.... stare 2.5 w quattro i automacie to przejadacz pieniedzy (zuzycie 12-14L w korkach przy obecnych cenach ropy to dyskwalifikacja)

Sprzedaj ten samochod jak stoi i kup drugi (jezeli masz samochod jako zabezpieczenie kredytu to jest to pewnie problem) albo go napraw jak to kwestia max 4 patykow ewentualnie kup za 4-5 patykow auto po dzwonie czy z kiero po zlej stronie z silnikiem jaki Ci pasuje i daj mechanikowi by przelozyl co trzeba - przekladka silnika to tez klopot z osprzetem roznego rodzaju wiec lepiej pewnie wyjdzie dac cale auto by pozniej za byle pier**la po szrotach nie latac

Opublikowano

Skoro mowa już o swapach na nowsze silniki to parę pytań mam :)

1. immo3 w A4 B5 to liczniki z białym podświetleniem?

2. Jeśli chcieć włożyć np. 2.0 CR do budy 2.5 po 2000 roku to czy elektronika się zgra (chodzi mi o elektronikę poza wiązką silnika)?

3. j/w ale czy ASR/ESP z b5 będzie działać po włożeniu 2.0/1.9 nowszych konstrukcji, bo gdzieś przeczytałem, że wkładając 1.9 z B5 (90KM/110KM) nie działa?

4. rozumiem, że do 2.0 CR pasuje manualna skrzynia z 2.5 (DQT, DQS, FTF, tak jak do 1.9 (zostawiając sprzęgło dedykowane wkładanemu silnikowi)?

Opublikowano

silniki 2.0tdi CR szly generalnie w audo a4b8 z innymi skrzyniami i innymi sprzeglami ale ten silnik trafil tez do seata exeo i tam na 100% jest skrzynia 6tka i sprzeglo ktore bylo stosowane w A4B7 z 2.0tdi PD. Liczniki w exeo wizualnie wygladaja jak w A4B7 ale maja inne kody czesci (z exeowym przedrostkiem a nie 8E0??? a4kowym) co oznacza, ze czyms sie roznia (moze odcieniem koloru obudowy a moze elektronika - np by zgrac stary audikowy licznik z nowych EDC17)... tak czy siak poniewaz Twoja baza to malo warty stary piernik z uwalonym silnikiem a czesci do CRa to sa z aut mlodych (malo ich jeszcze nakradli i malo ich jeszcze rozwalono w wypadkach... czytaj: oferta szrotow nieduza) wiec to dyskusja akademicka

Sprzedaj i kup to co ci sie podoba i jest na Twoja kieszem ewentulanie naprawa to lub kup innego starego ale sprawnego piernika na dawce czesci i "jakos to napraw"

P.S.

w CRach do okolo 10.2009 roku szedl naped pompy oleju jak w 2,0TDI PD w koncu produkcji wiec kupno silnika z wiekszym przebiegiem to ryzyko ze siadzie naped pompy oleju

Opublikowano

A w B7 nie były już 2.0 CR 170KM? Wydawało mi się, że CR nie miały już wady z pompą oleju?

Opublikowano
A w B7 nie były już 2.0 CR 170KM? Wydawało mi się, że CR nie miały już wady z pompą oleju?

no nie do konca .... 2.0tdi CR nie bylo w a4b7 - to nie w pelni nowa konstrukcja ale "przebudowany PD-ek" - w silnikach montowanych wzdluznie + passat (moze tez inne wyjatki) byly montowanie walki wyrownujace i do okolo 10.2009 byly to czesci identycznie (w sensie identyczne numery czesci w ETCE) jak w koncowce 2.0tdi PD (oczywiscie montowanych poprzecznie +passek bo np w octavii byly bez walkow wyr.). Obecnie do "PD"-ow nie sprzedaje sie w ASO ("wycofano z produkcji") do naprawy oryginalnych czesci jakie szly na 1wszy montaz ale kompletne zestawy "z poprawionego CRa" (walki wyr, pompa oleju, zabierak, kola posrednie)

nie ma sensu pompowac watka poniewaz wiadome jest, ze Twoj samochod oplaca sie jedynie sprzedac jak stoi albo "jakos tanio naprawic" i tych kryteriow nie spelnia "swap na silnik 2,0tdi CR"

... koszty wym rozrządu no i apetyt ogramny

dwa mity

z rorzadem to mit. w zaleznosci od zestawu (czy z pompa wody, czy z paskiem napedu pompy vp itp) nowe markowe czesci sa od 400-1000PLN

zuzycie paliwa w zasadzie to tez troche mit wynikajacy z tego, ze wiekszosc 2.5 to tiptronici a wiekoszosc 1,9 to manuale

Wg danych producenta 1.9 w tiptronicu wtrynia w miescie ponad 10L (dane producenta wypisane w instrukcjach obslugi!)

To co nie jest mitem to koszty napraw wynikajace ze skomplikowania, wady konstrukcyjnej i bardzie ciezkiego dostepu do podzespolow np alternatora

Pozdrawiam,

Przemek

Opublikowano

zgadzam sie w 100% z Przemkiem, miałem takie same dylematy jak naprawiałem swoje 2.5 tdi, tyle że wymieniałem same wałki,.

w przypadku opisanym przez autora, szukałbym najlepiej drugiego silnika, który odpali przed kupnem, lub rozbitego auta z całym motorem, przełożyc motor a resztę sprzedać, osprzet do 2.5 tdi jest całkiem drogi, ewentualnie jeżeli jest to możliwe naprawiać ten silniki co się ma, jak kupisz dobre wałki i kuta hydraulike INA problem z głowy na wiele tys km,.

co do spalania 2.5 tdi, każdy pisze kto nigdy takim nie jeździł, w automacie i w Q, racja pali ok 10 litrów, ja mam ośke, po czipie manual, wszystko sprawne, średnio 8 litrów, nawet teraz na klimie,

po trasie, czytaj Polska - Anglia, na kompie po 2 tys km, średnia 6.3, przez Niemcy przelotowa ok 150 km/h, ciekawe ile by 1.9 spalił jak sie go pogoni,.

pozdrawiam

Opublikowano
zgadzam sie w 100% z Przemkiem, miałem takie same dylematy jak naprawiałem swoje 2.5 tdi, tyle że wymieniałem same wałki,.

w przypadku opisanym przez autora, szukałbym najlepiej drugiego silnika, który odpali przed kupnem, lub rozbitego auta z całym motorem, przełożyc motor a resztę sprzedać, osprzet do 2.5 tdi jest całkiem drogi, ewentualnie jeżeli jest to możliwe naprawiać ten silniki co się ma, jak kupisz dobre wałki i kuta hydraulike INA problem z głowy na wiele tys km,.

co do spalania 2.5 tdi, każdy pisze kto nigdy takim nie jeździł, w automacie i w Q, racja pali ok 10 litrów, ja mam ośke, po czipie manual, wszystko sprawne, średnio 8 litrów, nawet teraz na klimie,

po trasie, czytaj Polska - Anglia, na kompie po 2 tys km, średnia 6.3, przez Niemcy przelotowa ok 150 km/h, ciekawe ile by 1.9 spalił jak sie go pogoni,.

pozdrawiam

tak jest....

podejrzewam ,że R4 przy gonitwie też by wsiorbał swoje ....

na miejscu autora wątku szukałbym dobrego motorka na chodzie takiego jak ma obecnie za 2-3k ,przerzucił i gonił nim dalej bez kombinowania

piszę z perspektywy czasu i tego co przeszedłem ze swoim

Opublikowano

co do spalania 2.5 tdi, każdy pisze kto nigdy takim nie jeździł, w automacie i w Q, racja pali ok 10 litrów, ja mam ośke, po czipie manual, wszystko sprawne, średnio 8 litrów, nawet teraz na klimie,

po trasie, czytaj Polska - Anglia, na kompie po 2 tys km, średnia 6.3, przez Niemcy przelotowa ok 150 km/h, ciekawe ile by 1.9 spalił jak sie go pogoni,.

pozdrawiam

w miescie w 10 zmiescic 2.5v6tdi w automacie to trzeba jezdzic noca albo czesciowo pchac auto (producent podaje zuzycie chyba z 11L wiec jak miescisz sie w 10ce to muszisz ksiazke o ecodrivingu napisac - ja kupie :) )

co do porowniania do 2,0tdi CR w manualu 6biegowym (tip w 2.5 5ciob) to taka trasa mieszania (autostrady, gory, wiochy i troche miejskiego korka) ze 100razy zrobiona moge powiedziec ze zuzycie w 2.5 w automacie wychodzulo mi srednie 7,5-8 a w 2,0tdiCR w manualu to okolo 5.8 - 6.3 (kapcie ten sam rozmiar, passat ciezszy ze 100kilo do exeo z 2,0tdiCR)

Absolutna dyskwalifikachja jezeli chodzi o zuzycie to miacho... 2.5 w tipie zlopie

Opublikowano

Przemku,

napisałem około, nie podałem konkretów ja nie mam Tipa, kumplowi w A6 w Tipie paliła średnio 10, o moim pisze konkrety, pali średnio 8liktrów, óska, manual, mieszkam 7km za miastem, także cykl mieszany, pozdr

---------- Post dopisany at 19:27 ---------- Poprzedni post napisany at 19:24 ----------

brat ma passata b7, 2.0CR 140 KM, Blumotion, manual, RAdom - Zakopane, bez oszczedzania 6 litrów, niema co ukrywać waży swoje

Opublikowano

(...)nie ma sensu pompowac watka poniewaz wiadome jest, ze Twoj samochod oplaca sie jedynie sprzedac jak stoi albo "jakos tanio naprawic" i tych kryteriow nie spelnia "swap na silnik 2,0tdi CR"

Ty tak twierdzisz ;) Jeśli tanio wyrwałoby się kompletny silnik to czemu nie? Nie widzę przeszkód.

Opublikowano

(...)nie ma sensu pompowac watka poniewaz wiadome jest, ze Twoj samochod oplaca sie jedynie sprzedac jak stoi albo "jakos tanio naprawic" i tych kryteriow nie spelnia "swap na silnik 2,0tdi CR"

Ty tak twierdzisz ;) Jeśli tanio wyrwałoby się kompletny silnik to czemu nie? Nie widzę przeszkód.

Ja tak samo

Opublikowano
A w B7 nie były już 2.0 CR 170KM? Wydawało mi się, że CR nie miały już wady z pompą oleju?

no nie do konca .... 2.0tdi CR nie bylo w a4b7 - to nie w pelni nowa konstrukcja ale "przebudowany PD-ek" - w silnikach montowanych wzdluznie + passat (moze tez inne wyjatki) byly montowanie walki wyrownujace i do okolo 10.2009 byly to czesci identycznie (w sensie identyczne numery czesci w ETCE) jak w koncowce 2.0tdi PD (oczywiscie montowanych poprzecznie +passek bo np w octavii byly bez walkow wyr.). Obecnie do "PD"-ow nie sprzedaje sie w ASO ("wycofano z produkcji") do naprawy oryginalnych czesci jakie szly na 1wszy montaz ale kompletne zestawy "z poprawionego CRa" (walki wyr, pompa oleju, zabierak, kola posrednie)

nie ma sensu pompowac watka poniewaz wiadome jest, ze Twoj samochod oplaca sie jedynie sprzedac jak stoi albo "jakos tanio naprawic" i tych kryteriow nie spelnia "swap na silnik 2,0tdi CR"

... koszty wym rozrządu no i apetyt ogramny

dwa mity

z rorzadem to mit. w zaleznosci od zestawu (czy z pompa wody, czy z paskiem napedu pompy vp itp) nowe markowe czesci sa od 400-1000PLN

zuzycie paliwa w zasadzie to tez troche mit wynikajacy z tego, ze wiekszosc 2.5 to tiptronici a wiekoszosc 1,9 to manuale

Wg danych producenta 1.9 w tiptronicu wtrynia w miescie ponad 10L (dane producenta wypisane w instrukcjach obslugi!)

To co nie jest mitem to koszty napraw wynikajace ze skomplikowania, wady konstrukcyjnej i bardzie ciezkiego dostepu do podzespolow np alternatora

Pozdrawiam,

Przemek

A powiedz kto wymienia rozrzad bez pompy wody moze jeszcze na rolkach mozna oszczedzic

Opublikowano

nie wiem ile kosztuje wymiana rozrzadu w 1.9 tdi ale mnie w 2.5 wyniosla 3,5 tys oczywiscie nie oszczedzalem na czesciach wszystko z gornej polki wykaz czesci potrzebnych do wymiany rozrzadu wraz z numerami i cenami dostepny na forum w moim watku, czesci po znizkach w intercarsie.... jak ktos ma czesci na pelna wymiane za 1200 zl to ma na mysli polowiczna wymiane, tutaj na prawde jest sporo roboty

http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/2-5-tdi-wymiana-rozrzadu-238389/

Opublikowano
A powiedz kto wymienia rozrzad bez pompy wody moze jeszcze na rolkach mozna oszczedzic

ja niedawno wymienialem rozrzad bez pompy wody bo wczesniejsza wymiane zrobilem z pompa

Rolki to grosze - szkoka sie zastanawiac

pompe wody markowa dostaniesz nowa z fvat za okolo 200zyla - pewnie +-50pln wzgledem pompy do 1.9

Budzetowy rozrzad z pompa wody masz tutaj za 550zyla (markowy z 900-1000zyla)

Komplet rozrządu - A4 - A6 - A8 - PASSAT - 2.5TDI (2517003426) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

To miejskie legendy z tym "wielkim kosztem rozrzadu"

Opublikowano
A powiedz kto wymienia rozrzad bez pompy wody moze jeszcze na rolkach mozna oszczedzic

ja niedawno wymienialem rozrzad bez pompy wody bo wczesniejsza wymiane zrobilem z pompa

Rolki to grosze - szkoka sie zastanawiac

pompe wody markowa dostaniesz nowa z fvat za okolo 200zyla - pewnie +-50pln wzgledem pompy do 1.9

Budzetowy rozrzad z pompa wody masz tutaj za 550zyla (markowy z 900-1000zyla)

Komplet rozrządu - A4 - A6 - A8 - PASSAT - 2.5TDI (2517003426) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

To miejskie legendy z tym "wielkim kosztem rozrzadu"

kolego to nie jest kompletny rozrzad? hehe to tylko zestaw naprawczy, oprocz tego brakuje jeszcze uuu sporo rzeczy (jesli chcemy do tego podejsc prfesjonalnie i dalej uzytkowac auto, chyba ze chcesz odj. fuszere i..):

059 109 487 C [ramię napinacza]

059 109 479 B [napinacz paska wielorowkowego]

078 121 113 F [regulator układu chłodzenia wraz z uszczelka]

059 903 137 H [pasek wielorowkowy]

059 903 341 A [rolka odwracająca]

059 903 341 [rolka odwracająca]

059 145 276 [rolka odwracająca]

059 260 849 D [pasek wielorowkowy]

059 260 523 B [rolka napinająca]

+ wszystkie plyny

Wiec gdzie tu jeszcze do wymiany pelnego rozrzadu? a legendy to sa o janosiku... lol

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...